2015. április 6., hétfő

A legjobb fizikai fényvédők - Updated



Véleményem szerint akkor jó egy fényvédő, ha "biztonságban" érzed magad vele, komfortos viselni,  és nem okoz semmilyen irritációt. Ha ezek adottak, akkor szívesen fogod magadra kenni és nem fogod elodázni a használatát. Amíg nem találtam számomra megfelelő fényvédőket, addig nem is voltam ennyi lelkes, hogy használni kell őket. Szerintem nagyon fontos, hogy mindenki megtalálja magának a legmegfelelőbbet. Ebben próbálok segíteni azzal, hogy bemutatom a számomra legtökéletesebb fizikai fényvédőket.


CLINIQUE CITY BLOCK SHEER OIL-FREE DAILY FACE PROTECTOR SPF 25
40 ml 7400 Ft, Clinique szaküzletek

Jelenleg a legeslegkedvesebb fényvédőm, egész télen ezt használtam az idei, sőt a tavalyi télen is.
Fényvédő hatóanyag a titanium dioxide, de ezenkívül tartalmaz még számos antioxidánst, növényi kivonatokat, hialuronsavat. Szinte kifogástalan az INCI. 
A tubusból kinyomva egy sűrű színezett krémet kapunk, aminek minimális a fedése. Nagyon könnyű felvinni és eloszlatni a bőrön, könnyen beszívódik, kellemesen hidratál. Nem marad fényes a bőr utána, de nem mattít le teljesen.
Az egyetlen szépséghibája az SPF 25. Télen tökéletes, nyárra talán kevés. Azért írom, hogy talán, mert a 25 az 50-hez képest matematikailag messze áll, de fényvédelem szempontjából, nem olyan sokban tér el. Nyáron strandra talán nem ezt vinném, de a városban rohangálni, munkába menni szerintem nyáron is megállja a helyét.
(Nem tévesztendő össze a City block SPF40-el, amiben kémiai fényvédőket is találunk, és Magyarországon nem lehet kapni.)


CLINIQUE EVEN BETTER DARK SPOT DEFENSE SPF45
30 ml 8200 Ft, Clinique szaküzletek, parfümériák

Sima és színezett verzióban is kapható, kellemes fluid állagú fényvédő. Szintén titanium dioxid adja a védelmet, akárcsak az előzőnél, ezen kívül azonban sok hasznos összetevővel nem nagyon találkozhatunk a krémben. Én a színezett verziót használtam tavaly nyáron, strandra is, végig biztonságban éreztem magam, nagyon megbízható fényvédő. Kicsit sárgás tónusa van a fluid szerű krémnek, de itt ettől a színtől nem kapunk fedést egyáltalán, de cserébe nem hagy fehér réteget az arcon. Nagyon könnyű a felvitel, hamar beszívódik. A City block-hoz képest ennél kicsit fényesebb finish-t kapunk. Kombinált bőröm van, ami nyáron néha "megvadul " és olajos lesz, de ilyenkor sem volt zavaró a használata. Egyáltalán nem nehéz, bármikor szívesen újrakentem napközben.
Hátránya számomra az ára, mivel csak 30 ml-t kapunk, ami fényvédőből elég kevés. Nsgyon gyorsan el lehet használni, ha a megfelelő mennyiséget tesszük fel.


PAULA'S CHOICE RESIST SUPER-LIGHT DAILY WRINKLE DEFENSE SPF30
60 ml 11200 Ft, paulaschoice.hu

Kifejezetten kombinált-zsíros bőrre kifejlesztett fizikai fényvédő. A Paula's Choice márka egyik legnépszerűbb terméke. A védelmet ebben az esetben a zinc oxide adja, ami nano molekulás. Valószínűleg ezzel tudta a márka elérni azt, hogy ez a fényvédő valóban szuperül mattít. A termék ezen kívül számos antioxidánst és gyulladás csökkentő összetevőt is tartalmaz. Szintén színezett krém, kevésbé sűrű, mint a City block és sokkal könnyedebb textúrájú. Felkenve szinte "rácuppan" az arcra, ez szívódik be az összes közül a leggyorsabban. Teljesen lemattít, nekem napközben sem fényesedett ki a bőröm. Valakinek ez nagyon áldásos, mások szerint már-már túlzás. Egy biztos: olajos bőrre a nyári melegben nem lehet találni ennél megfelelőbb fényvédőt. Hátránya talán ez a "túlzott" mattítás lehet, érdemes ezt megfontolni a vásárlás előtt. Kiszerelése miatt az ára nem mondható a többihez képest túlzásnak.


