2015. június 22., hétfő

Alverde Ultra Sensitive termékcsalád


Ez a cikk az előző folytatása tulajdonképpen. Ezzel a teszttel az volt a célom, hogy az előző cikk pro vagy kontra állításait bizonyíthassam. Nagyon régen száműztem a kozmetikumaimból az alkoholt, ezért kíváncsi voltam, hogy a számomra újfajta nézőpont, amit a Futurederm csapata képvisel (lásd előző cikk) mennyire állja meg a helyét a gyakorlatban. Fogtam magam, és vettem három olyan terméket, amiben magas alkohol tartalom van. Nyilván kb. egy hetes teszttel nem tudok hosszú távú tapasztalatokról is írni, de mégis egy kis betekintést enged a termékek gyakorlatban való működésébe. Szeretném kiemelni, hogy az ilyen jellegű tesztek mindig szubjektívek, kivéve persze az INCI elemzés.

Miért pont Alverde?

Könnyen elérhető, olcsó termékekről van szó. Hosszú ideje szilárd meggyőződésem van az alkoholokról a kozmetikumokban, ezért egy ilyen bizonytalan próbálkozásra nem szerettem volna súlyos pénzeket fizetni. De mégis az elsődleges szempont az volt, hogy az alkoholon kívül semmi más kifogásolható összetevő ne legyen a termékekben. (pl. illatanyagok). Kifejtve – az alkohol konkrét hatásáról akartam írni és nem szerettem volna, ha bármi más „bezavar”,  irritációt okoz, és azt majd az alkoholra fogom akaratlanul. Azt hiszem ezt sikeresen ki is tudjuk zárni, elég ránézni az INCI-kre. Továbbá sem felesleges színező anyag, sem tartósítószer nincsen bennük. Utóbbin nem is kell csodálkozni, hiszen ekkora mennyiségű alkohol szuperül tartósítja a termékeket. :)
 

Alverde Ultra Sensitive Krémtusfürdő jojoba olajjal



Kíméletes habzó anyag az egyik fő összetevője, ráadásul a hidratálásról a glicerin és a jojoba olaj gondoskodik, sőt még egy bőrpuhító (emollient) összetevőt is találunk ennek megerősítésére a lista vége felé. Az Alkohol itt a 3. helyen szerepel az INCI-ben.  

Első próbálkozásnál feltűnik mennyire jó krémes az állaga, amit olyan nagyon szeretek. Igazából sokkal jobban szeretem ezt az állagot, mint a géles, zselés verziókat.
Azonban nem tudok eltekinteni a borzasztóan erős alkohol szagtól, amit áraszt.
Megjegyezném itt gyorsan, hogy abszolút nem zavar már a kozmetikumokban semmilyen „szag”, ami maguknak az összetevőknek az illata, sőt legtöbbször kifejezetten zavar, hogy ha valamilyen krémnek virág illata van. Tehát teljesen hidegen hagy, ha valaminek igazi krém, akár kissé savanykás illata van.  Tudom, hogy ez csak jót jelent és nem terhelem a bőrömet irritáló illatokkal. De, itt a túláradó alkohol szagot nem tudom megszokni. Ami még a kisebb gond lenne.
Nem habzik túlságosan, szépen tisztít, még az arcomra is kipróbálom. Miután lemosom, csikorgó tisztaságot érzek, annak ellenére, hogy semmi agresszív habzó anyag nincsen benne. Miután szárazra törlöm magam, már érzem is, hogy húzódik a bőröm, ami a többnapos használattal csak fokozódik…
   


Alverde Ultra Sensitive Testápoló jojoba olajjal


Az INCI 2. helyén találjuk az alkoholt, tehát mondhatjuk, hogy ez a testápoló nagyrészt vízből és alkoholból áll. Emellett még viszonylag nagy mennyiségű glicerint is tartalmaz. Értékes illatmentes  olajokat is találunk benne bőven, ilyen a barackmag és jojoba olaj, shea vaj, sáfrányos szeklice, ligetszépe és a napraforgó olaj is. De ugyanúgy a bőrtáplálást és a hidratálást segíti elő néhány emollient összetevő és a Sorbitol nevű vízmegkötő anyag is a listában. Összességében azt mondhatjuk, hogy elég szépen felépítették ezt az INCI-t.

Azonban a gyakorlatban az alkohol ismét "viszi a hátán" az egészet. Tömény alkohol szaga van, tényleg. Emellett az előbb említett összetevők miatt azt várnám, hogy szuperül hidratálja a bőrömet. De nem. Miután felkenem, minimális hidratált érzetet kapok, ami rövid időn belül eltűnik. Nagy előnye, hogy hip-hop beszippantja a bőr (nyilván az alkohol miatt). De többnapos használat után húzódik, és fénytelen, fakó a bőröm, piros pöttyök is meg-meg jelennek rajta. Együtt használtam a tusfürdővel természetesen, lehetséges, hogy egymás „hatását” erősítik ezáltal. De azt kijelenthetem, hogy én ennél tovább nem vagyok hajlandó használni, semmi előnyét, sőt inkább az előbb említett hátrányait tapasztaltam.



