2014. október 25., szombat

Clarisonic mia 2 - két hét használat után


UPDATE egy év használat után ITT.

Ha visszaemlékszem kb. öt évvel ezelőttre, amikor először találkoztam a Clarisonic-kal, emlékszem mennyire elvarázsolt. Akkor még amerikai vloggerek mesélték csoda történeteiket, hogy micsoda drámai változásokat hozott nekik ez a kis kütyü... 
Azóta eltelt pár év, idősebb és okosabb is lettem. Mégis mikor megláttam tavasszal a Douglas polcain, nem hagyott nyugodni a dolog. Azonban iszonyú drágának tartottam, ez tipikusan az a termék, ami vagy bejön vagy sem. Aztán amikor megtudtam, hogy Glamour napokon lesz rá kedvezmény úgy gondoltam most vagy soha! 

De mielőtt belekezdenék bármibe is, úgy gondolom tisztáznunk kell valamit. Mégpedig azt, hogy érdemes helyén kezelni a dolgokat. A vásárlás előtt is és  most is úgy gondolom, hogy nem létezik egy csodatermék, ahogyan egyetlen csodaösszetevő sem, ami majd megold mindent, hanem a folyamatos odafigyelés és az állandó gondos ápolás hozhatja meg bőrünk számára az elvárt sikert. Eszembe sem jutott, hogy majd megveszem ezt és egycsapásra minden problémámat meg fogja oldani egy ilyen készülék. Kicsit olyan ez, mint amikor egy vitaminra ráírják, hogy "nem helyettesíti a kiegyensúlyozott vegyes étrendet". A bőrápolásnál ugyanígy gondolom.


Bemutatás

Röviden arról, hogy mi a fene is ez a Clarisonic, annak, aki esetleg még nem hallott róla. Ez tulajdonképpen egy hanghullámokat kibocsájtó arctisztító kefe (sonic system), ami állítólag hatszor jobban megtisztítja az arcot a szennyeződésektől és a sminktől, mintha csak egy arclemosót és  a kezünket használnánk. Fogalmam sincsen hogyan mérték ezt meg, de szerintem nem is ez a lényeg. Bár a márka nem teszi hozzá, én viszont most igen, hogy ez nem csak egy tisztító készülék, hanem exfoliáló is, ami miatt nagy dilemmában voltam vásárlás előtt. 

Magyarországon kétféle verziót lehet kapni: Mia2 és Plus. Előbbi csak arcra utóbbi arcra és testre is használható. Nálam csakis a Mia2 jöhetett számításba, egyrészt az ára, másrészt a mérete (hordozhatósága) miatt is. Maga a készülék a bekapcsolás után egy percig működik, a végén magától kikapcsol. A működés időtartama alatt négyszer vált, vagyis megáll egy pillanatra, ezzel jelezve, hogy váltanunk kell az arcunk területei között. 20-20 másodperc a homlokon ill. az áll-orr területén majd 10-10 az orcákon. A márka állítása szerint ezzel töléletesen tiszta lesz az arcunk, semmi elő vagy utómunkálatra nincsen szükség. Kivéve természetesen a szem sminkünket, hiszen szemre nem szabad használni.

A készülékhez kapunk egy tisztító fejet, amit 3 havonta érdemes napi használat mellett lecserélni, egy mini Clarisonic arctisztító gélt, egy utazó tartót illetve a töltőt. Két fokozatot tudunk állítani. A készülék vízálló, ezért a töltő mágnesesen csatlakozik. Első használat előtt 24 órát kell tölteni. Az géltől nem vagyok elájulva, illatos, ráadásul az INCI elején van benne az illatanyag és egyébként sem túl kímélő.
A tisztító kefénél a magyar fordítás miatt azt hiszem van némi félreértés. Az üzletben az eladó azt mondta, hogy a normál fejet adják hozzá. A hivatalos honlap szerint ez a sensitive brush, a normál pedig egy másik. Igaz, ami ennél gyengédebb, azt delicate-nek nevezi a hivatalos oldal, nálunk meg az a sensitive... Szóval szerintem a fordítás megtévesztő lehet, érdemes odafigyelni a kefe cseréjekor a választásra. Magyarországon kapható fejek: normal, sensitive, delicate, deep pore. Külföldön egyéb fejek is beszerezhetőek. Külföldön egyébként 60 vagy 90 napos pénz visszafizetési garanciát is vállal a cég, ha esetleg nem tetszene a termék. Magyarországon természetesen ilyen nincsen, illetve amikor meg mertem kérdezni erről az eladót, úgy nézett rám, mint egy Ufóra...