BIODERMA PHOTODERM MINERAL SPF50+ SPRAY
100 ml 6000 Ft, patikák

Általam nemrég felfedezett fizikai védő, amit én csak kompromisszumos megoldásként emlegetek. Zinc oxide-ot és titanium dioxide-ot is találunk fényvédő összetevőként a krémben, ezenkívül némi E-vitamint is. Egyértelműen nem veszik fel a versenyt az előbb említettekkel, de ha az árért cserébe hajlamos vagy némi kompromisszumra, akkor ez is jó választás.  Az összes közül ez a leginkább "klasszikus" fizikai fényvédő és  a legfolyékonyabb állagú. Fehér fluid, amit felkenve egy kékes fehér réteget kapunk. Szükség van egy kis bőrbe masszírozásra, mire beszívódik a krém és teljesen eltűnik a fehér réteg. Kissé olajos érzetű, de fél óra elteltével ebből nem sok minden marad. Lehet rá sminkelni, de gondosan kell kiválasztani mellé az alapozót, hogy nem legyen sok a bőrnek. Legjobban púderalapozóval tudom elképzelni. Azért került be a legjobbak közé, mert még mindig ez a legjobb a könnyen beszerezhető, szép INCI-s, olcsó fizikai fényvédők között. Hátránya az előbb említett olajos érzet lehet, de ár-érték arányban verhetetlen.

PAULA'S CHOICE HYDRALIGHT SHINE-FREE MINERAL COMPLEX SPF 30
60 ml 10200 Ft, paulaschoice.hu

A krémmániás vélemények és az INCI második helyén lévő magas komedogén indexű összetevő ellenére megrendeltem magamnak ezt a fényvédőt, mert idén tavasszal sokkal szárazabb maradt a bőröm, mint egy évvel ezelőtt, így a Resist Super Light helyett vettem meg. A védelmet mindkét fizikai fényvédő összetevő biztosítja számunkra. Találunk benne zöld tea kivonatot, ami szuper antioxidáns és gyulladáscsökkentő is egyben; édesgyökér kivonatot, ami a folthalványító hatásáról híres, alga kivonatot, és néhány további gyulladáscsökkentőt is, úgy, mint kamilla, aloe vera, fekete nadálytő kivonat.
Nagyon megszerettem, ez jelenleg a kedvenc fényvédőm. Nem fehérít ki, csak nagyon minimálisan látszik a bőrömön. Nem szuper matt, de nem is fényes, pont ilyenre vágytam. Nem, nem lettem tőle pattanásos, nem nagyon hiszek már a komedogén indexben. Hidratál, hamar beszívódik, nagyon könnyű rá sminkelni. Akinek kicsit szárazabb a bőre, de nem akar egy tipikus 'testes' fényvédőt, akkor neki ezt ajánlom.


URIAGE BARIÉSUN MINERAL KRÉM SPF50+
100 ml 5600 Ft, patikák

Bár az eredeti listából kihagytam, mert pont akkor szerettem ki belőle, most mégis úgy gondolom, hogy itt a helye, hiszen annyira kevés jó fizikai fényvédő van a piacon...
Természetesen ez is illatmentes és a védelmet itt is a zinc oxid és a titanium dioxid kombinációja adja. Egyéb hasznos összetevőt nem nagyon találunk ebben a krémben, némi C és E vitamint az INCI végén. Sűrű, testes krém, ami meglepően jól beszívódik. Marad utána egy kis fehér réteg, de szerintem nem zavaró, de a nagy melegben a kombinált-zsíros bőrűeknek nem lesz a kedvence. Nagyon jó ár-érték arányban és a száraz bőrűek kifejezetten szeretni fogják arcra is. Illetve babákra szuper megoldás. Kipróbáltam így is, és nagyon könnyen kenhető volt egy mozgolódó kisbabán is. :)

Nektek van kedvenc (fizikai) fényvédőtök? 

gigi

19 megjegyzés :

Hát igen, ettől féltem, hogy azt fogod írni a Biodermáról, hogy picit fehér réteg...stb., de ez már csak így van a fizikai fény védősökkel. Ezen gondolkozom most meg az Uriage minerálon, az arcomon száraz ( amúgy rosaceás és emiatt olykor hámlik...), még beválhat.
Az Uriage próbáltad már?

