2016. március 24., csütörtök

Olcsó, de jó termékek a drogériából


Gondoltam készítek egy összeállítást a jelenlegi kedvenc drogériás termékeimből. Ahogy láthatjátok mind dm saját márkás Balea termék, és ez most nem véletlen.  Sajnos még mindig nagyon sok ember gondolja azt, hogy ha egy sokat reklámozott vagy drágább márkától választ terméket, akkor minőségibb terméket kap, mintha az olcsóbbat választaná, de ez sajnos nem ennyire egyszerű. Ez nem azt jelenti, hogy nincsenek jó termékek a többi ismertebb drogériás márkánál, hanem azt, hogy a drágább nem egyenlő a jobbal. Sőt, én személy szerint a drogériában sokkal több jó terméket találok a saját márkás termékek között, mint egyéb márkáknál. S én mindig az INCI-re vagyok kíváncsi, és nem a marketing rizsára.

Az igazsághoz azért hozzátartozik, hogy drágább termékek között könnyebben lehet jó terméket találni, és néhány termékcsoportba érdemes azért több pénzt fektetni. Ilyenek például a szérumok vagy a hámlasztók, akár a fényvédők. Sokszor sajnos ha olcsóbb terméket szeretnénk használni, akkor érdemes némi kompromisszumot kötnünk, hiszen nyilvánvalóan hiányzik majd valami, ami egy drágább terméknél ott van. De szerencsére azért néhány alapvető termékért érdemes betérni a drogériákba, mert ár-érték arányban nagyon is jók. Nézzük mik is ezek.

Balea Reinigungs Öl / Sminklemosó olaj 
100ml 1199 Ft

Elsőnek említem a kedvencemet, a lemosó olajat. Igazából hosszú idő óta először érzem egy terméknél azt, hogy nem kell kompromisszumot kötnöm csak azért mert olcsó. Nagyon régóta vágytam egy jól működő, szép INCI-s olajra vagy balzsamra, amivel eltávolíthatom a sminkemet. Az olajos/balzsamos sminklemosás amúgy is a kedvencem és hozza mindazt, amit elvárok egy ilyen lemosótól: Könnyű használni, nem okoz irritációt, a szemem körül is tudom használni, leszed minden sminket, még a szempillaspirált is és vízzel maradéktalanul le tudom mosni.
Simán lepipálta a The Body shop olajos kamillás lemosóját illetve a L'oreal Öl Richesse Tisztító Olaját és még az INCI-je is szebb.

Balea Med Ultra Sensitive Arctisztító gél
150ml 899 Ft 

A legjobb arclemosó a drogériából, ez már biztos. Kifogástalan INCI, gyengéd, nem irritál, jól tisztít, de nem mossa az arcot csikorgóan tisztára, tehát nem bontja meg a bőrünk savköpenyét. Aki a géles lemosókat szereti leginkább, annak biztosan telitalálat. Én inkább a krémesebb, lotion állagokat szeretem arctisztításhoz, mert szinte mindegyik géles lemosó szárítja a bőröm picit. Csak emiatt nem lett a kedvencem. De ár-érték arányban kétségtelenül verhetetlen.

Balea Beauty Effect Hyaluron Booster
10ml 1399 Ft

Könnyű, áttetsző gél állagú hialuronsavas szérum, ami vízhiányra lett kitalálva. Tényleg inkább booster, nekem önmagában egyáltalán nem jött be, viszont hidratáló krémhez keverve meglepően jól teljesít. Természetesen nem lehet összehasonlítani egy felső kategóriás hialuron szérummal, mint pl. a PC Hialuron Boostere, de valóban felturbózza a hidratálónkat és ad egy kis extra hidratálást.

Balea Med Ultra Sensitive Q10 Éjszakai és Nappali krém
50ml 1199 Ft

Mindkét krém elég sűrű, gazdag és jól hidratálnak. Összetevőik nagyon hasonlóak, a nappali változat azonban tartalmaz 15-ös fényvédőt. Télre utóbbi akár elég is lehet, de én nyárra mindenképpen magasabb védelmet javaslok. Ezt én hosszú távon nem tudom használni, mert kémiai fényvédőt tartalmaz, ettől függetlenül teljesen rendben van. Az éjszakai változatból már majdnem elhasználtam egy tubussal, télre szuper volt, nyárra viszont könnyedebbre fogok váltani.

Balea kézápoló koncentrátum
50ml 399 Ft

Erről a kézkrémről már írtam egy korábbi válogatásban ITT. Sokak kedvence, mert drágább kézkrémeket megszégyenítő módon szünteti meg a bőrszárazságot. Sűrű, picit nehezebben beszívódó formula. Akiknek megtetszett, érdemes még most betárazni belőle, mert csak időszakosan (télen) lehet kapni.