A választás

Imádom a kémiai hámlasztást, amit semmiképpen sem szerettem volna abbahagyni még egy rövid időre sem. Ez a legbiztosabb alap a bőrápolási rutinomban, ami tulajdonképpen napról-napra újítja meg a bőrömet. A nagy kérdés az volt, hogy vajon lehet-e együtt használni ezt a kütyüt a hámlasztóimmal. Ezért számomra azok a vélemények voltak relevánsak, akik hámlasztanak és jó eséllyel megfelelően ápolják a bőrüket.
Végül is ahogy már valószínűleg sejtitek is, lehet együtt használni a kettőt. A leghitelesebb forrásom Goss Make up Artist volt,  aki maga is nagy Paula's Choice rajongó és használ kémiai hámlasztókat a Clarisonicja mellett. Utolsó lökést az adta, amikor megkérdeztem Pauláékat a facebook oldalukon, hogy ajánlják-e együtt a Clarisonic-al a kémiai hámlasztást. A válasz az volt, hogy csapatukban néhányan használják mindkettőt egymás kiegészítéseként remek eredménnyel.
További infók a kémiai hámlasztásról ITT.



Na de miért is szerettem volna a már profin összeállított bőrápolási rutinomba beiktatni még egy ilyen kütyüt is?

1. Írtam már nektek az arctisztítás fontosságáról, meg arról miket és hogyan használok. Meg szerettem volna fejelni ezt a dolgot valami olyannal, ami még inkább tökéletesíti a tisztító rutinomat, hiszen tényleg minden itt kezdődik, ha egészséges bőrt szeretnénk.

2. Hiába minden, nem sikerült még teljesen megszabadulnom a ragyáimtól. Nyilván nem csak bőrápolás kérdése, közrejátszik a manapság divatos stressz is meg egyéb dolgok. De mindenképpen szerettem volna javulást ezen a téren.

3. Az ember mindig a legjobbra törekszik, ezért biztos voltam benne, hogy lehet még a bőröm textúráját jó irányba fokozni, hiszen kémiai hámlasztás mellett is előfordul, hogy a gyógyuló pattanások körül száraz folt jelenik meg. Ezeket is meg szerettem volna szüntetni.



Hogyan használom én?

Én személy szerint szeretem előtte micellás vízzel megtisztítani előtte az arcomat, illetve a szememet. Ezután jöhet az arcom benedvesítése, majd a tisztító kefén eloszlatok egy kevés lemosót. Próbáltam már a TBS és Clinique lemosó balzsamommal és a Paulás lemosómmal is. Mindegyikkel teljesen jól működik. 
Viszont nálam nem ér véget a tisztítás az arcomnál. Enélkül sem hagytam ki soha a nyakamat, nem is értem, hogy a gyártó erre hogyan nem gondolt?  Sajnos a program olyan rövid, hogy nem fér bele semmiképpen sem a nyak, ezért én egyszerre két programot zavarok le. Először az arcomon majd utána a nyakamon és dekoltázsomon. Az első fokozatot használom, a másodikat túl erősnek érzem. Időközönként érdemes megtisztítani külön is a fejet. Bár az gyártó azt állítja, hogy a sörték olyan anyagból készültek, amin nem telepszenek meg a baktériumok, én beszereztem egy fertőtlenítő sprayt, biztos ami biztos alapon.



