2015. július 4., szombat

Fényvédős ajakápoló körkép


Az ajkak védelme ugyanolyan fontos, mint az arcunk, testünk többi részének fényvédelme. Sajnos ez egy eléggé elhanyagolt terület, pedig higgyétek el, hogy nagyon fájdalmas tud lenni, ha leég a szánk. (tapasztalat) Arról nem is beszélve, hogy a túlzott nap hatására sokkal jobban kiszáradnak ajkaink. Ezért kerestem néhány fényvédővel ellátott ajakápolót, amiket szívesen ajánlok.
Tudjátok mennyire nehéz jó és illatmentes, fényvédő faktorral rendelkező ajakápolót találni? Nagyon!
A legtöbb fényvédős ajakápolókkal ezek a problémáim voltak eddig: az egyik, hogy borzasztóan keserűek, a másik, hogy nagyon nehezen kenhető és kellemetlen érzés viselni őket, a harmadik pedig, hogy fehér színűre meszeli a szám, ami jóindulattal is hullát csinált belőlem. :) Az itt bemutatottak átmentek ezen a vizsgán. Fizikai fényvédős ajakbalzsamot én azonban nem láttam még, valószínű az összetevők állaga miatt, de ha Ti tudtok ilyet, kérlek írjátok meg nekem!

Az itt bemutatott termékek mind illatmentesek, azonban némelyikük tartalmaz úgynevezett 'Aroma' összetevőt. Paula's Choice összetevő szótárában olvastam utána, hogy mire is számíthatunk az összetevővel kapcsolatban.
Gyakori összetevője az ajakbalzsamoknak, szájfényeknek. Lényegében illatanyagként funkcionál abban az esetben, ha parfüm nem kerül a termékbe illetve ízesítésre használják. Az Aroma hasonló összetevő, mint a parfüm abból a szempontból, hogy ez egy gyűjtő fogalom, nem mindig írják ki, hogy ez éppen milyen ízesítés. Pl. a vanília aromával nem szokott gond lenni, de ha citrusfélékből vagy mentából vonják ki, akkor az ugyanolyan irritáló lehet, mintha illatanyagot tettek volna bele. Erre érdemes figyelni vásárláskor, ha lehetőség van rá, akkor megszagolni, én a mentát és a citrusokat azért már ki tudom szúrni... Azonban a túlízesített ajaktermékeket is érdemes kerülni, mert szájnyalogatásra késztetnek, ami cseppet sem használ a már száraz cserepes ajkaknak.

DR. ORGANIC AJAKBALZSAM BIO ALOE VERÁVAL ÉS ÉDESGYÖKÉRREL SPF15
5,7 ml 1300 Ft




SPF15 faktoros védelmet tartalmaz, mint általában az összes Dr. Organic ajakbalzsam. Viszont nem mindegyik illatmentes, de ebben csak Aroma van. Alacsony védelemnek számít a 15-ös faktorszám, viszont egy ajakbalzsamnál én úgy gondolom, hogy sokkal egyszerűbb újrakenni, akkor is ha ki vagyunk sminkelve, mint az egész arcunkat fényvédővel, úgyhogy ebben az esetben szerintem megfelelő.
Ricinus olaj, shea vaj illetve kandelilla viasz a fő összetevője. A fényvédelmet kémiai fényvédő biztosítja. De találunk benne méhviaszt, jojoba, argán és napraforgó olajat és ahogy az lenni szokott a kozmetikumok kimagasló százalékánál, a két összetevő, amiről a nevét kapta (vagyis az aloe és az édesgyökér) az INCI utolsó helyein kullog.
Ha valaki szereti a natúr termékeket, ezt is szeretni fogja. Állagra ez a legkeményebb az összes közül, az "illata nagyon natúr", de végzi a dolgát. Nagy adag és a csomagolás is rendben van, nem az a tipikus ajakápoló fazon. :)