A fentiek közül Paula fényvédőjét ismerem és használom minden nap. Az én bőröm ugyan normál/száraz, de ha aláhidratálok, akkor nagyon jól működik rajtam is, nem szárít és nem lesz túl matt sem. Amióta megdrágultak a PC termékek, vacillálok, hogy újravegyem-e, de mivel ez bevált és nagyon nehéz megfelelő fizikai fényvédőt találni, valószínűleg nem kísérletezgetek sokat mégsem.
A Clinique 45-ös fényvédőjén gondolkodom, nyárra ez szuper lenne! Az ára nem kevés, reménykedem benne, hogy a hétvégi Mülleres akció keretében ezt is meg tudom venni 40%-al olcsóbban.
A Biodermát én inkább csak strandra tudnám elképzelni, nagyon nem szeretem a bőrömön a fehér réteget (ahogy a párom sem).

A Clinique 40%-os akció csak sminkcuccokra vonatkozik. :-( De 20%-os kupon van rá a füzetben. Egyébként ilyenkor örülök, hogy tényleg hófehér az arcom, mert fel sem tűnik rajta a fizikai fényvédő. :-D

Meli, igen próbáltam az Uriage-t. Ez a Bioderma egy fokkal jobb azért, mert itt eltűnik a fehér réteg egy idő után, az Uriagenál viszont nem, és az sokkal sűrűbb is. Sajnos a Biodermából nincsen minta, pedig azt vadásztam, talán az Uriageból van, egy próbát megér a gyógyszertárban.

Pancsi, a Müllerben csak a Clinique sminktermékekre lesz akció, szerintem ez nem tartozik bele, viszont 20% biztosan lesz rá ott is és a szaküzletekben is. Én is még vacilálok, hogy melyiket vegyem, hétvégéig eldöntöm... :) Az aláhidratálás amúgy jól hangzik, a most szeretett és kedvelt acne.orgos hidratálóm könnyedsége miatt pont erre a célra lenne tökéletes!
Képzeld a héten nekem is lesz Pigmanormom, nagyon kíváncsi vagyok a hatására! :)

Betegszabin vagyunk a gyerekekkel, nincs időm most minta után járni, de szerintem gazdaságosabb is, mint az Uriage, meg jobb is, ha fluid.Máskülömben mindig aláhidratálok én is.
Most fogyott el a hidratálóm is, PC skin recovery, nekem jó volt, pedig ez nem egy könnyű fluid. Mivel Bioderma photoderm kid spray-el használtam....ami persze egy idő után csak kiütött mivel kémiai fényvédős ,sztm a PC sem tudott jobban teljesíteni.
Most csak azt kell eldöntenem, hogy visszavegyem a PC skin recovery-t, egy Bioderma fényvédővel ,vagy PC fényvédőt, valami Biod. , vagy Uriage hidratálóval. Melyik a jobb beruházás : drágább fényvédő és olcsóbb hidratáló, vagy fordítva...??? Sajnos 2 PC nem sanszos... :)

Szerintem a fényvédő fontosabb, hogy jó legyen, hidratálóból olcsóbb is megteszi, főleg ha még szérumot is használsz mellé. A fényvédő a legfőbb anti aging, fontos, hogy szeresd használni sztem... PC-ből melyik fényvédőt vennéd?

Resistet,25-ös, vagy Recovery-t. Igen használok resist super ant., meg 1%-os retinolosat, utóbit csak 2 hete.

