2014. szeptember 22., hétfő

Az arctisztítás aranyszabályai és kedvencek




Úgy hiszem, hogy az arctisztításra igen kevés figyelem jut a rohanó nők (férfiak) körében. Nem is gondolnánk, hogy milyen sokat jelent a bőrápoló rutin további lépéseinek előkészítésében. Erről írok, most Nektek, hogyan kell az arcunkat jól tisztítani.

Az arctisztítás fontosságáról


Hiába a tökéletesen összeállított arcápolási rutin gazdag hatóanyagokkal, ha nincsen megfelelően megtisztítva a bőrünk. Ezek a hatóanyagok nem tudnak úgy és olyan mértékben felszívódni, ahogy az a nagy könyvben meg van írva. Sőt, ha bőrproblémáid vannak, úgy mint pattanás, akkor különösen fontos, az alapos arctisztítás. Bár nem csak ezen múlik a pattanások kialakulása, érdemes a lehető legtöbb figyelmet fordítani erre, hogy minél kevesebb ok maradhasson ezek kialakulására. Ha a tisztítás nem megfelelő, a bőrünkön fennmaradó napi piszok, smink, elhalt hámsejtek egy réteget képeznek, ami nem csak a hatóanyagok bejutását gátolja, hanem eltömítheti a pórusokat és egyéb problémák forrása lehet.

Reggeli arctisztítás


Sokan azt gondolják, hogy ez a lépés teljesen felesleges, mégsem így van. Tény, hogy éjszaka nem éri annyi külső hatás az arcunkat, nyilvánvalóan nem viselünk fényvédőt sem sminket, azonban érdemes egy egyszerű tényt felvetni ezzel kapcsolatban. Ki ne szeretne bebújni a takaró alá, akár a fejére is húzni azt, és jó melegben aludni? Nos, ebben az esetben nagy esély van az izzadásra. Még ha minimális is, az arcunkon megjelenik egy réteg formájában. A természetes faggyúképződésről nem is beszélve. Ha pedig előző este használtál egy vagy akár többféle ápoló terméket az arcodon, ezekből is valamennyi visszamarad a bőr felszínén. Szerintem elég egyértelmű, hogy mindezektől érdemes megszabadulni reggel. Rendszerint én ilyenkor micellás vizet használok, (Bioderma Sensibio) de ha éppen olyan kedvem van, akkor fogom a „rendes” arctisztítómat és azzal mosok arcot. A vattakorongon én látok elég sok mindent, és örömmel tölt el, hogy megszabadulhattam tőle.

Esti arctisztítás

Erre komolyabb hangsúlyt kell fektetni, hiszen fényvédőzünk, sminkelünk. Mindkettőt érdemes maradéktalanul eltávolítani az arcunkról, és igazából ez a legnehezebb feladat. Elég abba belegondolni, hogy mindkettőt arra tervezték, hogy minél tovább fennmaradjon az arcunkon, minél tartósabb legyen a smink illetve minél tovább védjen a fényvédő.  Ha nem sminkelsz, és nem is használsz fényvédőt, (utóbbit nagyon ajánlom) akkor is találunk még bőven letisztítandót, ilyenek pl. az elhalt hámsejtek, vagy a napközben „felszedett” szmog, piszok, olaj és izzadtság. Este általában kettőt szoktam kombinálni, egy lemosó balzsamot, amivel a sminket szedem le és egy sima arctisztítót, amivel az arcomat tisztítom meg. Elő- vagy utótisztításként be szoktam vetni a micellás vizemet, hogy biztosan minden eltűnjön, különösen a szempillaspirál szokott makacskodni.

Az én arctisztítási filozófiám


Legyen gyengéd, amennyire csak lehetséges. Ezt értem mind a lemosóra, mind a technikára. Soha nem használok jéghideg vagy forró vizet arcmosásra! Nem tesz jót a bőrnek, sérülhet, kiszáradhat. Sosem dörzsölöm, radírozom az arcomat! A radírozás mikro sérüléseket okozhat a bőr felszínén, én helyette a kémiai hámlasztást alkalmazom. A dörzsölés hatására az érzékenyebb bőr be is gyulladhat. Pattanásos és rozaceás bőr esetén tilos!, mivel az amúgy is gyulladásban van. 
Olyan lemosókat kutatok fel, amiben nincsenek agresszív habzó anyagok így nem tisztítják csikorgóan tisztára a bőrömet és nem is húzódik utána a bőröm. Igyekszem kerülni az illatanyagokat, az alkohol denatot. Bármilyen irritáló összetevőt, még ha jó is a marketingje. 
Sosem használok csak tisztító kendőt arcmosásra, mert nem képes eltávolítani mindent, nem elég hatékony. Nem, ha kettőt használsz, akkor sem. Előtisztításnak megfelel, de csak erre hagyatkozni nem érdemes, akkor sem ha lusta és fáradt vagy.
Még egy gondolat. Azt a régi beidegződést, miszerint a tonik arra való, hogy az arctisztító maradékát és a még bőrünkön található sminkmaradványokat távolítsa el, felejtsük el! A mai modern, jól megkomponált lemosók képesek arra, hogy minden, ismétlem Minden szennyeződést eltávolítsanak, illetve réteget sem hagynak  a bőrön. Amelyiknek nem ilyen a formulája, nincs helye a tisztítási rutinban! A modern, jó tonik nem elvesz, hanem hozzáad, ezt érdemes észben tartani. Erről bővebben talán egy másik cikkben…


Milyen tisztítót használjunk?