EUCERIN LIP AKTIV AJAKÁPOLÓ SPF15
4,8 g, 950 FT





Nem tévesztendő össze a régi változatával, mert az csak 6-os fényvédő faktort tartalmazott, ami szerintem semmire sem elég. A védelmet ebben az esetben is tisztán kémiai fényvédők adják. Petrolatum viasz az alapja, ezenkívül ricinus olaj és néhány emollient játsza a főszerepet. Elég nagy mennyiségben tartalmaz Panthenolt, vagyis B5 vitamint, amiről tudjuk, hogy van gyulladáscsökkentő hatása is. Van benne némi E vitamin, jojoba olaj, shea vaj és bisabolol gyulladáscsökkentő is.
Állagra valahol a dr. Organic és az AB között van. Enyhén hidratál. Illat és aroma mentes, ettől függetlenül nem érezni keserű ízt, állagra is kellemes.

ANNEMARIE BÖRLIND SUN CARE AJAKBALZSAM SPF20
5g, 1300 Ft



A kedvencem, ez van meg legrégebb óta. Kb. másfél éve fedeztem fel a Müller kínálatában. SPF20 védelemmel rendelkezik, amit kémiai és hibrid fényvédőkkel ér el. Az INCI eléggé impozáns: Ricinus, és jojoba olajat tartalmaz, illetve méhviaszt és shea vajat a hidratálásért.  Illatmentes, bár van benne Vanilin. Van benne némi gyulladáscsökkentő, az E vitaminnak két formája is illetve C vitamin.
Az állaga kiemelten jó, könnyedén fel lehet applikálni.  Sokáig fennmarad, kellemes viselni, tehát olyan, mint egy jó ajakbalzsam. Igazából én ezt várom el egy fényvédő ajakápolótól is. Hidratál, de extra száraz ajkakat nem hoz rendbe.


SUNDANCE SZENZITÍV AJAKÁPOLÓ SPF50
4,8g, 500 Ft






Egy igazán kellemes meglepetés, hiszen ilyen magas védelmet adó kifejezetten ajakápoló funkciójú termék nem mindennapos a kozmetikai piacon. Ráadásul DM saját márka. Illat és aroma mentes és baromi olcsó! (Érdemes arra figyelni, hogy míg a többit egész évben lehet kapni, ez valószínű csak nyári limitált kiadás.)
A magas fényvédelmet kémiai és hidrid fényvédők adják akárcsak az előbbinél. Alapjául emollientek szolgálnak illetve nem meglepő módon (hiszen a többinél is hasonlóképpen) wax és ricinusolaj a fő összetevő. Találunk benne még kandelilla viaszt, E vitamint, avokádóolajat és algakivonatot is.
A dr. Organic állagához hasonló leginkább, elég kemény, de még jól kenhető. Eucerinhez hasonlóan teljesen semleges illatra is. Ez sem hidratál extrán (de én ezt nem is várom egyiktől sem, nem arra lett kitalálva). Ha egész nap strandon vagytok én biztosan ezt ajánlanám.

Összességében elégedett vagyok az összessel, bármelyiket választjátok is nem fogtok csalódni.

Nektek van kedvenc fényvédős ajakápolótok? Ne féljetek megosztani velem! ;)

Az INCI-k forrása: krémmánia.hu

Ne feledjétek, minden teszt szubjektív, változó kinek mi válik be. Ettől függetlenül tesztjeimet a legjobb tudásom szerint végzem és ez alapján írok Nektek róla. Nem szponzorált cikk.

2 megjegyzés :

Szuper ez az összehasonlítás!
Nekem egy SunDance ajakápolóm van, de az csak 20 faktoros - hétköznapra, amikor szinte egész nap az irodában ülök, szerintem elég, de a kinti tevékenységekhez megnézem magamnak ezt az 50 faktorost :)

Én a 20-ast nem is láttam amúgy, pedig kerestem, mert láttam nálad! :) De csak egy tubusos 30-as volt, amiben meg mentol van... Simán elég sztem a 20-as, eddig én is azt használtam. Majd ha van kedved, nézz rá az Annemarie Börlindre, továbbra is azt tartom a legjobbnak, sztem Neked is tetszene! :)

Megjegyzés küldése