Balea Trend it up! Szárazsampon
200ml 649 Ft

Én nem is tudom mi volt velem a száraz samponok előtt. Könnyen zsírosodó, száraz végű hajam van, de miután mindent kipróbáltam a zsírosság csökkentésére, beletörődtem. De nem akarok minden nap hajat mosni, száraz samponokkal meg sokszor 3-4 napra is ki tudom tolni a mosást. Sőt már túl is lépett nálam egyszerű "szárazsamponozásnál" mert ezzel adok textúrát is a hajamnak, így sokszor már egyből a hajmosás utáni száraz hajamra is használom. Nem tudom ennek a terméknek éppen mi a státusza, mert volt egy elődje is, amit sokáig nem lehetett kapni, aztán jött ez, de már ezt sem látom a polcokon... Mindenesetre egy nagyon jó kis száraz sampon. S bár a Klorane és a Batiste márkát jobban szeretem, ha épp nem fér bele a büdzsébe, akkor simán ezt veszem, mert teljesen jól működik.


Nektek milyen jól bevált olcsó termékeitek vannak? Szeretnék minél több olcsó, de jó terméket felfedezni, úgyhogy várom a tippjeiteket! :)

5 megjegyzés :

De jó, épp ezt akartam javasolni, hogy jöhetne egy bejegyzés az olcsóbb arcápolóidról is :)
A fentiek közül a kézkrémet ismerem és szeretem. Ez a Q10-es arckrém tényleg ilyen jó? A nappalit próbáltam még nagyon régen, az állaga nem tetszett (nem hidratált eléggé viszont fénylő réteget hagyott a bőrömön), ezért az éjszakait már ki sem próbáltam.
Az arctisztító olaj épp a napokban került fel a kívánságlistámra, amikor a KM-en olvasgattam a véleményeket róla (mondhatni már ott is meggyőztél).
Épp múlt héten érkezett meg a Paese hyaluronsavas széruma, de felírom ezt a boostert is, valamikor kipróbálom majd.
Egyébként én is sok saját márkás terméket használok:
Balea sampon szőke hajra, Isana száraz sampon, Rival de Loop sminklemosó balzsam, Babydream extra sensitive tusfürdő, Babylove Ultra Sensitive testápoló

IHerb.com-on anno bedobtam a kosaramba két Madre Bees (ma már Sierra Bees) organikus ajakápolót, darabonként 1 dollárért, és az egyik legjobb ajakkencém volt. Talán az is közrejátszott, hogy a napraforgóolajas-kakaóvajas cuccot sokkal tovább dörzsölöm be a számba, mint a keményebb labellókat, viszont észrevehetően gyorsabban tette helyre a cserepes ajkaim.

Baleától nincs semmi, amitől épp hanyatt vágódnék, de így is nagyon szeretem, hogy ugyanazt a minőséget adják legtöbbször féláron, mint a riválisok. Jelenleg egy pattanás elleni éjszakai krémem van (még várom a csodát...) és egy ultra sensitive lemosó tonikom. A micellás vizet is biztos imádnám, ha Krémmánián nem panaszkodnának sokan arra, hogy csíp -- nekem az micellás a zsánerem arclemosás terén.

@Pancsi, Ha van kedved, akkor próbáld ki a Q10-es krémet (végülis nem olyan drága, hogy utána fájjod a fejed miatta) , de tudom, hogy Te hogy illeszted be a rutinodba, szerintem Neked sok lenne az állaga. A régi sima Baleás éjszakai krémnél sűrűbb picit és kicsit nehezebben is szívódik be, szerintem rétegezéshez sok.
Az olajnál én sem gondoltam volna, hogy majd ennyire meggyőz, de örülök neki, hiszen tényleg nagyon olcsó.
Honnan rendelted a Paese-t? Sokszor nézegettem már termékeiket, de sosem vettem rá magam, hogy rendeljek.

@Anastasia, nem ismerem ezt a márkát, de mondjuk a Labellokat én csak kislányként szerettem, azóta bármi más jobban bevált mint azok anno.
Hanyatt azért én se vágódok tőlük, (ettől a kategóriától azért szerintem ezt nem is lehet elvárni), de olcsó alternatíváknak jók.
A Balea micellás szándékosan nincsen benne a válogatásban, nekem egyéltalán nem vált be. Csípett is és habzott is a vattán. Utóbbit egyáltalán nem viselem el egy micellás víztől, mert akkor elveszíti a lényegét a termék. Akkor inkább már a Garnier micellás vize az olcsóbb kategóriából. De az az igazság, hogy nekem a Bioderma Sensibio maradt a kedvencem és annyi olcsóbb alternatívát kipróbáltam már, amik nem váltak be, hogy inkább maradtam annál és mindig akcióban veszem.

A Paese-t a MakeUp Plaza-tól rendeltem!
Viszont bosszantóan drága lett: hó elején 3800 ft-ért rendeltem, most meg már 5400 ft - az én ízlésemnek ez már túl nagy áremelés.
Megvártam, míg elfogy a Mizon, így csak tegnap kezdtem el használni: elsőre azt mondom, hogy jobb, mint az előző.

Megjegyzés küldése