2012. április 5., csütörtök

Arcápolási Rutinom

A legutóbbi arcápolós bejegyzéshez képest teljesen átalakult a rutinom, és most végre úgy érzem, hogy egyre jobb, egyre jobb termékeket sikerül beszereznem, a sok utánajárásnak köszönhetően. Egy előző cikkben már írtam egy számomra új márkáról és a terveimről ITT.
Ez is csak egy állapot most, ha lehet így fogalmazni, hiszen, már nagyjából tudom mivel szeretném kiegészíteni illetve mi helyett mit fogok venni, ha elfogy...
Sokszor írtam már róla és biztosan Ti is ismeritek a Krémmániát, nekem szinte a mindennapjaim részévé vált böngészni az oldalt, újdonságok és vélemények után kutatva. Sokat segítenek a cikkek, amiket a lányok írnak és a vélemények is. Persze itt is, mint mindig a saját igényeinket és lehetőségeinket érdemes szem előtt tartani, sajnos nem mindig lehet hagyatkozni mások véleményére, ezt már tapasztaltam.
Először csoportosítva ugyan, de random módom írok egyenként a termékekről, utána leírom a rutinom menetét.

Sminklemosásra sikerült találnom három alternatívát is. Az egyik a Bioderma Sensibio H2O lemosója, amit használtam teljes arcra is, de úgy nem jött be, nekem leginkább a szemfesték lemosására ideális, de arra nagyon. Mindent levisz és nem irritálja a szememet. A Balea 2in1 sminklemosója nagyon kellemes csalódást okozott, szépek az összetevői, nem irritál és egész jól lehozza a szem illetve az arc sminket is. Ezzel én kétszer szoktam megtisztítani az arcomat. Száraz bőrön szoktam alkalmazni, bedörzsölöm, majd vattakoronggal letörlöm és ezt megismétlem, majd utána jöhet az arclemosóm. 
Egy teljesen új felfedezés az Oriflame Time Reversing All in 1 Magic arclemosó, amit szintén a Krémmánián találtam. Ez egy olajos lemosó egészen jó összetevőkkel. Bár ezt teljes értékű lemosónak ajánlja a márka én csak sminklemosásra használom, ezután is arctisztítóval megmosom az arcom. Szemre annyira nem jó, viszont az arcról leszed mindent. Tubusból kinyomva krém, ha elkezdem masszírozni a bőrömbe, akkor olajjá válik. Nem okozott pattanásokat az olaj, úgyhogy bátran ajánlom mindenkinek, sminklemosóként.
Jelenlegi arclemosóm az Eucerin DeramtoClean frissítő arctisztító zselé, kombinált bőrre ajánlják, jól tisztít, de önmagában nem viszi le a sminket. Szeretem, végzi a dolgát, viszont szárít hosszabb távú használatkor, úgyhogy ezért nem is veszem újra, ha elfogy.
Tonikot nem használtam egy ideje, de jókat olvastam erről az olcsó tonikról Rival de Loop Alkoholmentes Tonik, ezért megvettem kicsiben a Rossmannban, hogy kipróbáljam. Igazából semmi extra, habzik is, amit nem szeretek annyira, semmi hatását nem érzem, valószínű nem fogom megvenni nagy méretben.
A képről lemaradt a Vichy termálvíz spray, szeretem, felfrissíti a bőrt, tonik helyett használom reggel, és a púderalapozóm használatát is megkönnyíti. Volt már más márkám is belőle, elégedett vagyok, biztos mindig lesz itthon ilyen spray.

