2012. április 27., péntek

MAC Studio Fix púderalapozó



Igen, a sokak által imádott és istenített MAC! Bevallom én sem vetem meg a márkát és igyekszem minél több terméket kipróbálni tőlük és tapasztalatot gyűjteni miben rejlik a márka népszerűsége. Azonban ez a termék nagyon megosztó volt, nálam. Amiket olvastam erről a púderalapozóról, azok szinte már legendák voltak, TV felvételeknél használják, férfiakon is, mert annyira nem látszik, hogy ott van, mégis képes a teljes fedésre, ráadásul leginkább kombinált-zsíros bőrre ajánlják. Tényleg szerettem volna olyan terméket, ami lehetővé teszi számomra a lehető legkevesebb réteget, mert ugye a folyékony alapozót púderrel  is fixálom. Tehát a bőrömnek is jobb, és kevésbé időigényes és macerás. 
Gyorsan a csomagolásról a nagy monológ előtt. Tipikus fekete Mac kompakt, felnyitható a púder résznél is, és ott egy szivacsot találunk. Nem szeretem, amit hozzá adnak, de végülis elég praktikus, mert nem ér hozzá a "koszos" szivacs magához a porhoz. Van benne tükör is, ami szintén praktikus. Valamivel egyébként vastagabb, mint a sima púderek csomagolása.


Nincs benne fényvédő, ami egyrészről sajnálatos, másrészről jó, hiszen ha fotózni akarjuk, akkor ez igen hálás dolog, mert nem fénylik vissza. Egyébként sem az alapozómtól várom a fényvédelmet, erre külön terméket használok, úgyhogy végül is nem akkora nagy baj.
Na már most azt elmondhatom, hogy nem felhőtlen a kapcsolatunk ezzel az alapozóval. Tipikusan az az eset, hogy van valami, amiről azonnal írni szeretnék, és van amiről már így ez év távlatában sem olyan könnyű. Egyszer imádtam, egyszer utáltam és azt is megbántam, hogy a közelébe mentem ennek a terméknek...

De nem adtam fel! Nem hittem el, hogy egy ilyen alapozó, amit ennyien szeretnek nekem miért nem válik be, de ha nem válik be, akkor egyszer se tegye és legyen egyszerűen nem megfelelő a számomra. Bújtam a netet, ki hogy használja, kerestem az alternatívákat, hogyan működhetne. Próbáltam sima púderecsettel, sokáig használtam kabukival (Sigma F45), mert ezzel nagyon könnyű a felvitel és viszonylag jó fedést kaptam és nagyon gyors, egyszerű volt a használat, de azt is megutáltam. A Sigma F80-as kabuki is csődöt mondott. Majd Beauty Blender következett, jó volt, jó volt, de úgy sem az igazi. A fő probléma az volt, hogy nagyon látszott, hogy van rajtam alapozó, nagyon könnyen lett maszkhatása, lapos, matt, túlzottan púderes lett az eredmény és ha előre vittem fel a korrektort, akkor meg később az ecsettel a beledolgozáskor szépen ledörzsöltem és ott tartottam, mintha nem is vittem volna fel korrektort egyáltalán. Próbáltam vizes felvitellel is, mire rájöttem, hogy ez a termék erre pont nem alkalmas, mert ha víz éri a kompaktot, akkor megkeményedik a por a tetején. :S
A másik variáció, hogy fix+-al meg termálvíz spray-el fújtam le az arcomat alapozás után, hogy eltűnjön a púderes hatás. Még ez  tűnt a legjobb alternatívának.
Majd néhány hete megtaláltam! Az eddigi legjobb megoldást!! Sima alapozó ecset, ami nekem a Sigma F60. Az egyik videóban, ahol a púderalapozó megfelelő használatát firtatták találtam meg, és kipróbáltam a már úgysincs veszíteni valóm alapon. És bevált, jobban, mint eddig bármi. Nem is gondoltam volna, hogy ilyen szépen felveszi a port ez az ecset és hogy ilyen szép finish-t kapok, hiszen ez alapvetően krémes és foléykony termékekhez való. Kezdek újra megbarátkozni ezzel az alapozóval és még az is lehet, hogy szerelem köttetik! :D
Azt is megtudtam, hogy a púderalapozókból mindig legalább egy árnyalattal világosabbat kell választani, mert a por miután oxidálódott, sötétedik, és könnyen abba a hibába eshetünk, hogy sötét lesz az alapozónk. A végén azért érdemes fixáló sprayt vagy bármi egyebet fújni rá, hogy egyből eltűnjön a kicsi púderes hatása, én most a képeknél nem tettem meg, meg egyébként egy idő után ez el is tűnik. Én legjobban a termálvíz spray-ket szeretem, olcsó, sokáig elég és még táplál is.
Szóval a felvitelről. A képek kedvéért én a szemem alá is vittem fel, hogy lássátok hogy bírkózik meg a karikákkal. Egyébként nem szoktam ilyet csinálni, hanem oda folyékony korrektort viszek fel még előtte és utána még véletlenül se megyek rá ezzel a púderrel, mert durva vakolatot képezne a korrektorral együtt, és rosszabb lenne, mintha karikás maradna a szemem. Egyéb területeket is előtte érdemes korrektorozni, nagyobb bőrhibákat, mint egy vörös pattanás nem tűntet el, vagyis igazából eltüntetné, de abban a mennyiségeben tényleg maszk lenne az arcunkon. Igazából a korrektor alá a nagyobb bőrhibákra és a kevesebb több alapelv fokozott alkalmazása lehet a legmegfelelőbb ennek az alapozónak a használatakor.

