2016. június 4., szombat

Új fizikai fényvédők - Kiehl's, Clinique


Ahogy már biztosan tudjátok imádom a fényvédőket, a fényvédőzés a mániám, mert az egyik legjobb termék arra, hogy megvédjük a bőrünket. Sajnos a kémiai fényvédőkkel nem vagyok jó barátságban, nem minden termékre reagálok rosszul, de már nagyon sokszor okoztak komoly irritációt, így az arcomon már nem nagyon próbálkozom velük. (Ha nem okozott nálatok semmilyen gondolt a kémiai fényvédő, akkor semmi okotok kerülni, nyugodtan használjátok.)

A kémiai fényvédőkre érzékenyeknek viszont szuper hír, hogy egyre több márka gondol erre a problémára és készít új, elegáns kozmetikai formulával fizikai/ásványi fényvédőket. Ezek kizárólag zink oxid és titánium dioxid fényvédő összetevőket tartalmaznak.

Az egyik ilyen márka a Kiehl's, alkohol és illatmentes, színezett fizikai fényvédőt dobott nem olyan régen a piacra. Nagyon szuper benne, hogy nem tasakos, hanem mini tubusban lehet belőle mintát kapni, ha vásárlás előtt ki szeretnénk próbálni. Egyébként fluid állaga van, elég folyékony. Nem túl matt, nem túl fényes. Véleményem szerint minden bőrtípusnak megfelelő, de a gyártói ajánlás szerint érzékeny és pattanásos bőrre lett kifejlesztve. SPF 50 védelmet nyújt és ami még nagyon szimpatikus, hogy az UVA védelmet is jelölték a kiszerelésen, ami PA+++, tehát a ma elérhető legmagasabb minősítést kapta. A kiszerelése 50 ml és 13000 Ft körül lehet megvásárolni. Jó hír, hogy június 9-12 között minden Kiehl's termékre 20% kedvezmény jár a Fiends&Family VIP shopping keretein belül.

A másik márka a Clinique, aki nem csak egy hanem egyszerre 3! ásványi fényvédővel is bővítette a fényvédőik kínálatát. Kettő arcra való, SPF30 illetve SPF50 közül választhatunk, szintén fluid állaggal. Elég könnyűek, nem hagynak fehér réteget a bőrön. A kiszerelés 30 ml, és 8000 Ft körül kaphatóak.
A harmadik egy SPF30 védelemmel rendelkező lotion állagú testre használandó fizikai fényvédő. Kifejezetten testre ajánlott ásványi fényvédővel még nem igazán találkoztam, de az összetevőit tekintve véleményem szerint arcra ugyanúgy használható. Kaptam belőle mintát, ami két alkalomra volt elegendő. Egyáltalán nem nehéz az állaga, de elég sokáig tart míg beszívódik, és olajosabb bőrön hamar kifényesedik. A kiszerelése 125 ml, és szintén 8000 Ft körül lehet hozzájutni, ha valakinek beválik arcra, akkor ez elég jó ár-érték arány.

Nagyon örülök, hogy egyre több márka gondol az érzékenyebb bőrűek fényvédelmére és hogy ilyen szuper elegáns, könnyű formulákkal rukkolnak elő. :)

4 megjegyzés :

Én azt nem értem, hogy a Kiehl's fényvédőben nincs cink-oxid, biztosan tud így rendesen védeni az UVA ellen? Meg a PA jelölések is kezdenek összezavarni, mintha láttam volna már ++++ minősítést is...

Igen, biztosan tud. A fizikai fényvédő összetevők önmagukban is elég stabilak ahhoz, hogy védjenek, ha megfelelő %-ban vannak jelen a termékben. Néha csak egyedül állnak, néha kombinálják őket, hyártótól függ. Megnyugodhatsz, ha az EU-ban vásárolsz fényvédőt, az biztos hogy véd UVB és UVA ellen is, tehát széles spektrumú, mert erre szigorú előírások vannak, enélkül nem minősítik fényvédőnek. A PA-nél érdekes, én is úgy emlékeztem, hogy PA++++ is van, de utánanéztem és azt írták több helyen is, hogy a PA+++ a legmagasabb minősítés.

Hogy lehet igénybe venni a VIP kedvezményt? Csak besétálok és hivatkozok rá vagy fel kell iratkozni valahova? Mitől leszek VIP?

Nem tudom pontosan. Én kaptam róla e-mailt, mert törzsvásárló vagyok, de ígyis vihetnék ismerőst is aki kedvezményt kap.

Megjegyzés küldése