Jöjjön most akkor az izgalmasabb rész. :) Írtam már a hámlasztókról az előbb belinkelt cikkemben. Paula's Choice Skin Perfecting 2% BHA lotion, mit mondhatnék, imádom! Ez egy kémiai hámlasztó. Minden nap használom este arctisztítás után. Azért vettem a lotion változatot, hogy ne kelljen még tovább hidratálnom a használat után, ezt néha meg is teszem, de azért általában jön utána egy szérum és egy hidratáló. Hivatalosan ez való pattanásos, mitesszeres bőrre. valóban tisztítja a pórusaimat, tisztább és frissebb a bőröm tőle. Egyik oka az volt amiért beszereztem, hogy teljesen fakó volt a bőröm és ezzel a jelenséggel nem tudtam mit kezdeni. Ezen is segített, bár azt nem tudom, hogy most ennek vagy az AHA-nak köszönhetem, mert egyszerre használom őket. Paula's Choice Super Antioxidant Concentrate Serum hosszútávú öregedés megelőző funkciójáról nem tudok írni, egyet tudok, hogy imádom reggelente a bőrömre kenni, a bőröm nagyon szereti, és nagyon jól lehet rá sminkelni is. Mézszerű az állaga és először fura, mert ragacsosnak tűnik felkenve, de ha várunk néhány percet, míg beszívódik, akkor mindez eltűnik, ezután szoktam hidratálni. Tele van vitaminokkal és antioxidánsokkal, megnyugtat, hogy teszek valamit a bőröm későbbi egészsége érdekében, valamint rásegít a fényvédőm védelmére is. Ezt is ajánlom mindenkinek, aki csak teheti, próbálja ki! :)
La Roche - Posay Rosaliac krémjét vettem plusz hidratálónak, a pattanások miatt kipirosodásra hajlamos a bőröm. Ez is olyan semmilyen kategória, nem rossz, de felejthető számomra, biztos mást is ki fogok még próbálni.
Bioderma AKN Mat SPF 30 krém, ez a fényvédőm. Tipikus napozószer illata van, de azért szeretem nagyon, mert beszívódás után egyáltalán nem olyan az érzete. nem zsíros, tényleg mattít, ezt használtam tavaly Izraelben is és nem lett semmi baja az arcomnak (ellentétben a testemmel, amire Niveát használtam) Ezt biztosan újra veszem, ha elfogy.
Estée Lauder Advanced Night Repair szérum, amit esténként használok a hámlasztó után fél órával. Ez egy minta, amit még a Douglas Beauty boxban kaptam. Az első pár alkalom nagyon meggyőző tud lenni, mert hirtelen nagyon selymes bőrt csinál. De aztán jön az a kategória, hogy semmi extra számomra. Több, mint 20 ezer Ft-ot biztosan nem ér meg nekem, nem fogom megvenni teljes méretben, ezt viszont el fogom használni.
La Roche - Posay Cicaplast lassan elfogy, nálam ez SOS segítség. Ha van egy pattanás után maradt seb, akkor ezzel kenem be jó rá sminkelni, ha tele lenne ilyenekkel az arcom, akkor működne sminkalapként, de én nem szeretem az egész arcomra tenni, mert úgy nehéz.

Most a heti 1-2 alkalommal használt termékek jönnek. A zöld kupakos flakonba töltöttem bele a Paula's Choice Resist Weekly Resurfacing Treatment 10 % AHA hámlasztóját, mert ebből mintákat rendeltem, hogy hosszabb ideig tudjam tesztelni. Nem csodaszer, de én látom a hatását, tényleg halványodnak a hegeim, de azért látszódnak még, még hosszabb távon kellene használnom ahhoz, hogy ez megmutatkozzon igazán. Egyébként csodálkozom, hogy még mindig van belőle, sokáig kitart az az 5 db minta. :) Ez a hámlasztó hivatalosan száraz bőrre való, mert ez csak a felszínt hámlasztja, nem hatol be a pórusokba. Nem lett a folyadék állag nagy kedvencem, de a hatása igen. Sajnálom, hogy 10%-os AHA nincsen ebből a márkából gélben vagy krémben, abban szívesebben megvenném. Én ezt hetente nagyjából kétszer használom este. Pihe-puha bőr másnap reggelre az eredmény. Ezt is bátran ajánlom!
Két maszkom van, az egyik a Zamian Gold Cacao Pack (közismert nevén csokis maszk), ebből már a második tubussal fogy el. Ha több pattanás kijön rajtam, akkor szoktam használni (szappanokkal együtt), nagyon jól lehúzza a gyulladásokat és imádom az illatát! :)
Utolsóként pedig a Paula's Choice Skin Recovery Hyrating Treatment Mask, ami bár hivatalosan a száraz bőrre lett kifejlesztve, én is használom a kombinált bőrömmel. Sokszor előfordul, hogy vannak bizonyos részek, ahol jobban kiszárad a bőröm, vízhiányos lesz, ilyenkor szoktam ezt bevetni, vagy ha egy kis extra ápolásra van szükségem. Ezt hámlasztás után hidratáló krém helyett használom este és reggelig rajta hagyom. Nagyon jól hidratál már egy alkalom után is, én szemkörnyékre is kenem, oda is nagyon bevált.