Textúrát tekintve ez bőrtípus és egyéni preferencia kérdése. Nekem kombinált/zsíros/érzékeny bőröm van, a géles lemosók mégsem a kedvenceim általában, bár a zsíros bőrűeknek ezt ajánlják. Használhatunk habzó lemosót is, én eddig sajnos még nem találtam ebből a fajtából elég gyengédet a bőrömnek. Legjobban a lotion állagot szeretem, ami nem túl nehéz, pont a gél és a krém között van félúton. Vannak az arctisztító tejek, amiket inkább száraz bőrre ajánlják, de én a balzsamot jobban preferálom. A régi klasszikus arctisztító tejeket sosem tartottam elég hatékonynak.



Hogyan használjuk az arclemosónkat?


A gél, lotion, tej állagú lemosókat vizes arcbőrre felvíve, jól bemasszírozva, gondosan - ügyelve, hogy minden egyes részt elértünk - tisztítsuk meg az arcunkat, majd vízzel öblítsük le. Nyakunk is az arcunk része, ezt se hagyjuk ki a folyamatból. Ha igazán hatékonyak akarunk lenni, akkor duplázunk és megismételjük az utóbbi lépést. Az első tisztítás lehozza a sminket, fényvédőt, a második pedig az arcbőrünket tisztítja.  Szemre használhatunk külön szemfesték lemosót, vagy micellás vizet is, de ügyeljünk rá, hogy ezek ugyanúgy mentesek legyenek az irritáló összetevőktől.
A lemosó balzsam (cleansing balm) kicsit másfajta technikát igényel. Száraz bőrre vigyünk fel egész kevés mennyiséget, masszírozzuk be, majd egy nedves muszlin kendővel, vagy kicsi arctörlővel (törölköző anyag) távolítsuk el az arcunkról. Ez a megoldás nagyon hatékony, ismételjük meg vagy kombináljuk egy másik egyszerű lemosóval. Ha olajos a bőröd, utóbbit ajánlom, de ez is egyéni preferencia kérdése. Ami még különleges ezekben a lemosókban, hogy a második tisztításkor akár arcmasszázst is csinálhatunk saját magunknak.  Nagyon jó érzés a nap végén ilyennel kényeztetni magunkat. Őszintén szólva nekem nagyon jól esik alapos arctisztítást végezni, ilyenkor is érzem, hogy teszek valamit a bőrömért és jó érzés megszabadulni mindentől, ami addig az arcomat borította.


Kedvenc arctisztítók


A végére hagytam a kedvenc és jelenleg használatban lévő lemosóimat. Tulajdonképpen a kedvenc márkáimat látjátok itt felvonulni.

Paula’s Choice  Earth Sourced Cleansing Gel

Az egyik kedvenc márkám lemosó gélje 99%-ban természetes összetevőket tartalmaz. Ha utóbbi neked fontos szempont, akkor ideális választás. Gél állaga ellenére nem szárítja a bőrt, nem húzódik utána, mégis nagyon alapos tisztítást végez. Kellemes használni, nagyon kevés kell belőle, sokáig elég. Szem körül is nyugodtan használható. Illetve babáknak is ajánlják.

Paula’s Choice  Skin Balancing Cleanser

Paula kombinált bőrre való tisztító lotion-ja. Ez a kedvenc állagú lemosóm. Szintén nagyon hatékony, nem kell mellé külön sminklemosó, két tisztítással mindent leszed, még a szempillaspirált is. Ez is gyengéd, viszont a szemem nem tolerálja olyan jól. Ez nem a lemosó hibája, nagyon szép összetevői vannak, valószínűleg egyéni érzékenység valamelyik összetevőre. Érdemes mintával próbálkozni először.

Avéne Extremely Gentle  Cleanser lotion

Ezt én valamiért reggel szeretem használni. Ez is lotion állagú, viszont jóval folyósabb, kevésbé sűrű, mint az előbbi. Próbáltam sminkeltávolításra is, jól szerepelt. Ha mindentől kipirosodsz, akkor ezt próbáld ki. Én a Bioderma Sensibio micellás vízéhez tudom hasonlítani olyan tekintetben, hogy ez is olyan mintha vízzel mosnád az arcod. Persze nem az állagra gondolok, hanem semmit, de tényleg semmit nem érzel közben, nem irritált, nagyon-nagyon gyengéd.

