2015. március 8., vasárnap

A bőrápolási filózófiám



Ha egy szóval körül kellene írni a filozófiámat, akkor az lenne, hogy megelőzés. Úgy, ahogy a betegségeket is szeretnénk megelőzni, én a bőrápolásban is a megelőzésben hiszek. 
Ha egy másik szóval kellene körül írni, akkor azt mondanám, hogy gyengéd, amennyire csak lehetséges. (És nem az alapján döntöm el, hogy a termék címkéjére ez van-e írva.)

A rutinomnak három alap pillére van: fényvédelem, hámlasztás, (antioxidáns) szérum. Ebben a fontossági sorrendben. 

A fényvédelem a legjobb anti-aging, ezért én már el sem tudom képzelni nélküle a napjaimat. Annyira megszoktam, hogy már meztelennek érzem magam nélküle, ha nem kentem még fel aznap reggel. Jó fényvédőt találni viszont nagyon nehéz. Nem azért, mert esetleg olyat választunk, ami nem véd megfelelően, hanem mert az emberek úgy nagy általánosságban utálják a fényvédők állagát. Tudnotok kell, hogy nem lehetetlen küldetés találni egy olyan fényvédőt, amit szívesen magatokra kentek. Az én arcbőröm nem bírja a kémiai fényvédőket, nagyon csípi a szememet, sokszor akkor is ha nem kenem a szemem közelébe. Így maradnak a fizikai fényvédők, viszont ezek általában sűrű zsíros krémek, amiket pedig a zsíros bőröm nem szeret. Szerencsére lehet találni ezekből is könnyű állagút. Jelenleg a Clinique City Block-ját használom, de szeretem a Clinique Even Better-jét is ill. a Paula's Choice Resist Super Light fényvédőt is.

A hámlasztás a legjobb dolog, ami történhet az ember bőrével. Eltűnnek a száraz foltok, egységesebb lesz a bőrkép, és a pórusokat is kitisztítja. A szalicilsav a legjobb barátom, de néha a glikolsavat is bevetem. Ezt nem bízom a véletlenre, ebben a kategóriában nem nagyon kísérletezek, mert sajnos nagyon sok olyan terméket találni a piacon, ami több kárt csinál, mint hasznot. Brutálisan hangzik, de igazából ez sav, amivel a bőröd egy bizonyos rétegét lehámlasztod, így nem mindegy mivel teszed. Én kizárólag a Paula's Choice hámlasztóira bízom a bőröm. Jelenleg a Paula's Choice Resist 2% BHA-t használom, de az erősebb 2% BHA liquid-et is nagyon szeretem.

Antioxidáns szérum, ami tulajdonképpen vitaminbomba a bőrnek. Minél több antioxidáns van egy termékben, az annál jobb. Olyan ez mint egy multivitamin, csak külsőleg használva. Segíti a bőr egészséges működését, bármilyen bőrproblémával is küzdünk éppen. Segítenek megelőzni a ráncok kialakulását, esetleg még foltot is halványítanak. Mindegy reggel fontos része a rutinomnak. Az örök és egyetlen kedvenc a Paula's Choice Super Antiox széruma. 

Jelenleg egy jó retinol készítményt keresek, amik szintén Paula's Choice-tól váltak be a legjobban, de nem bánnám, ha olcsóbb kategóriában is találnék megfelelőt.

Ezenkívül kerülök, mindent, ami az első 7 helyen alkohol denatot tartalmaz, és igyekszem kerülni az illatanyagokat (ami már sokkal nehezebb), úgy mint parfüm, illetve minden egyéb természetes és mesterséges illóolajokat.

6 megjegyzés :

A szérum nálam kimarad, de a többi megvan :)

Audrey, Nem használsz egyáltalán semmilyen szérumot?

Nem, semmilyet. Az AHA is folthalványít és segít a ráncosodás ellen. Egyelőre nem veszek szérumot, bár tudom, lehetne megelőzés céljából.

Hasonlóképp gondolkodunk :)
Fényvédőként csak a Paula's Choice Resist Super-Light fényvédője, mert nekem sajnos nemcsak a szemem, de az arcbőröm sem bírja a kémiai fényvédőt (nyaktól lefele viszont semmi bajom vele...)
Hámlasztóból szintén PC, a Resist család 2%-os BHA-ja bejött
Szérumból nem szeretem a szilikonosokat, így abból a Mad Hippie C vitaminos szérumát kenem az arcomra. Ha találsz olcsó kategóriás retinolos szérumot, oszd meg mindenképp légy szíves! A PC 1%-os retinolos széruma jó, de sajnos nagyon drágállom, ezért ha elfogy a deluxe kiszerelés, visszatérek az orvos által felírt retinolos krémre, amit a PC hidratáló maszkjával szoktam keverni. Ez viszont nem annyira kényelmes, mint a kis szérum, viszont olcsóbb megoldás (sajnos néha picit hámlott tőle a bőröm, úgyhogy nem az ideális megoldás)

Mióta így megdrágult a PC, én is kutatok olcsóbb alternatívák után, de nem túl sok sikerrel. Nagyon nehéz olyan termékeket találni jó áron, amik minden kritériumnak megfelelnek... sajnos. Néztem ezt a Mad Hippie szérumot, ebben is van illatanyag, tudtad? Vagy ez még belefér Neked? Retinolja van a Vichynek, (0,2%) és a La Rochenak (0,1%), de mindegyik parfümös. Nekem a Differin már szedte szét az arcomat, meg másoktól se hallok túl sok jót, legtöbbször több kárt csinál, mint hasznot, ezért nekem nem éri meg. Paula 1%-a pont azért jó, mert van benne más hatóanyag is ami kíméletesebbé teszi. A végén, lehet kénytelen leszek annál maradni. Ami az eszemnek jó, a pénztárcámnak nagyon nem...

Szomorú, de eddig fel sem tűnt az a megbúvó kis illat :(
Nem bántotta eddig a bőröm, de azt hiszem akkor ha elfogy, kipróbálom az Oh My Brush Viki által ajánlott új OST szérumot - úgy is nézegettem már, így pedig lesz rá indokom, hogy azt rendeljem meg inkább
Az tény, hogy az én bőröm is jobban tolerálja a PC retinol szérumát, mint a Differint. Én abból csak icipici mennyiséget kentem egyszerre, de időnként attól is hámlott az arcom, a PC viszont egyáltalán nem bántotta. Én is mélázgatok időnként, hogy érdemes-e másik kencét keresni, vagy spóroljam meg máson az árát, mert tényleg jó....

Megjegyzés küldése