2015. szeptember 1., kedd

SOS pattanás kezelő kúra


Tudjátok vannak olyan napok, időszakok, amikor hiába minden odafigyelés, INCI elemzés és bevált termékek, egyszerűen semmi sem használ. Igen, ez nálam is megtörténik, legutóbb mikor megérkeztünk Párizsba, de még inkább, amikor hazaértünk.
A bőröm begyulladt, és az áll vonalában fájdalmas pattanások lettek. Sajnos ezeknek valószínű, hogy belső oka van, főleg ennyi idősen, bőven túllépve már a tinikort: lelki vagy szervi. Voltam már egyfajta kivizsgáláson, most újra el fogok menni, hogy kiderülhessen, aminek ki kell...

Na de addig is, nem hagyom begyulladva a bőröm, ez egyértelmű és mivel megfelelő hatóanyagok után nyúltam, ebből már alig látszik valami egy hét távlatában.

Az eddig jól bevált BHA hámlasztóm semmit sem segített, ezért úgy döntöttem, újra AHA után nyúlok, de nem volt itthon, és azonnal kellett (ezért sem szeretek túlzottan rendelni, meg amúgy is elég türelmetlen vagyok, ha kell valami, az nem várhat) ezért valami könnyen beszerezhető alternatívát kerestem annak ellenére, hogy van benne egy kevés illat. Ez pedig az Uriage Hyséac K18 krémje lett. Nagyon sok jó vélemény van róla krémmánián és épp akciós is volt, ezért úgy döntöttem kipróbálom. 18%  AHA komplex van benne (glikolsav és almasav), ami nagyon soknak tűnik, és nem is vagyok meggyőződve, hogy ez tényleg abban az értelemben vett %-ot jelenti, amit én ismerek és szerintem nem is az, ugyanis egy 10%-os savat ált. heti egyszeri gyakorisággal ajánlanak, ez meg ugye 18% és napi szinten ajánlják. Én most használtam is naponta kúraszerűen, valószínűleg lemarta volna az arcomat, ha ez ténylegesen annyi %. Egyértelműen a PH is közrejátszik ebben, amit sajnos nem tüntettek fel a csomagoláson. 
Először égetett, és kivörösödtem tőle, de hamar hozzászokott a bőröm és már nincsen ilyen probléma. Olyan szinten letisztította az arcomat ez a hámlasztó, hogy nem hittem a szememnek és újra pici, finom pórusaim lettek, és puha bőröm. Szóval felrúgtam mindent, ami a nagy könyvben meg van írva, és a BHA helyett az AHA győzött most a pattik ellen. Bár magyarul nincsen rajta a csomagoláson, (pedig minden más nyelven igen) használjatok mellé fényvédőt, mert a savak fényérzékenyítenek!!

Igen, Akneroxid 5%. Ha megnéztétek a bőrápolási rutinom videójának 2. részét, akkor tudjátok, hogy anno allergiás lettem erre a termékre. Azóta többféle benzoyl peroxide hatóanyagú terméket használtam, (továbbiakban BP), egyiktől sem lett semmi bajom. Kövezzetek meg, de végső elkeseredésemben vettem egy tubussal SOS a gyógyszertárban, mert azóta is számtalanszor megnéztem az INCI-t, de semmi logikus magyarázatot nem találtam az allergiára (konkrétan bedagadt az arcom kb. 5 évvel ezelőtt). Csodák csodájára semmi bajom nem lett tőle, így meg már végképp nem értem a korábbiakat, mindenesetre örülök, hogy olcsón, könnyen hozzáférhető BP-t sikerült találnom. Az első 1-2 napban szenvedtem vele, mert nagyon marta a bőröm, kipirosodtam, de tudtam, hogy ez a BP hatóanyagnak a "normál" mellékhatása és nem szabad abbahagynom, csak jó hidratálás kell mellé és nem lesz baj. Igazam lett, a vörösség elmúlt, lehúzta a gyulladásokat, már csak a pattanások helye van meg. :)

