2012. január 30., hétfő

Teljes megújulás II. - bőrápolás

Nemrég ígértem, hogy jönni fog egy teljes bőrápolásos bejegyzés is, amint megérkeznek a termékek, illetve sikerül beszereznem, amikkel szerettem volna kiegészíteni a rutint, de itthon is beszerezhető. A már bemutatott Clinique termékeket újravásároltam nyáron, hogy megadjam nekik a minimum fél évet, amit tanácsolt a cég, ezek nagy részben elfogytak, és így már nem is fél évet, hanem majdnem 1 évet adtam a 3 lépéses programnak, és azt kell mondjam, hogy bár a bőröm állapota javult, nem ezeknek a termékeknek tudom be (erről már írtam részletesen is). A lényeg, hogy most volt egy köztes állapot, amikor még a maradékot használtam, és próbálgattam újabbakat, de az alacsonyabb kategóriából.
Azt vettem észre, hogy a bőröm fénytelen, fakó, nem tetszik az, ami a tükörben fogadott nap, mint nap. Ráadásul tele van az arcom apróbb pöttyökkel, amik leginkább akkor láthatóak, amikor lealapozom az arcomat és borzasztóan zavar... Egyszóval elkezdtem keresgélni és most már tényleg valami olyan rendszert akartam kialakítani, ami tényleg használ, és próbáltam hiteles forrásokat olvasgatni, tájékozódni és nem a marketing szövegeknek illetve a drogériákban/parfümériákban fellelhető eladók véleményére hagyatkozni, hanem inkább az összetevőkre odafigyelni. 



Természetesen először a Krémmániaára kattintottam. Erről az oldalról írtam már Nektek régebben, pontosabban akkor, amikor indult, és már akkor is fantasztikus ötletnek tartottam egy ilyen jellegű oldal kialakítását. Azóta fel is fejlődtek, nagyon sok hasznos cikk és véleményt lehet találni a weboldalon.
Visszatérve az eredeti témámhoz, a fakó bőr és a pöttyeim eltüntetésére a legjobbnak az otthoni kémiai hámlasztást ítéltem, úgyhogy próbáltam minél több infóhoz jutni. Kiderítettem, hogy az én bőrömnek a BHA hámlasztás lenne a legmegfelelőbb, ez egy szalicilsavas hámlasztás, ami mélyen behatol a pórusokba, és onnan tisztít és hámlaszt. A másik az AHA hámlasztás, ami inkább a felszínen hámlaszt, ezért jó lehet heges bőrre, illetve nagyon jó a bőr öregedésének megelőzésére is. Aki szeretne többet megtudni ezekről, kattintson IDE illetve IDE!
Idén ráadásul 25 leszek, úgyhogy elkezdtem gondolkozni bizonyos anti-aging termékeken. Így olvastam az antioxidánsok fontosságáról és a prevencióról. Tehát a lényeg, hogy a megfelelő termékekkel jobb megelőzni a bajt, (jelen esetben a ráncokat) mint utólag bánkódni, mert nagy valószínűséggel akkor már kevesebb hatásfokon fognak működni, ha már beindult a folyamat. :) Tehát egy antioxidáns szérum beszerzése mellett döntöttem. Emellett azt is kiderítettem, hogy nem mindig jó a leírásokra és szabályokra hallgatni és hagyatkozni, gondolok itt arra, hogy mit milyen bőrtípusra ajánlanak illetve, hogy bizonyos öregedésgátló terméket mondjuk pl. 35 felett használjunk...
Tehát itt vetődött fel a nagy kérdés, mit, honnan és mennyiért? BHA hámlasztó (vagyis szalicilsav) csak bizonyos PH-n működik igazán, amit általában le szoktak felejteni a leírásból a termékeknél, tehát hiába adunk ki rengeteg pénzt egy olyan termékre, amire oda van írva az összetevő listára, hogy szalicil sav, attól még az nem biztos, hogy hatékonyan fog működni. Igazából nem nagyon lepődtem meg, amikor rájöttem, hogy Magyarországon nem nagyon van ilyen. :( 
A másik nagy falat az antioxidáns szérum volt, amit szintén nem sűrűn lehet nálunk találni, talán az Estée Lauder gyárt ilyesmi szérumokat, de sajnos egy szérum kerül volna annyiba, amennyiből ki tudtam hozni most az egész többlépcsős programomat.
Ekkor találtam rá a Paula's Choice márkára. Jó bloggerhez híven elkezdtem nyomozni, mit, hogyan, véleményeket olvastam magyarul és angolul. :) Aztán végül így is maradtak bennem kérdések, ezért úgy döntöttem, hogy írok Apolkának, a Krémmánia szerkesztőjének, hogy segítsen a választásban. Nagyon készséges volt, szinte azonnal választ kaptam a kérdéseimre. Az egyetlen dolog, ami eltántorított a rendeléstől az az, hogy 15 Euró lett volna Magyarországra a szállítás, a magas Euró árfolyamon ez igencsak magas összeg. De szerencsére ez is megoldódott, amikor kiderült, hogy Apolka lett a magyarországi képviselője a márkának és sikerült kiharcolni a 8 Eurós szállítást, ráadásul az első rendelésnél ezt most megfelezik, így csak 4 Euró marad. Plusz jó hír volt, hogy a jan. 31-ig tartó akció révén 15% kedvezményt is kapok a rendelésemből. Nem volt kérdés már, rendelni fogok. Szerdán rendeltem, pénteken küldték az emilt, hogy elküldték és ma már itt is volt! Ez aztán a gyorsaság. :)
Ami még a márka mellett szólt az az, hogy szimpatikusnak találtam Paula elképzeléseit a bőrápolással kapcsolatban, hogy az összetevő listák böngészésekor ténylegesen benne voltak azok az összetevők, amiket ígértek a leírások, másrészt illatanyag mentesek és semmilyen bőrirritáló összetevőt nem tartalmaznak, az összetevő lista (INCI lista) szerint sem.
A történet végére érve egy BHA hámlasztót választottam, egy lotiont, ami fölé elvileg nem kell már feltétlenül hidratáló (majd meglátjuk), gondolkodtam még az AHA hámlasztón is, hiszen nekem is sikerült "beszereznem" néhány pattanás utáni heget és elvileg lehet is együtt használni a kétféle hámlasztót, megfelelő odafigyelés mellett, de őszintén szólva nem mertem bevállalni, hogy AHA-ból is rendes nagyságút vegyek, így rendeltem mintát belőle - merthogy azt is lehet - egyből hatot, hogy tudjam tesztelni együtt őket, hogy viselkedik a bőröm és voltak olyan rendesek, hogy küldtek a rendelésem mellé három mintát, amiből még kettő ez az AHA hámlasztó, úgyhogy most ez elég lesz egy darabig. :)
Rendeltem egyet az előbb említett Antioxidáns szérumból, amiben mindenféle jóság van elrejtve :), illetve egy hidratáló maszkot, amit alkalomszerű használatra szánok, ha extra hidratálásra lenne szükségem.