Alverde Ultra Sensitrive Arcápoló krém



A glicerin és a jojoba olaj nagy mennyiségben végigkísér minket mindhárom INCI-ben, ugyanúgy itt is. Az alkoholt ebben a termékben a 4. helyen találjuk. Találunk benne szőlőmag olajat, ami kiváló antioxidáns és bőrpuhító összetevő. Ezenkívül olíva olajat, shea vajat és napraforgó olajat is tartalmaz, néhány emollient  összetevő és némi E-vitamin mellett.

Az INCI-t elnézve, nem is lenne olyan rossz ez a krém, de őszintén szólva nem az én bőrtípusomra találták ki. Sokkal szárazabb bőrön tudom csak elképzelni, nekem ugyanis nem akarja beinni a bőröm. Nehéz, olajos réteg marad utána, pedig a negyedik helyen szereplő alkoholnak (ami még mindig elég nagy mennyiség) a felszívódást jelentős mértékben kellene segítenie. Ugyan ezen is eléggé érezni az alkoholt, kevésbé, mint a másik két terméken. De ebben az esetben kevésbé veszem észre az alkohol szárító hatását, mivel utána órákig olajos a bőröm tőle.




Összegzés

Egyik termék sem lett a kedvencem. A tusfürdő és testápoló esetében egyértelműen az alkohol a "hibás", az arckrémnél másfajta problémáim is voltak. Utóbbinál valószínű bőrtípus gondok, ezért ez a része nem feltétlenül a krém hibája.
Egyik terméket sem kentem szívesen magamra, és alig vártam, hogy befejeződjön a teszt folyamata. 

Összességében elmondhatom, hogy sem elméletben, sem gyakorlatban nem tudtak meggyőzni a Futurederm írói, így továbbra is maradok Paula Begoun és a Paula's Choice híve. Tehát továbbra sem fogok olyan terméket használni és ajánlani, aminek az első 8-10. helyén alkohol van (formulától függően), ha kevés volt benne az eddig sem zavart, hiszen kiváló tartósítószer és kis mennyiségben sokkal biztonságosabb, mint egyéb más tartósítószerek.

Használtátok már valamelyik terméket? Mit gondoltok az alkoholról?



5 megjegyzés :

Én csak a lemosót próbáltam anno, és nem jött be. De a krémeknek olyan piaszaga van, hogy tuti nem venném meg őket. Antialkeszként a víz kiver a szagától. :-D Én is maradok Paula álláspontján, az tuti. ;-)

Hű nagyon merész vagy, én az arcomra még egy teszt kedvéért sem kentem volna fel az alkoholos arckrémet. Bár hozzá kell tennem, hogy azért, mert tudom, hogy nekem szárítja a bőröm :)
Én továbbra is maradok az alkholmentes termékeknél, Ildihez hasonlóan nemcsak a krémekben :D

Az utolsó mondat a lényeg, a mennyiség. Nyílván 2-3-4-dik helyen egy nem jó dolog, de a végén sokkal rosszabb dolgokat ki tud váltani. Nevetséges, hogy szenzitiv cimkét aggatnak egy ilyen termékre, tényleg rettenet, de az valahogy nem tudom elhinni, hogy valaki a 20dik helyen lévő alkoholt is kiszagolja, inkább csak beleképzeli. (krémmániáról)
Az alkohol borban jó, és kis mennyiségben még egészséges is.:)
Jók voltak a teszthez a termék kiválasztási elvek, nagyon korrekt írás.

@Pancsi,
Lehet merész volt, de tényleg nagyon kíváncsi voltam. :) Rozaceánál már én is kétszer meggondoltam volna az biztos... :)

@Ildi, köszönöm szépen! :) Igen, a minimális mennyiséggel eddig sem volt bajom, teljesen rendben van, csak ugye itt most az volt a felvetés, hogy jó-e viszonylag nagy mennyiségben alkalmazni. Nekem is vadászkutya szaglásom van ilyen téren, de azt még én se érzem meg, ha az INCI végén van az alkohol. :) És igen, borzasztó, hogy ultra sensitive nevet kaptak, de ezt a részét már át is szoktam ugrani, annyira nem tud ez a dolog meglepni...
Én is szeretem a bort, néha iszok is egy-egy pohárral, semmi rossz nincsen abban! ;)

Megjegyzés küldése