2016. március 15., kedd

bareMinerals Bareskin ásványi folyékony alapozó SPF 20



A Blog facebook oldalán írtam Nektek, hogy keresem a szép INCI-s alapozókat, amik a szép összetevőkön túl, még jó minőségűek is. Szeretnék ebből egy sorozatot csinálni, hiszen a tökéletes alapozó megtalálása akár egy egész életen át tartó folyamat lehet, ebben szeretnék kicsit segíteni. Az első, az Estée Lauder Double Wear alapozója volt, erről már készítettem egy videót.

Többen írtatok nekem javaslatokat, hogy mire lennétek kíváncsiak és ez az alapozó is szóba került. A márka két termékét nagyon megszerettem: az Original ásványi alapozót és a Complexion Rescue SPF 30 színezett hidratálót. Ezek után nem volt kérdés, hogy kipróbálom az egyedülálló ásványi folyékony alapozójukat is. Porállagú ásványi alapozót számtalan márkánál találunk, de folyékonyat annál kevesebbet. Szép INCI (alkohol- és illatmentes), és a mostanában divatos extra folyékony állag nagyon kecsegtető volt. A szín a legvilágosabb, - természetesen - Bare Porcelain.

INCI:
Titanium dioxide 11.0%, caprylic/capric triglyceride, coconut alkanes, silica, stearalkonium, hectorite, lecithin, glycerin, maltodextrin, coco-caprylate/caprate, jojoba esters, propylene carbonate, tocopheryl acetate, soil minerals/syringa vulgaris (lilac) leaf cell culture extract, magnesium ascorbyl phosphate, sodium hyaluronate, phenoxyethanol, mica, iron oxides


Amit érdemes megemlíteni, hogy ez egy szilikonmentes alapozó, tehát, aki a szilikonokra allergiás, annak ez nagyon jó hír, hiszen nem sok szilikonmentes alapozót lehet manapság kapni.
Az SPF 20 fényvédelmet a benne lévő titanium dioxid adja, tehát fizikai fényvédős, ami jó hír az erre érzékeny bőrűeknek. Az alapozó egyébként szérumként van hírdetve, ugyanis amellett, hogy alapozó, még hasznos hatóanyagok is vannak benne, úgy mint Hialuronsav, E - és C- vitamin.

A csomagolásból nagyon nehezen kinyerhető az alapozó, nagyon meg kell nyomni ahhoz, hogy jöjjön is belőle a termék. Az állaga elég fura, olajos. Már az első ecsetvonáskor leesett, hogy ez bizony tényleg szilikonmentes, minden ecsetvonás meglátszott a bőrömön. Eldolgozni nagyon nehezen lehet, szinte lehetetlen. Ha mégis sikerül, akkor egy erősen fényes finish-t kapunk. Én nem vagyok oda a matt hatásért, az egészséges bőrfényt szeretem, de ezzel még én sem tudtam megbarátkozni. Sajnos olyan érzésem volt, mintha soha nem fixálódna a bőrömön, és csúszkálna. Próbáltam primerrel, és anélkül, mindenhogyan elkezdett beleülni az apró, szinte nem is létező ráncokba. Aláhidratálás nélkül minden száraz részt kiemelt... Néhány próbálkozás után feladtam a küzdelmet.

Úgy tűnik az egyetlen pozitívuma az alapozónak a szép összetevő listája. Ráadásul ez nem is egy pár ezer Ft-os alapozó, olyan 30 Euró körül lehet kapni. Sajnálom, mert nagyon szerettem volna szeretni és egy jó szilikonmentes alternatívát ajánlani azoknak, akik érzékenyek erre az összetevőre.

Ti próbáltátok már? Nektek bevált?

2 megjegyzés :

Szerintem a Belico szilikonmentes folyékony alapozója rendben van, az INCI-je is szép, de sajnos nagyon kevés szín van belőle és az is nagyon matt.

Nem írtam, hogy az összes szilikon mentes alapozó rossz lenne, csak azt, hogy ennél határozottan észrevehető volt, hogy nincsen benne. :)

Megjegyzés küldése