Egyébként nagyon jól fed a púderalapozókhoz képest, szépen kiegyenlít bármilyen egyenetlenséget. Nem, ő nem púder, hanem alapozó! Ha folyékony alapozó fölé szeretnénk használni a plusz fedés érdekében, vigyázzunk vele, mert könnyen természetellenes lesz az eredmény! És jöjjenek végre a képek! :)
ELŐTTE:




UTÁNA: (az alapozón kívül nincs más egyéb rajtam, (korrektor sem!) mint egy rúzs (Catrice Kiss Kiss Hibiscus), mert annyira sápadt vagyok, hogy muszáj volt valamit feltennem, hogy ne legyek hulla a képeken! :) )





Nekem az arcom oldalán vannak nagyobb bőrhibák, szépen elfedi, de azért egy-egy pötty látható, ha nagyon megnézzük.
Átfényesedésről néhány szót azért ejtek, tavaly ő volt velem Izraelben is, derekasan küzdött, de azért azt a klímát ő sem bírta! :D A Mac Blot púdere egyébként tovább mattít, mint ez az alapozó, de ez is hosszú órákat kibír.

Próbáltátok esetleg már? Hogy tetszik Nektek?

5 megjegyzés :

haha én is így vagyok ezzel a termékkel. Rendes alapozóecsettel még pont nem próbáltam, de akkor megnézem, hátha nekem is jó lesz, köszi a tippet! Amúgy azért szeretem, mert kenem, mint a bolond és még mindig sok van benne!
Neked alig van bőrhibád, bárcsak nekem lenne ilyen arcbőröm :( :D

Hidd el nekem is rengeteg "meló" eredménye ez, hogy most így néz ki a bőröm!! :)
Igen, ezt el is felejtettem írni, hogy ezt nagyon szeretem benne, hogy rengeteget használtam már és még csak most kezd látszani rajta, hogy egyáltalán használva van, úgyhogy sokáig elég!

Hát nekem nem tűnik valami egyenletesnek és gondolom nem 5 órája volt rajtad...Ennyiért azért többet várnék tőle.

Szia! Nyári használatra szerinted alkalmas?

Én tavaly nyáron használtam, szerintem igen, kevésbé nehéz az arcon, mint egy folyékony termék.

Megjegyzés küldése