2014. november 13., csütörtök

Szuper szérumok (nem csak) télre


A bőrápolási rutinom egyik kedvenc része a szérum. Nemcsak megelőzésre kiválóak, hanem számos problémában tudnak a segítségünkre sietni. Magyarországon sajnos nem (és talán Európában sem) elterjedtek ezek a termékek, nem tulajdonítanak sem a nők sem a férfiak túl nagy jelentőséget ennek a lépésnek. Leginkább hidratáló krémekről hallunk, mert azt azért már legtöbben használnak. De vajon miért egyetlen hidratálótól várjuk a megoldást? Miért fektetünk annyi energiát a tökéletes hidratálókrém megtalálásába? Sokkal nagyobb hangsúlyt kellene fektetni a szérumokra, mint ahogy azt jelenleg az emberek többsége teszi, ugyanis ezek magas hatóanyagú készítmények, amik segítenek megelőzni és újjáépíteni a bőr egészséges működését. Egy krém ezt nem fogja megtenni. A krém hidratálásra hivatott. Ha fel van turbózva egyéb hatóanyagokkal, mint antioxidánsok, peptidek...stb. akkor az csak plusz.

Mit tartalmazzon és mit ne egy jó szérum?


Antioxidánsok, vitaminok, peptidek, magas koncentrációjú hidratáló anyagok (pl. Hialuronsav) esetleg gyulladáscsökkentők. Ezekből minél többféle van és minél nagyobb mennyiségben, (tehát az INCI elején) annál jobb. Továbbra sem létezik egyetlen csoda összetevő, ami majd megold mindent. De ne tartalmazzon irritáló anyagokat pl. Illóolajok, illatanyag vagy a leggyakrabban előforduló az alkohol denat. Utóbbit azért használják előszeretettel, mert megbontja a bőr természetes védőrétegét, ezáltal sokkal egyszerűbben jutna be a bőrbe a hatóanyagok. De hosszú távon sajnos több kárt csinál, mint hasznot. Plusz ugye egy szérumot elég nehéz úgy megkomponálni, hogy a hatóanyagok a bőrrel érintkezve hassanak is, ezért sajnos sok márkánál érzem azt, hogy beletesznek jó sok alkoholt, egyszerű, le van tudva az összetevők bőrbe való bejuttatása. Na de mi van a következményekkel?Egy szérum általában pont nem az olcsó kategória, úgyhogy én többet várok, az előbbi felvetésemnél...

 Kedvenceim


Paula's Choice Resist Super Antioxidant Concentrate Serum

Ahogy a neve is tükrözi, ez egy antioxidáns szuperbomba. A híres hármast tartalmazza magas koncentrációban: C+E+ Ferulic sav, amik kölcsönösen erősítik egymás hatását együtt alkalmazva őket. De tartalmaz még koffeint, ami szintén antioxidáns hatású, Q10-koenzimet, amit a Nivea tett híressé és néhány gyulladáscsökkentőt is. Állaga méz szerű, amit én nagyon szeretek, különösen télen. Visszaadja a bőr ragyogását, egészséges kinézetét. Reggelente szoktam használni, mert erősíti a fényvédőm hatását. Azt vettem észre, hogy védőréteget képez a bőrön (talán a szilikon miatt), ami számomra napközben áldásos és pont emiatt kitűnő sminkalap.

Paula's Choice C15 Super Booster

Mindenképpen hiánypótló termék a piacon, mert 15% C vitamint tartalmaz, ami amellett, hogy nagyon erős antioxidáns, folthalványító hatásáról is ismert. Tartalmazza ugyanúgy, mint az előző az E vitamint és a ferulic savat, valamint hialuronsavat is. Állaga víz szerű. Nevéből is adódik, hogy felturbóz bármit, amibe belekeverjük, ugyanis ez a termék arra lett kitalálva, hogy más szérumba, SPF nélküli krémbe, hámlasztóba keverhessük. Én az előző szérummal szoktam keverni, így nyárra szuper állagot kaptam a kettőből, ami egyáltalán nem volt nehéz. Önmagában is használható, így kevésbé gazdaságos, mert hamar beszippantja a bőr.
Speciális üvegből készült a csomagolása, mert nem engedi be a fényt, ami az egyik legnagyobb ellensége a C vitamin stabilan tartásának illetve plusz műanyagot helyeztek el a pipetta részéhez, hogy a lehető legkevesebb levegőt kaphassa a szérum maga. Hátránya, hogy csak 3 hónap a szavatossága felbontás után és hogy egész Európában nem kapható.