Sziasztok! Ha nagyon fénylik a bőröm már 1-2 óra után, akkor a Paula's Choice-t érdemes vennem? Nekem az a fontos, hogy ne legyen olyan, mintha naptej lenne rajtam és tényleg mattítson...na és persze ne égjek le pár perc után a napon. Jó lenne valami akció náluk is :)

Meli, szerintem mindegyik jó választás lehet! Én mindig a sima hidratálómon spórolok, persze ez nem azt jelenti, hogy rosszat veszek, csak mondjuk nincsen telenyomva antioxidánsokkal úgy, mint a Paula. Basic illatmentes hidratálókat találsz pl. a gyógyszertárban is. Szuper, ha ezeket a szérumokat használod, pont ezt a kettőt szeretem én is a legjobban! Majd írd meg hogy döntöttél! :)

Puszedli, ha ezek a fő szempontjaid, akkor mindenképpen a Paula Resist Super light! Nekem egész nap bírta minimális kifényesedéssel a nyári melegben is. :) Szerintem most már aktuális lenne náluk a fényvédők akciózása, majd talán ezek lesznek a következő hónapban. De ha vásárolsz náluk, akkor kapsz hűségpontokat, amit utána 90 napon belül le is vásárolhatsz!

Basic, ez márkanév??? A Biodermától a sensibio tolerance+ használtam, nekem tetszett, igaz nem hidratál túlságosan, de nappalra elég volt a fényvédőhöz aláhidratálni, este meg feltúrbóztam egy kis shea vajjal. A sheát már úgy megszoktam, hogy nélküle este nem érzem jól magam... :)
Az Uriage-nál meg annyi féle hidratáló van, hogy nem igazodok ki közöttük. Ami rosaceára van, arról nem olvastam jó véleményeket a KM-en.
Megírom majd mimdenképp. ;)

Nem márkanév, arra gondoltam, hogy alap hidratálás, semmi mást nem tartalmaz. A Tolerance+ nem csodálom, hogy nem adott elég hidratálást, hiszen az egy könnyű krém. Érdemes lenne valami testesebbet választanod, ha száraz a bőröd. Most hirtelen ezeket találtam:
http://kremmania.hu/kremek/bioderma-sensibio-rich-krem
http://kremmania.hu/kremek/la-roche-posay-toleriane-ultra-hidratalo-krem
http://kremmania.hu/kremek/eucerin-aquaporin-active-moisturising-cream-rich
http://kremmania.hu/kremek/eucerin-atopicontrol-12-omega-zsirsavas-arckrem

Nekem ez az Eucerin omega zsírsavas kréme a legszimpibb, és mindegyikre lesz kedvezmény hétvégén! :) Remélem tudtam segíteni.

Köszi ,átnézem őket, a kedvezményről pedig...nálunk nincs ilyesmi, sajnos... :(

Arra nem árt figyelni, hogy a 30 faktor nem túl sok. Én a PC Daily recoveryje mellett simán lebarnultam.

Ajánlom figyelmedbe ezt a cikket: http://blog.kremmania.hu/2012/04/mennyire-ved-fenyvedod-valojaban.html
Nem véletlenül van érvényben az EU-ban az a szabályozás, hogy SPF 50 -nél magasabb értéket nem kaphat egy fényvédő ( pl. Amerikában van SPF 100 is) ugyanis megtévesztő lenne. Mert egyik fényvédő sem nyújt 100%-os védelmet. Az SPF 30 96.6 %-át szűri meg a napsugaraknak, míg az SPF 50 98%-át. Tehát sokkal fontosabb a faktornál az, hogy mekkora mennyiséget viszel fel belőle, illetve ha sokat vagy a szabadban akkor milyen időközönként kened újra. Ha lebarnultál egy PC fényvédő mellett, szinte biztos, hogy nem kentél eleget és nem vitted fel 2-3 óra után újra.

Ezért volt furcsa, hogy Magyarországon mindenhol "csak" 50 volt a max nálunk pedig minenhol, szinte mindenből van 60-as is.

Kedves Ágnes!

Kisfiam (2 éves) számára keresném a tökéletes fényvédőt. Tudnál ajánlani egy nagyon szép összetevőmintás fizikai fényvédőt? (amennyiben állatkísérlet mentes a cég annak külön örülnék de ha nem az sem baj) Kezdek elveszni a kínálatban.
Köszönöm szépen a segítségedet!

Kedves Timji!

Az itt említett Uriage és Bioderma is megfelelő kisgyerek számára. Mivel mindegyik francia márka, és Európában tilos állatkísérleteket végezni, így mindegyik megfelel a kérésednek. :)

Megjegyzés küldése