2015. augusztus 3., hétfő

Happy Skin TAG


Ezt a TAG-et PAncsinál láttam, jópofának tűnt, gondoltam megcsinálom én is... Remélem ezáltal megtudtok rólam és a bőrömről is egy kicsit többet. :)

1. Milyen típusú a bőröd?

Normál-kombinált, nagyon érzékeny és nagyon hajlamos a pattanásokra. Hamar kipirosodik ,kiszárad,  illetve ha olyan külső behatás éri, ami nem tetszik neki, vagyis reaktív. (egy összetevő, napsugárzás vagy akár egy belső ok...stb.)

2. Mi a kedvenc bőrápoló terméktípusod?

Kettőt mondanék, hiszen ez a kettő kéz a kézben jár: hámlasztó és fényvédő. Hámlasztó, hogy megújuljon a bőr és tisztán tartsam a pórusaimat. Nekem emiatt nem zsíros már szerencsére a bőröm és inkább normálba hajlik. Fényvédő, mert ha hámlasztok, akkor ez kötelező és egyébként is szeretném minél későbbre kitolni a ráncosodást ill. védem vele a bőrömet, hogy a napsugárzás ne avatkozzon bele a bőröm helyes működésébe. :)

3. Mi a legfurcsább összetevő, amit alkalmaztál a bőrápolási rutinodban?

Az aspirin tabletta széttörve, mézzel keverve maszkként. Ezer éve volt, valamelyik DIY blogon olvastam róla. Akkoriban tényleg a végsőkig képes voltam elmenni, hogy elmúljanak a pattanásaim. Természetesen nem használt és csak kimarta a bőrömet. Soha többet nem követnék el magam ellen ilyen merényletet...

4. Írd le 5 szóval a bőrápolási rutinodat!

Gyengéd, alapos, megelőző, hatóanyag központú, irritáló (alkohol és illat) anyagoktól mentes

5. Törlőkendő: igen vagy nem?

Bőrápolási rutinban egyértelműen egy nagy NEM. Ha utazom, akkor esetleg használom arcra, kézre, de semmiképpen sem reggel-este az arctisztítóm helyettesítésére!

6. Tonik: igen vagy nem?

Igen, jó kis kiegészítés lehet a rutinomban, de azért a hámlasztómat illetve a szérumaimat nem cserélném le rá. Mondanom sem kell, hogy alkohol és illatanyag mentes jöhet csak számításba.

7. Legjobb fegyver a pattanások ellen?

BHA (szalicilsavas) hámlasztó mert kitisztítja a pórusokat, illetve benzoyl peroxide mint hatóanyag, mert ez az egyetlen, ami megöli a pattanást okozó bacikat.

8. Mik a fő problémáid a bőrápolásban?

Pattanások, és az utána maradó foltok. A pattanásokat azért már sikerül kordában tartani, de az utánuk maradó foltok lassan múlnak...

9. High-end vagy drogériás bőrápolási termékek?

Nem tudom ebben az esetben mit jelent a high-end, de ha a saját besorolásomat követem, akkor egyik sem. :) Nekem a high-end olyan márkákat jelent, mint Chanel, Dior, Nars...stb.
Ha ár szerint kategorizáljuk, akkor is-is, de jellemzően inkább a magasabb árkategóriában találok magamnak megfelelőt. Saját márkás termékek közül azonban ki lehet fogni egy-egy jó terméket.

10. Kedvenc bőrápolási márka?

Paula's Choice és Clinique. Ebből a két márkából áll  nagyrészt a bőrápolási rutinom. A PC nem nagyon tud olyan terméket csinálni, ami valami miatt ne tetszene, ebben a márkában bízom a legjobban. Bár a Clinique alkoholos tonikjait nehezen tudom megbocsájtani, és a tégelyes krémeik sem a kedvenceim, de vannak nagyon jó formuláik és fizikai fényvédőből is gyártanak két olyat amivel csak az előbb említett márka tud versenybe szállni.

11. A gyógyszertárban vagy, és csak egy bőrápolási terméket vehetsz, mi lesz az?

Egyértelműen Bioderma Sensibio micellás víz. A többi gyógyszertári márka micellás vize általában illatos és a drogériásak sajnos nem annyira hatékonyak.