Estée Lauder Advanced Night Repair Synchronized Recovery Complex II

Kétséget kizáróan nagyobb a felhajtás e körül a szérum körül, mint amennyit egy termék valaha is megérdemelt. Ezt a szérumot először 1982-ben adták ki, és azóta számtalanszor megújították, és mondanom sem kell, hogy az összetevői között találunk szabadalom alatt állót is. Azt hiszem ez a márka készített legelőször szérumot, ami talán ennek a szérumnak az őse volt. 
Rögtön a második helyen találjuk az összetevők között az előbb említett szabadalmat, a Bilfida Ferment Lysate-t. Ez egy probiotikus baktérium, ami állítólag segíti a bőr egészséges működését és segít egy védőréteget képzésében az érzékeny bőr számára. (Azért írom, hogy állítólag, mert maga a márka állítja.) Tartalmaz még B5 vitamint, koffeint, E vitamint, hialuronsavat, egy nagy ígéretű peptidet és néhány gyulladáscsökkentőt is. Állata opálos krém szerű.
Teljes méretben nemrég vettem meg, de mindig is a listámon volt. Elhasználtam belőle jópár kis és luxus mintát az évek során. Ha felkenem este, nagyon szép kipihent bőrrel ébredek másnap. Tud valamit ez a szérum. Véleményem szerint viszont túl van árazva, ezert is vettem akciósan.

The Body Shop Aloe Protective Serum

Nem olyan hiper-szuper hightech szérum, mint az előbbiek, ez az árából is látszik, mert kb. fele/ negyed áron kapható, mint a többiek. Ha viszont alacsony keretek között mozogsz, érdemes erre egy pillantást vetni. Állaga lotion.
A TBS termékekkel egyébként "imádom-utálom" kapcsolatban állok. Vannak nagyon jó termékek, ilyen pl. az Aloe vonal vagy a kamillás, amit nagyon szeretek, de van olyan összetevő lista is, amire elég ingerülten tudok reagálni. :) 
Ennek a szérumnak a kulcs összetevője nyilván az aloe, ami gyulladáscsökkentő és a szójabab kivonata, ami hatásos antioxidáns és gyulladáscsökkentő is illetve segíti a kollagén termelést, ami a bőr rugalmasságáért és vastagságáért felelős. Nyilván innen a Protective név. Tartalmaz még ezen kívül egy kevés B5 és E vitamint, Bisabolol gyulladascsökkentőt, illetve zab kivonatot.

Természetesen mind a négy szérum illat és irritáló összetevőktől mentes.

Végül hozzáteszem, hogy a reklámokban ígért csodák nem fognak megérkezni sem egy jól megválasztott szérumtól, sem mástól. Azonban ha nagy hangsúlyt fektetsz a megelőzésre, akkor ezekkel nem lőhetsz mellé. A megelőzés másik fontos része pedig a mindennapos fényvédelem, ami a Nr. 1 anti-aging összetevő.

Használtok szérumot? Ezek közül próbáltátok valamelyiket?






2 megjegyzés :

PC szuper-antioxidáns szérumát próbáltam, engem nagyon zavar a tömény szilikon, ami benne van, a víz alapú szérumot jobban be tudja szívni a bőröm. Lehet, hogy ki kellene próbálnom másik szérummal keverni, úgy talán jobban beválna, mert az összetevői tetszenek.
A C-15-ös szérum után még mindig csak vágyakozom, de előbb-utóbb nekem is kell ilyen :) Jelenleg a Mad Hippie C-vitaminos szérumát használom, szeretem, de birizgálja a gondolataimat, hogy mi van, ha 20 év múlva bánni fogom, hogy nem áldoztam rá picit többet :)
Estére most egy újdonságot rendeltem, az Innisfree Soybean Energy Essence-t, még csak most ismerkedünk, de néhány használat alapján úgy tűnik, hogy a bőröm szereti, nagyon jól hidratál!

Igen, tudom, hogy sokakat zavar a szilikon is érzet, de a kombinált bőröm ellenére engem sosem, nekem szépen beissza. Én pont a light verzióval voltam úgy, hogy nagyon hamar elhasználtam egy deluxe mintát, mert eltűnt a bőrömön. Én most vmiért leálltam a Koreai cuccokkal, vhogy mar nem hoznak lázba úgy, mint régen és itthon is nagyon sok mindenhez hozza lehet jutni...

Megjegyzés küldése