2011. október 21., péntek

Vissza az alapokhoz III. - Alap smink cuccok

Pár héttel ezelőtt kezdtem el ezt a sorozatot, amit nagyon megkedveltetek, gondoltam folytatom akkor, mert szívesen olvassátok. Számomra valamiért ez nagyon meglepő, biztosan azért, mert nekem elég egyértelmű, amiről írok, másoknak viszont lehetséges, hogy nem annyira. 
A mai nap az alap smink darabokkal készültem, amiből csemegézhettek bátran. A saját elgondolásaimat láthatjátok, és most csak a sminktermékekkel foglalkozom, mert az eszközökről már írtam ITT. Felhívom a figyelmeteket, hogy ez csak egy útmutatás, ami egyénenként változik, állhat sokkal több és kevesebb darabból is az alapkészletetek, ezt természetesen mindenki maga dönti el.

Az alapozókkal indítok természetesen, mi mással is kezdhetném a sort? Hiszen mindenki tökéletes bőrre vágyik, ám ezt sokszor nem vagy csak hosszabb idő után tudjuk elérni, tehát szükségünk van alapozóra. Az alapozásnak fogok egy külön részt szentelni, addig is néhány gondolat. Drágább vagy olcsóbb? Őszinte leszek, én a drágára szavazok. Vannak drogériás kategóriában is már elég jó alapozók, azonban nagyon kevés esetben veszik fel a versenyt a high end kategóriával. Bármi másból vehettek olcsóbbat én azt mondom, de abból, ami az egész arcunkat éri, nem érdemes "szórakozni". Nem először hallhatjátok ezt tőlem és azóta is tartom a véleményemet. Az állagot tekintve sokfélével találkozhatunk, de ha csak a folyékonyakat nézzük, akkor is egészen különböző eredményeket érhetünk el. A por állagú alapozókat ajánlják általában zsíros bőrre, azonban ezek sokszor nem elég jó fedésűek, hiszen akinek zsíros a bőre, annak elég egyértelmű, hogy előfordulhatnak pattanások az arcán. A folyékonyat pedig inkább szárazabb bőrre. Ez van a nagy könyvben írva, na és akkor mi van? :) Sok olyan terméket kipróbáltam már, amit nem kifejezetten az én bőrtípusomra találtak ki, mégis nagyon bevált. Nyilván a végletekbe nem szabad belefutni, vagyis ha nagyon zsíros bőröm van, akkor nem fogok rákenni egy nagyon gazdag és "zsíros"textúrájú alapozót, mert valószínű másnapra tele lesz az arcom nem túl kedves piros pöttyökkel, de azért nem mindig kell mindent elfogadni, ami a termékre rá van írva, vagy amit a boltban próbálnak ránk beszélni.

 Mostanában kezdett teret hódítani hazánkban a BB krém. Sokan feleslegesnek tartják, úgy gondolják, hogy nem veheti fel a versenyt az alapozójukkal illetve a kedvenc hidratálójukkal szemben. De csak azért, mert nem próbálták, esetleg nem a számukra megfelelőt próbálták! Na de akkor hogy is van ez? Melyiket válasszam: alapozó vagy BB krém? Fogós kérdés... A minap formspringen rámírt egy kedves olvasóm és azt kérdezte, hogy akkor a Mac alapozóm vagy a BB krémem? Melyiket választanám? Mi tagadás gondolkodóba estem... Mindegyiket szeretem, de mégis a BB krémet írtam, ezt minden nap használom. Most, az alapok bejegyzéshez is ezt írom úgy döntöttem és el is mondom az okokat. Ha valaki most kezdni el sminkelni magát, akkor nem kell azzal foglalkozni, hogy milyen árnyalatú alapozót válasszon a széles skáláról, ami kezdőként (akár később is) azért nem egy egyszerű feladat. A BB krémnél pedig a maximum kettő árnyalatból belőhetjük, hogy világosabb illetve sötétebb bőrünk van, mindjárt egyszerűbb a feladat, plusz biztosak lehetünk benne, hogy igazodik a bőrünkhöz a szín, így azért nagyon nem lőhetünk mellé...
Még mielőtt tovább mennék, pár szóban megemlítem a primert, hogy az miért nincsen a felsorolásban. Alapvetően én nem sorolom az alapkellékek közé, hiszen az csak egy pluszt ad, amire nem biztos, hogy mindenkinek szüksége van, pláne nem a hétköznapokban. Nem tagadom, nagyon jó tud lenni, de "átlagos" és  nem sminkőrült leányzó (illetve nem sminkes) egészen nyugodtan kihagyhatja a kelléktárából.

