2017. július 26., szerda

Ásványi / fizikai fényvédők | Image Skincare, Kiehl's, Skin Ceuticals, La Roche-Posay



Többször írtam már az ásványi fényvédőkről, hiszen az arcomra szinte csak ezeket az opciókat tudom használni, a kémiaikat sajnos nem, mert irritációt okoznak különösen a szemkörnyéken, vagy csak akkor ha alacsony százalékban tartalmazza őket az adott termék. Sajnos továbbra is igaz, hogy nálunk alacsony és közép kategóriában kozmetikailag elegáns formulájú (nem túl fehér és nehéz) fizikai fényvédőt szinte lehetetlen találni, így ezek sem az olcsó kategóriát képviselik sajnos. Most az újabb termékek kipróbálása után a tapasztalataimat szeretném Veletek megosztani.

Image Skincare Prevention+ daily hydrating moisturizer SPF30+; 91 g kb. 12000 Ft

Zink oxid alapú fényvédő, aminek "ismeretlen" okok miatt rágógumi illata van. :) Felkenés után fehér, de elég néhány pillanat, hogy teljesen beszívódjon, az én fehér bőrömön pedig egyáltalán nem látszódik. Valahogy egyébként az a tapasztalatom, hogy az én bőröm jobban kedveli a zink oxidot, mint a titán dioxidot. Akkor kezdtem el használni, mikor épp befejeztem a Roaccutan szedését, fokozottan vízhiányos bőrrel, akkor egyszerűen imádtam, mert adott egy egészséges ragyogást a bőrömnek. Ahogy kezdett visszaolajosodni a bőröm, úgy egyre kevésbé volt tökéletes, így nyáron a 40 fokban biztos hogy sokkal fényesebb az eredmény, mint amit kedvelek. Ettől függetlenül nagyon jó terméknek tartom, és az eddigi egyik legjobb fizikai fényvédő élményem.
Professzionális márkáról van szó, csak kozmetikusoknál, illetve orvosi rendelőkben lehet kapni, én a Royal Clinics-ben vásároltam meg. Borsos ára ellenére vegyük figyelembe, hogy ez majdnem 100 ml termék, ami szinte a duplája az általában megszokott arcra szánt fényvédők mennyiségének.

Kiehl’s Ultra light daily UV Defense SPF 50; 50 ml, kb. 13000 Ft

Folyékony állagú színezett fényvédő, ami bevallom nem lett a kedvencem. Azután vettem meg, hogy kivonult itthonról a Neostrata, aminek van egy nagyon hasonló terméke. Nano titán dioxid tölti be a fényvédő szerepét a termékben. A problémám először is az univerzális színnel van, ami enyhén szürkés és sötét számomra. A másik az illata. Illatmentesség címén sok mindent be tudok vállalni, azonban engem ennek a terméknek a tinta szaga kifejezetten zavar és nem tudtam megszokni. Az állaga sem a legjobb, én úgy érzem, hogy kicsit “karcol”, mintha a pigmentek vagy a fényvédő szemcsék nem lennének tökéletesen eldolgozva a termékben, nem is tudom… A védelme egyébként teljesen rendben van és smink alatt is viszonylag jól viselkedik, de ezen az áron kizárt, hogy újravásárolnám.

Skinceuticals Mineral Radiance UV Defense SPF 50, 50 ml, kb. 11000 Ft

Legutóbbi Frankfurti utam során szereztem be ezt a terméket, nálunk sajnos nem kapható. A márka egyébként nagyon hires CosMed márka (az a terület, ahol keveredik a kozmetika és az orvosi terület), amit nagyon régóta ki szerettem volna próbálni. Magas hatóanyag tartalmú termékeket gyártanak (pl. a hires 15% C+E+Ferulic szérum, ami számos díjat nyert és nem mellesleg az első ilyen magas %-ban C-vitamint tartalmazó vizes közegű szérum), épp ezért az áruk elég borsos. Meg is lepődtem, hogy ez a fényvédő viszonylag korrekt áron kapható. A Paula’s Choice munkatársa, Bryan Barron is ezt a fényvédőt használja bevallása szerint, a PC fényvédők helyett.
Szóval maga a termék szintén folyékony színezett termék, de sokkal jobb állagú és színű, mint az előbb említett Kiehl’s. Szépen kiegyenlíti a bőrtónust, ráadásul vizálló is. Zink oxidot és titán dioxidot is tartalmaz.  Jól működik smink alatt is, én önmagában egy kis korrektorral is szoktam használni, alapvetően kellemes termék. Viszont én továbbra is jobban preferálom a krémes fényvédőket, a folyékonyakkal szemben, így inkább a jövőben ha tehetem biztosan olyat választok majd.

La Roche-Posay Athelios XL Comfort SPF50 PPD 42; 50 ml, kb. 5000 Ft

Ez a termék kicsit kakukktojás, mert nem tisztán csak fizikai szűrőket tartalmaz, de megmondom őszintén, hogy folyton keresem az alternatívákat az olcsóbb termékre, amit használni tudok, tekintve, hogy egész évben fényvédőzök és elég drága mulatság az előbbiekben felsorolt árkategóriájú termékeket újra és újra megvásárolni…
A márka fényvédőit mindenhol nagyon dícsérik, emiatt a megfelelő védelmükben sosem kételkedtem, de bevallom az összetevőik sosem tetszettek. Vagy alkohol van bennük, vagy pl. Octocrylene kémiai fényvédő, ami valljuk be, nem a legmegbízhatóbb az allergiás reakciókra tett kísérleteket tekintve… Mostanában kezdtem nyitni az alkoholos termékek iránt és meggyőződésem, hogy nem lehet mindegyiket ugyanabba a kategóriába tenni, még akkor sem, ha megnézzük az INCI-ben hányadik helyen szerepel az összetevő, mert nagyon sok minden múlik a formulán… (Fogok is csinálni egy olyan válogatást, amiben bizarr módon, kedvenc alkoholt tartalmazó termékekről írok.)
Szerintem ez egy nagyon kellemes fényvédő. Alapvetően száraz bőrre ajánlják (van matt, zsíros bőrre való verziója is ami nekem abszolút nem jött be), de amikor jobban megnéztem a hivatalos gyártói ajánlást, akkor kiderült, hogy ez valójában pont nekem való. Titán dioxid alapú,  csökkentett kémiai szűrőket tartalmaz (köztük a legmodernebb Triazone és Triazine, semmi Octocrylene!), ezért érzékeny bőrre és napallergiára való hajlam esetén is alkalmas.
Nagyon-nagyon szimpatikus, hogy feltüntetik az összes terméken az SPF (UVB) érték mellett a PPD (UVA) értéket is, ami 42! Az EU-ban az SPF érték harmadának kell lennie a PPD-nek, ez ennek kb. a két és félszerese. Az idei horvátországi nyaralásom alkalmával végig ezt használtam, annyira megszerettem és annyira jól védett, pedig vittem másik két terméket is. Tényleg vízálló, ahogy állítják és komfortos volt többször újrakenve is.

Ti milyen fényvédőket próbáltatok mostanában? Lett új kedvencetek?

0 megjegyzés :

Megjegyzés küldése