2013. január 19., szombat

Kreatív - "Csináld magad" doboz


Decemberben nálunk nem csak a karácsonynak volt itt az ideje, hanem egy sokkal személyesebb ünnepnek is, egy évfordulónak. Szerettem volna valami különlegeset adni, mégsem túl drágát, valami olyat amiben én és mindketten benne vagyunk egy kicsit. Egy ilyen alkalom tipikusan az nálam, amikor nem szeretek besétálni a boltba, levenni valamit a polcról, hogy ez majd jó lesz. Szeretem magam odatenni. :) A végén persze ha összeadnám, hogy mennyiből állítottam elő sokkal többre jönne ki, mint amennyit eredetileg szánt az ember lánya, de maga az öröm, amit magadnak is okozol a készítési folyamattal, az felbecsülhetetlen. :)
Hosszas gondolkozás nézelődés után úgy döntöttem dobozt fogok csinálni. Nagyon szeretem a dekupázs technikát (szalvétatechnika), de legtöbbször nem találok olyan papírt ami tetszene, így nekiálltam kísérletezni azokkal a papírokkal is, amik nem erre lettek kitalálva, eddig nálam még mindig működtek.


Először is szükségünk van egy natúr fa dobozra, amit bármelyik hobby boltban beszerezhetünk. Én nagyon szeretek újból régit csinálni, most sem volt ez másképp, csak tettem bele egy kis csavart az eddigiekhez képes, mégpedig az antik lakkot. Kelleni fog egy világosabb és egy sötétebb, színben harmonizáló festék. Ezen a képen nagyon lilának látszik a sötétebb szín, de a valóságban sokkal inkább barna, ahogy a következő képeken is láthatjátok. Kell egy antik lakk, egy ragasztólakk, dörzspapír illetve egy ecset. Díszítésnek különböző papírok.
Először a sötétebb festékkel festettem be a dobozt majd jött az antik lakk majd a világosabb szín. Mindegyiknél ügyeljünk arra hogy hagyjunk elég időt a száradásra. A lakk a rá kerülő festéket fogja megrepedeztetni, az alatta lévő megszáradt réteget nem fogja bántani. 
Ezután kettő címkét ragasztottam rá ragasztólakk segítségével, egyet kívülre, a másikat belülre. A még hitelesebb hatás kedvéért a címkék szélét megdörzsöltem dörzspapírral, hogy olyan legyen, mintha a dobozzal "öregedett" volna együtt. A dobozon is megcsináltam ezt a dörzsölést, főként a széleken, ahol amúgy is leginkább kopik a festék, így lett teljes a kép. Az egészet lelakkoztam a ragasztólakkal és kész is lett a doboz. Nem bonyolult az egész csak baromira időigényes.





A doboz persze nem maradhatott üresen. A végső ölet az lett, hogy a közös képekből válogatok össze néhányat, ezeket régiesre szerkesztem Photoshoppal, majd leporelló szerűen "tálalom". :) Ezzel is rengeteg idő elment, amit tanultam belőle, hogy legközelebb nem ragasztóval kasírozom a képeket, hanem inkább veszek öntapadós ragasztót és a sarkainál felragasztom. Összességében így sem lett rossz, összehajtva ez került a dobozba. :)




Hogy tetszik Nektek? Próbáltatok már hasonlót? Ti is szerettek különlegesebb alkalmakra magatok készíteni ajándékot vagy inkább a "kész" termékekre esküsztök?

1 megjegyzés :

Megjegyzés küldése