Két hete használom a Clarisonic Mia 2-t. Az első használat után azt gondoltam: na ne már, ez tényleg ilyen rövid program? Nagyon lelkes voltam és legszívesebben beneveztem volna még egy körre. :) 
Az első pár napban látványosan tisztulni kezdett az arcom. A pattanások nyomai halványodni kezdtek, újabbak nem jöttek ki. A bőröm textúrája már az első használattól kezdve javulni kezdett. Hiába hámlasztottam eddig is, ez adott egy kis extrát. 
A bőröm elkezdett húzódni a mindennapos használattól, ezért a hidratálómat felturbózom csipkebogyó olajjal ha szükséges illetve extra hidratáló maszkot is bevetek. Mellett egyelőre majdnem ugyanúgy hámlasztok, de az AHA-t elhagytam, csak 2 és 4%-os BHA-t használok. Úgy tűnik ezt így szereti a bőröm az előbb említett kis extrákkal.
Láttam olyan videókat is a vásárlás előtt, aki arról számolt be mennyire szétszedte az arcát a készülék  használata. Nos, annyit tudok javasolni, hogy ésszel kell használni! Nem gondoltam volna, hogy minden nap bírni fogja a bőröm még hámlasztás mellett is, de folyamatosan figyelem a bőröm állapotát és változtatni fogok ha romlást tapasztalok. 
Jelenleg a bőröm a zsírosból normálba hajlik át (nyilván az időjárás miatt is), pihe-puha, a pórusaim kisebbeknek tűnnek, a bőröm feszesebb lett.

Ennyi idő távlatából annyit tudok írni, hogy egy nagyon izgalmas kapcsolat indult el a Clarisonic és köztem, izgatottan várom, hogyan fog alakulni a dolog kettőnk között. Eddig egyáltalán nem bántam meg a vásárlást, hiszen egy jó kis plusz ad rutinomhoz, amit eddig mással még nem értem el.

Próbáltátok esetleg már esetleg? Vagy fontolgatjátok a beszerzését?

gigi


10 megjegyzés :

De jó, hogy megvetted!!! Ha tényleg pattanásmentes leszel tőle, tuti ilyet kérek karácsonyra. Majd updatelj! :)

Én már sok sok hónapja használom, de még mindig nem tudom eldönteni, hogy szeretem-e vagy sem....Lehet azért érzem ezt, mert nincsenek mondjuk pattanásaim, amik miatt látványos lehetne az eredmény, igazából csak annyit vettem észre, hogy kevesebb vagy semennyi hámlasztó nem szükséges, ha heti 2-3 alkalommal használom. (Mondjuk ősszel-télen azért felfér mellé egy kis BHA is...)
Szóval kemény dió, a saját bőrömön tapasztaltak alapján nem mondanám senkinek, hogy úúúristeeen, ezt meg kell venned, de tény, hogy mások által írt vélemények többsége eddig tényleg nagyon lelkesítő volt, nyílván nem véletlen.

Nekem a Sigma arctisztitoja van meg es szeretem!Clarsonical osszehasonlitva miben kulonbozik a ketto? Errol van tapasztalatod?

Mindenképpen lesz Update,néni is kíváncsi vagyok hogy alakul majd a véleményem. 😄

@Katalin, igen van! Anno megvettem én is mert a csapból is az folyott, hogy Clarisonic dupe. A Sigma kefe csak forog, semmi extra, ezt egy sima arctisztító kefe körkörös mozgatásával is elérhetőek, a Clarisonic hanghullamokat bocsájt ki, ettől kicsit rezeg. Igazából egyáltalán nem hasonlítanak. Én a Sigmát rövid időn belül abbahagytam, mert semmi pluszt nem adott nekem. Azóta már vannak olyan készülékek, amik ugyanúgy a sonic system szerint készültek, pl. Clinique, de egyikről sem hallottam jót eddig...

@wishes, Ildi belinkelt nekem nemrég egy cikket, amiben a sonic rendszerek (köztük a Clarisonic) tudományos hátterét boncolgatják. Ami kicsit nehéz, mert nem nagyon született a gyártótól független kutatás... Egyet mégis függetlenként tartanak számom, és ott azt írják, hogy azoknak lehet igazán megfelelő, aki vmilyen konkrét problémával küzd. Ilyen volt pl a szeborea. Úgyhogy nem állsz messze az igazságtól , ott is azt írták, hogy akinek nincsen különösebb problémája, annak felesleges. :)

Nagyon extra kütyü. Szóval nem telepszenek meg rajta baktériumok és nem bántják a bőrt a kefe szálai sem? Gyulladt pattanásra is használható? Várom a további beszámolót :)

Igen, használható és nem bánták a bőrt a szálak sem! Bár én legközelebb sztem a delicate kefét veszem meg ami még gyengédebb.

Megjegyzés küldése