A hámlasztáson illetve a BP-n kívül van még egy szupersztár hatóanyag, ami képes segíteni a pattanásokon, ez pedig az A-vitamin vagyis a retinol és származékai. Nem kevesebb mint 1%-os koncentrációban vetettem be, Paula's Choice Clinical 1% retinol treatment formájában. Nem új termék ez nálam, már jó ideje használom nagy elégedettséggel és mondanám, hogy életem végéig újra fogom venni, de közben kijött az új PC 1% retinol booster... vele lehet meg fogom csalni majd. :) Nagyon jól reagál a bőröm a retinolra, eddig is látványos hatása volt a pattanásokra és az utánuk maradt foltokra, most is jó szolgálatot tett és nagyon jól kiegészítette az előbb említett két hatóanyagot.

Tehát így használtam őket:

Este: Uriage K18, utána PC 1% retinol. Előtte/utána több hidratáló, regeneráló tonik, esszencia, krém rétegezve, hogy enyhítsem az irritációt és megelőzzem a bőröm kiszáradását.

Reggel: Akneroxid, hidratáló tonik után, és fölé hidratáló krém, illetve fényvédő.

Kb. egy hete használom így őket, de meg kell említenem, hogy nagyon odafigyelve, ésszel szabad ezeket ilyen gyakorisággal és együtt használni! Én csakis kizárólag kúraszerűen alkalmazom így, hosszútávon begyulladhat ettől a mennyiségtől a bőr! Kérlek benneteket ilyen erős hatóanyagok mellett, ha kipróbáljátok, nagyon figyeljetek a bőrötök reakcióira és mindenképpen használjatok fényvédőt és kerüljétek a közvetlen napsugárzást!

Nektek van olyan termék vagy kombó, ami bevált a pattanásokra esetleg SOS segítségre?



9 megjegyzés :

Én a nőgyógyászt és az ultrahangot javaslom, de persze remélem, hogy feleslegesen és minden helyreáll magától

Köszi, de nőgyógyászhoz rendszeresen járok (fél évente), nem hiszem, hogy itt lehet probléma. :)

Az szuper, hogy ez kilőve :) jobbulást

Nekem a Paula's Chocie 2% BHA Liquid és utána szintén a PC azelin savas szérumja vált be nálam, reggel pedig fényvédő alá C-vitamint teszek folthalványítás céljából :)

Eddig nekem is a BHA vált be (a nagy könyv szerint is az a jó), de most sokkal jobb hatást értem el az AHA-val. Ki érti ezt...

Lehet azért mert a glikolsav a bőr mélyebb rétegeiben fejti ki jótékony hatását a pórusok mélytisztításában, és miután ott rendbe tetted a bőröd, nem lettek új pattanások, de az utánuk maradó hegek megmaradtak, így már csak a felszíni hámlasztás hozhat optikai javulást. Nekem annyira érzékeny az AHA-a a bőröm (kombinált bőrtípus), hogy heti 1x tudom használni, különben erőteljesen kezdek hámlani. De a BHA napi szinten mehet, rendszeres használattal nagyon jól eltünteti a mitesszereket is.

A glikolsav a bőr felszínén hámlaszt, de a szalicilsav a bőr mélyében.Szóval pont ellenkezőleg. Lehet le kellett "gyalulni" a felső réteget most éppen. :D És mivel az AHA a felső réteget hámlasztja, ezért jobb a foltok halványítására. Én hámlani nem hámlok, de eléggé mar és kipirosodom tőle, főleg az első időszakban...

Bocs, most látom mit írtam, igen a szalicilsavra gondoltam az elején, hogy a glikolsav utána a felszínen javít. :)

Szia ! :) Én is pontosan mindig így járok , hogy néha hisztériázik a bőröm és az egész homlokom hirtelen pattanásos lessz, pedig BP-ot és BHA-t is használok és ilyenkor mindig a megmentőm az AHA gél és szépen 2-3 nap alatt letakarítja a bőrömet :D

Megjegyzés küldése