The Body Shop Camomile Cleansing Butter

Ez az egyetlen termék az itt felsoroltak közül, ami tartalmaz illatanyagot. Azért tettem bele mégis, mert Magyarországon egyáltalán nem elterjedt a lemosó balzsam a boltok polcain, én egyedül ezt találtam. Ez is nagyon hatékony (nyilván csak olyat említek, ami az), a szempillaspirált is lehozza, nagyon jó érzés vele masszírozni a bőröm.

Clinique Take The Day Off Cleansing Balm

Ez egy kultikus termék, külföldön nagyon sokat emlegetik és szeretik. A Clinique nagyon jól eltalálta a nevét ennek a terméknek, pontosan ezt csinálja: „lehozza a napot” az arcodról. Tényleg mindent leszed, emellett szuper gyengéd, nagyon szép összetevői vannak. Sajnos nem értem miért pont ezt nem hozzák be Magyarországra, jó lenne legalább szaküzletek polcain látni!

Remélem tetszett nektek a cikk, írjatok, kommenteljetek, vagy lájkoljatok a facebook oldalamon is!

gigi


13 megjegyzés :

Az én normál/száraz bőrömre az all-time-favourite arctisztító a gyógyszertári mosdókenőcs :)
Előtte a sminket eltávolítom arctisztító kendővel, sminklemosó tejjel, majd zuhanyzás előtt jöhet ez a kis sűrű kenőcs. Nem szárítja a bőrt, pihe-puha és tiszta a használata után.
Reggel pedig elég a micellás víz

Igen, ezt már többektől hallottam, de sosem mertem kipróbálni a pattanásra hajlamos bőröm miatt. Tök jó, hogy ez neked bevállt, mert nyilván az ár sem mindegy. Nagyon nehéz olcsó, szep összetevős hatékony arclemosót találni...

Remek írás, végső lépésként én is micellás vizet szoktam használni, előtte meg DM-es Erfrischendes Waschgelt, ami engem nem irritál.

Köszönöm szépen, jól esik! :) http://kremmania.hu/kremek/balea-mildes-waschgel-arclemoso-gel Ez az amit említettél? Jó lenne már valami jót találni olcsóbb árkategóriában is... :)

Igen, ez az, 600 Ft. Érzékeny, zsíros bőröm van, arra tökéletes. Nem nagyon habzik, illata sincs, de nekem az volt a lényeg, amikor választottam, hogy tisztítson és ne irritáljon.

Pattanásos bőrre valóban nem az igazi a mosdókenőcs, de szerencsémre nekem már nem kell a pattikkal szenvednem :)

@PAncsi, Ó, de jó Neked, remélem egyszer én is eljutok erre a szintre! ;)

a Clinique balzsammal már én is szemezek egy ideje, de nem merem kipróbálni, mert az első összetevője komedogén...ezek szerint neked nem okozott problémát?

Igen, anno én se vettem meg pont ezért. De ez a komedogén dolog sajnos sokszor nem helytálló. Nem tudom hallottál-e a róla, hogy ezt a kísérletet még annak idején nyuszik fülén végezték, tehát nem biztos, hogy átfogó képet ad, hogy az emberi bőrnek mi okoz problémát és mi nem. Inkább saját magunknak kell kitapasztalni mi az amitől pattid lesz és mi az amitől nem. Az ethylhexyl palmitate, vagyis a pálmaolaj, nekem nem okoz gondot, de pl. a kókuszolaj igen... De simán lehet akár olyan összetevő is, ami nincsen benne a listában, mégis problémát okoz.

igen-igen, olvastam Ildinél:) (Papermama vagyok amúgy:) ) meg lemosóknál talán nem is olyan vészes, elvégre lemossa az ember...na még alszom rá egyet:)

jah, akkor hello! :) Én valamilyen kendőt ajánlok hozzá, amivel le tudod törölni, különben marad egy kis réteg az arcodon, ha csak vízzel mosod le. De amúgy lehet kombinálni sima lemosóval is. Ezzel lemosod a sminket, a másikkal meg az arcodat tisztítod. Akkor biztosan nem marad semmi nyoma. :)

basszus, én csak most olvaslak, de ugyanaz a rutinunk, elvünk és bőrtípusunk :D nem semmi kérem szépen. én is a take the day off-ot használom csak az olajat, aztán kétszer az avéne lemosót csak én a gél-t azt hiszem (pumpás). jó nem paula's choice lemosót használok, de még nagyon szeretem a bobbi brown cleansing oilt is. mikor mennyire húzódik. mindig három lépésben csinálom: olaj, gél és gél vagy arcradír.
Jó lett a bejegyzés, szupi az oldal is :) de ez döbbenetes :)

De jó, mindig jó "bőrtesókkal" találkozni! :) Köszi szépen! Igen, én is mindig figyelem, hogy mikor mire van szüksége a bőrömnek, és jó látni, hogy más is ennyire odafigyel az arctisztításra. :)

Megjegyzés küldése