Amit itthonról szereztem be az egy Bioderma Sensibio H2O arc és sminklemosó, de általában sminklemosónak használják. Próbáltam már ezt akkor, amikor akciósan adták a mini kiszerelést és nagyon bevált sminklemosásra, jobban mint eddig bármi és nem irritál. A másik szerzemény egy La Roche - Posay krém a Rosaliac termékcsaládból. Ezt is a Krémmániáról nyomoztam ki a vélemények alapján, ez egy gyulladáscsökkentőt tartalmazó krém, ami megszünteti a pirosságot az arcon. Eucerint néztem még, amiről ugyanilyen jókat olvastam, de erre a márkára most 1000 Ft-os kedvezmény volt, ezért úgy döntöttem ezt próbálom ki.
A jó hosszúra sikeredett nyomozói történetem alapján leírom hogy  gondoltam használni őket: Reggel arcmosás az Eucerin tisztítómmal, amit már használok egy ideje és nagyon szeretek, utána a szérum, (esetleg a Rosailac krém, ha igényli a bőröm) majd fényvédő Bioderma és BB krém vagy alapozó. Este sminklemosó, arcmosás ugyanazzal a lemosóval, BHA lotion, esetleg Rosaliac krém. Hetente egyszer vagy kétszer az AHA hámlasztó illetve ugyanennyiszer a hidratáló maszk.
Ezek a terveim, természetesen fogok írni a tapasztalataimról is egy teszt posztot, hogy mi hogy vált be és miben változott esetleg a rutin ahhoz képest, ahogy most elterveztem.

Remélem hasznosnak találtátok, ha valami még érdekelne benneteket vagy esetleg nem világos, akkor nyugodtan kérdezzetek! :)

8 megjegyzés :

Nagyon jó poszt volt :)
Ma érkeztek meg a Paula's Choice mintáim, nagyon hamar ide értek, és kíváncsian várom,hogy kipróbálhassam őket.

Köszi Gigi a posztot, nagyon jó volt tényleg! :) Remélem, hogy beválik az új arcápoló rutin!

Jó kis cikk lett, kíváncsi vagyok beválnak e a paulák, már nem is tudom mióta szemezek velük, de most, hogy beindultak itthon is a dolgai...csábító.
Én személy szerint a La Roche - Posay cuccokat hanyagolnám, ugyanis szőrös barátainkon tesztelik, és ha már rajtuk kell tesztelni, tuti van benne valami guzmi.

Kíváncsi vagyok majd a hámlasztókra, mennyire válnak be, mert nekem is szükségem lenne hasonlókra :)jó lett ez a cikk, sokaknak hasznos lesz az tuti :)

Szia :)
Kaptál egy díjat tőlem, amit szerintem megérdemelsz, részletek a blogon :)

Ha hámlasztásra vagy csak arcápolásra vágytok, egyik kedves ismerősnőm nemrég a Pearl Szépségszalonban járt és kipróbálta az ottani mikrodermabráziós kezelést. Hát mondanom sem kell, ez tényleg bejött neki...sokkal feszesebb, csinosabb és fiatalosabb lett az arca!!
Elmesélte, hogy talált egy kuponos oldalt amin keresztül még sokkal olcsóbban csinálták meg neki. Elkértem tőle annak az oldalnak a címét, ha megfogadjátok a tanácsát, akkor akár kipróbálhatjátok:
http://thomas.akcioajanlata.hu/

Szia!
A BHA hámlasztót le kell mosni?Vagy úgy működik mint egy nappali arckrém? 1 héten hányszor lehet használni? Köszi a választ előre is!

Hamarosan írok róla részletesen! Nem kell lemosni, estére használom és én minden nap használom, de mindenkinek magának kell kitapasztalnia mit bír a bőre.

Megjegyzés küldése