12. Kedvenc bőrápolási blogok?
  • Krémmánia, természetesen. Nem csak a szakértői cikkeket olvasom szívesen, amiket anno Apolka kezdett el írni és terelt a helyes bőrápolás útjára és azóta Wishes is nagyszerűen ír ebben a témában, hanem a krémböngésző funkcióját is előszeretettel használom. Őszintén szólva a véleményeket sokszor szűröm, mert sok nőnek még mindig irreális elvárásai vannak egy kozmetikummal szemben (egy krém hatásában nem egyenlő a sebészkéssel), de az INCI-ket szívesen nézem, mert jobb egyben látni és ott könnyebben kiszúrom, ha valami nem stimmel.
  • Beautypedia, szakértői cikkek minden mennyiségben, illetve újra-újra visszatérek a márkák termékeinek elemzéséhez: érdekesnek találom, hogy mi alapján sorolnak be valamit jó vagy rossz kategóriába, sokszor nagyon szigorú szempontok alapján. (Sajnos nagyon sok márka nem kapható nálunk vagy ugyanaz a termék csak más INCI-vel kapható az EU-ban.
  • A Szépségrecepteket nem hiszem, hogy be kellene mutatni bárkinek, aki szereti a bőrápolást és szeret blogokat olvasni. Ildi terelt vissza a "helyes útra", amikor teljesen elkeseredtem a bőröm akkori állapota miatt. Nagyon összeszedett és alapos cikkeket olvashattok nála. Szerintem a szakértelmét mindenki elismeri a blogok körében is.
  • PAncsi Pipereasztalát nem követem olyan hosszú ideje, de nagyon tetszik, hogy van még olyan ember ebben a blogger "szakmában" :), aki hasonlóan gondolkodik a bőrápolás terén. Leginkább a termékajánlóit olvasom szívesen. Az érzékeny arcbőrömre sokszor muszáj drága kozmetikumokat választanom, PAncsi abban ad nagy inspirációt emellett, hogy a haj és testápolás területén hol tudok spórolni. :) Bár leginkább körmös posztok vannak a blogján, remélem még nagyon sok arc és testápolós cikket fog írni, mert hiánypótlóak az írásai!
  • geekNchic Christina csatornáját kb. fél évvel ezelőtt kezdtem el nézni, sok videója szól a bőrápolásról. Ugyan nem értek vele 100%-ig egyet, néhány dolgot sokkal lazábban vesz, mint én, de a youtube világában sincsen sajnos túl sok ember, aki komolyan venné a bőrápolást, vagy akár a fényvédelmet. Neki is a fényvédelem a mániája, mint nekem és szeretem a termékajánlóit is.
Remélem tetszett Nektek ez a kis szösszenet, csináljátok meg Ti is ezt a TAG-et, vagy akár kommenteljetek  a kérdésekre adott válaszaitokkal, szívesen olvasom őket! :)

4 megjegyzés :

De jó hogy neked már nem zsíros a bőröd. Én is ezzel a problémával küzdök, de sajnos még semmi nem oldotta meg. Sőt most még az Urige K18 krémtől tele lettem kis dudorokkal. Lassan szabadulok tőlük...

Hámlasztást próbáltad már? Egyébként nagyon sok idő és energiabefektetés mire megtalálod mi az ami beválik. Mindenkinek kicsit más a bőre még akkor is,ha vannak hasonló bőrtípusok. Rengeteg türelem és odafigyelés szükséges, csak nem szabad tényleg feladni! :)

Igen próbáltam, de csak a zárt komedókon segített BHA. Az AHA-nál szinte nem történt semmi a bőrömmel. De próbálkozom, csak most a legutóbbi nagyon rosszul sült el.

Milyen márkát vagy konkrét terméket próbáltál még? Nekem egyedül a PC hámlasztók váltak be, én is használtam anno pl. Avene Triacneal-t, de semmit se ért, inkább csak érzékenyebb lett tőle a bőröm. Hámlasztás az egyik legkényesebb kérdés. Emiatt, meg amit írtál is én hámlasztókkal nem kísérletezgetek, minden másban igen.

Megjegyzés küldése