2012. december 30., vasárnap

Melyik naptárt válasszam?




Az évnek ebben a szakaszában mindig elérkezettnek látom az időt, hogy új határidőnaplót szerezzek be. A kérdés mindig ugyanaz: de milyet? Eddig nekem legjobban a Moleskine heti tervős fajtája vált be, amiben minden néhány nap mellett egy jegyzetoldal is található. Azt vezettem eddig a legjobban és legtöbbet. Teljesen egyszerű, sima, nincsenek benne képek. Viszont minden évben elcsábulok egy olyanra, ami kívül belül színes, fényes lapjai vannak, egyszóval dekoratív. Ilyen a minden évben megjelenő Coelho naptár, amiből már kettő is a birtokomban volt, sajnos viszont nem sok mindent írtam bele...

Az elején lelkes vagyok, hordom magamnál, majd elmarad és a fiók alján végzi. Van egy elég alapvető hiba, amit én szinte minden évben elkövetek, mégpedig az, hogy túl nehezet vagy nagyot veszek. Nem viccelek, ugyanis rövid időn belül megunom cipelni, ha nem fér bele a táskámba, mert mindig ez az első, amit kiveszek, ha másnak kell a hely.

Mindig ámulva nézem azokat a fajtákat, amik bőrök, és cserélgetni lehet évről-évre a benne lévő lapokat, de mindig rájövök, hogy hamar megunnám és következő évben valószínűleg nem vennék bele új oldalakat...

Szerencsére ma már rengetegféle napló közül válogathatunk, ami igazán gátat szabhat válogatás közben, az az ár. Találhatunk már önfejlesztő naptárt, olyat, amiben idézetek vannak, vagy most a legújabb, Zséda utazós naplója.

Nagyságrendileg annyiba kerülnek, mint egy könyv, de minden évben eszembe jut, hogy vajon megéri ennyit kiadni egy olyan dologra, amit csupán egy évig használok (jó esetben) aztán akár ki is dobhatom? De hiába, mindig győz a vágyam egy gondosan szervezett életre, így mindig beruházok egy szép darabra.
Idén igyekszem egy kicsi példányra korlátozódni, hogy könnyű legyen magammal vinni. :)







 Ti szoktatok határidőnaplót vezetni? Melyik fajtát kedvelitek?

4 megjegyzés :

Régen a kapcsos-lapcserélős változatom volt, évekig vásároltam bele új lapokat. Nagyon szerettem, mert olyan lapokkal tudtam kiegészíteni, amivel csak akartam. Bár a legkisebb változat volt nálam, ahogy Te - én is mindig azt tettem ki előbb a táskámból, ha helyre volt szükségem.
Amióta okostelefonom van, nincs már szükségem külön naptárra - ebben van "jegyzetfüzet", naptár - így nem foglalja már ilyesmi a táskámban a helyet. Kis idő után az ember gyorsan megszokja, hogy nem papírra írja a dolgait, hanem elektronikusan jegyzetel.

nekem 3 éve volt coelhos naptáram, óriás mivolta ellenére szerettem. egy barátnőmtől kaptam, elsőre szinte nem örültem, hiszen vagy 10 éve gyűrűs betétlapokat vettem csak az első majd a 2. filofaxomba, de aztán mégis oly jó volt év közben a kedves gondolatokat olvasni.

2 éve még inkább visszavettem a méretből, egy zsebnaptárként definiált reálszisztémás változatom van, még pont bele fér egy boríték vagy egy ajánlott blanketta ill. egy banki átutalásos papír (ezekkel úgyis rohangálok olykor), de azért kellően kicsi, h szinte minden táskámba beleférjen és mindig velem legyen. idén business típusút zsebeltem be még okt. elején, zöld bőr és a felső 1/3-ánál van egy drapp csík, drapp varrással, abban látszik, h 2013-as. és a lapok oldala be van festve aranyra, mint a régi könyveknek. már úgy vártam, h beleírhassam előre a szülinapokat, aztán pedig végleg birtokba vegyem.

néhány barátnőm, ahogy Pancsi is, nem használ már naptárat, hiába van elég régóta, 3 éve okostelefonom, nekem szükségem van rá, szeretek oda legalább kézzel írni és utólag elrakni a polcra, fiókba.

Nem vagyok egy modern típus, így nem szeretném telefonba írni a dolgaimat. Alapból mindenben a papír alapúra szavazok, így én egy könyv méretű fekete bőr naptárat hordok magammal. Nem szokott gondot jelenteni, mert mindig nagy méretű táskával rohangálok. Jó érzés, hogy mindenem dokumentálva van, amióta vezetek határidőnaplót, még sohasem késtem el semmivel. Persze először mindig a szülinapokat írom bele, azután jöhetnek a vizsgaidőpontok, leadások, stb. Az egyszerűség kedvéért csak sima naptáram van, semmi kép, semmi idézet, csak ami kell.

Próbálkoztam már én is telefonba írni, de sosem működött, valahogy nem érzem magaménak, sokkal átláthatóbb nekem, ha le van írva papírra. :)

Megjegyzés küldése