Tehát a rutin:

Reggel: Arctisztítás az arclemosómmal, termálvíz spray, antioxidáns szérum, megvárom míg beszívódik, aztán a fényvédő krém, utána alapozó vagy BB krém.

Este: Szemsmink lemosása a Biodermával, majd az arcomról az olajos Oriflame lemosóval vagy a Baleával kétszer, arclemosó, tonik, BHA vagy hetente kétszer az AHA hámlasztó, fél óra várakozás majd Estée Lauder szérum, Rosaliac krém, amit van, hogy reggel is használok a szérum után, de még a fényvédő előtt, illetve ha szükségét érzem, akkor este nem a krémet, hanem a hidratáló maszkot teszem fel.

Alkalomszerűen: Hidratáló maszk, csokis maszk, AHA hámlasztó, Cicaplast

Ez jó hosszú írás lett, remélem hasznos volt Nektek, igyekeztem mindent érthetően leírni, ha mégsem sikerült és valamit nem értetek, akkor kérdezzetek bátran! :)

6 megjegyzés :

Minden tiszteletem, nekem nem lenne időm-energiám ennyi mindent használni...

A Paulás BHA lotion mennyire hidratál? Mert én is gondolkozok, hogy vegyek, csak nekem inkább kombinált-zsíros a bőröm, és nem tudom, hogy nem sok-e.

Egyébként nagyon hasznos volt a cikk! :)

Nagyon jó post lett,tetszik,hogy a végén összegzed,hogy mi a sorrend;-)))A bioderma sminklemosó a vìzàlló spirállal is megbìrkózik? Jah ès esetleg a mini kiszerelès van mèg 500 ft èrt a patikákba?

Zalla, elég jól hidratál, a nyári nagy melegben lehet, hogy sok lesz még este is, , folyadékot semmiképp nem vennék, akkor inkább a gél, mert ebből az is van! :) De egyébként télre szuper volt a lotion is, és nekem is kombinált, nyáron inkább zsírosabb bőröm van!

Katalin, köszi, igen, meg, egy kicsit többet kell vele dolgozni, de leszedi azt is. :) A mini kiszerelést lehet kapni, csak nem 500 Ft-ért, hanem azt hiszem olyan 2-2500 Ft-ért.

szia, nagyon jó lett a poszt.
Ez a Paula's...AHA hámlasztó a pattanások utáni hegekre van? Nekem inkább zsíros bőröm van, mint kombinált vagy száraz..ettől függetlenül szerinted, nekem is jó lenne? És hol lehet beszerezni? :) köszi

Gaby, Igen végülis bármilyen hegre jó. Van akinek zsírosabb bőre van, mégis inkább az AHA hámlasztó vált be neki, pedig hivatalosan nem az való a bőrére, úgyhogy egy próbát mindenképpen megér.Innen tudod megrendelni: http://www.paulaschoice-eu.com/shop/skin-care/exfoliants és a HUN01ORD kóddal a szállítás csak 4 Euró az első rendelésnél, sőt továbbmegyek, ugyanis a Glamour napok alkalmából erre az oldalra is van -20%-os kupon! :)

Megjegyzés küldése