Púder, olcsóbb vagy drágább? Kompakt vagy por állag? Ha egyből kéne a választ rávágnom, akkor ebből is a drágábbat választanám, de nem minden esetben. Ugyanis nem mindenkinek van szüksége púderre. Különösen a téli időszakban, hiszen ilyenkor nem kell attól tartani, hogy lefolyik a sminkünk illetve a mai alapozók már vannak olyan modernek, hogy nem feltétlenül kell fixálni őket púderrel. Zsírosabb bőrűeknek érdemes meggondolni, nekik kedves társ lehet egy púder. Meg kell mondjam, hogy borzasztóan macerás a porpúder. száll minden felé, tiszta púder leszek, ha előveszem... Nagyon jól kell tudni vele bánni ahhoz, hogy igazán működjön, magunkkal vinni nem nagyon érdemes, nem épp utazás kompatibilis. A kompaktok számomra barátságosabbak, könnyebben kezelhetőek, főleg egy kezdő számára.
A korrektorokat is szándékosan hagytam ki a felsorolásból, hiszen nem mindenkinek vannak szem alatti karikái, illetve egyéb bőrhibái, amit egy alapozó vagy egy BB krém ne fedne el. Ha mégis van ilyen, akkor persze érdemes korrektort is beszerezni, egyéb esetben nem.

Meglepődve tapasztaltam, hogy sok nő nem szereti a pirosítókat. Nem igazán értem, bár lenne egy tippem, mégpedig a túlzásba vitt, nem eldolgozott "bohócra" emlékeztető orcácska, amit néhányan viselnek. De egy pirosító nem ilyen, egyáltalán nem, csak tudni kell velük bánni, mégpedig minden egyes állaggal másképp. Nekem egyébként az alapozó-BB krémek után a kedvenc sminktermékem, mert annyira meg tudja változtatni az arcunkat, sokkal frissebbnek hat tőle. A por állagú a legismertebb és legelterjettebb változata a pirosítóknak. csak egy ecset kell hozzá és már vihetjük is fel. Emellett léteznek krémes (esetleg hab) és folyékony állagú pirosítók is, amikkel sokkal természetesebb és tartósabb hatást érhetünk el. Ezeket akár az ajkunkra is felvihetjük, hogy teljes legyen a harmónia az orcánkkal. Ebből nyugodtan jöhetnek az olcsóbb változatok is akár, minőségbeli különbségeket érzékelhetünk, de valószínűleg ez nem az árhoz köthető.
Csúnyán lekopott a festék az UDPP csomagolásáról... ki érti ezt? :)
Szemhéjalapozó, ami számomra egy igen fontos kellék, hiszen amióta használok, nem nagyon volt példa arra, hogy elmozdult volna a szememen a sminkem. Fantasztikus, célzott találmány. Megmondom őszintén én ebből nem próbáltam olcsóbbat, nem kockáztattam, az első darabom egy Painterly Paint pot volt. Régebben nehéz volt olcsóbb kategóriában találni ilyesmit, de mostanában már jelent meg többféle verzió is. Ha megtehetitek, egyértelműen a drágább kategóriára szavazok, a szemhéjpúder lehet olcsóbb kategória is onnantól kezdve, ha ebből van egy minőségi darabotok. Vannak kifejezetten szemhéjalapok, mint az UD Primer Potion, de pl. a Paint Potok is remekül megállják a helyüket attól függetlenül, hogy nem kifejezetten szemhéjalapnak szánták őket.

 Szemhéjpúderekből választhatunk bármilyen kategóriát árban. Ha van lehetőségünk swatch-olni az üzletben vagy esetleg swatch-okat nézni neten az adott termékről, akkor szinte egyedül az számít. Nyilván az állaga is, de kezdőként a különbséget nem nagyon tudjuk megállapítani. Sok esetben lehet a drágább púder is rossz minőségű illetve fordítva is akár. Színek választását illetően én a natúr színeket ajánlom első sorban, illetve szürkéket, feketéket, mert az mindenkinek jól állhat és nem nagyon lőhetünk mellé. Kísérletezhetünk mono vagy duo változatokkal is, én mégis azt mondom, hogy egyszerűbb, kényelmesebb megoldás egy palettát választani. Sokan nem tudják eldönteni, hogy milyen szín áll jól nekik. Én azt tudom javasolni, hogy ezeknél hallgassatok a megérzéseitekre, mert ami megtetszik és igazán szeretnétek viselni, azzal nem lesz probléma.

Szempillaspirálból soha nem vennék 5000 Ft-nál drágábbat. Egyszerűen úgy gondolom, hogy nem érdemes. Persze ha valamihez adnak ajándékba szívesen kipróbálom a high end változatokat is, de teljes méretűt nem vennék belőle. Hogy miért? A fő indok az, hogy 3 maximum 6 hónap múlva a kukában landol nálam, ezzel én nem játszadozom, vigyázok a szememre és ha fura szaga van, már dobom is ki. Nem érdemes ennél többet költeni ezekre. A másik, hogy a drogériákban is szuper spirálokat lehet kapni elég jó árakon. A Max Factor spirálok nálam viszik a pálmát, sok félét próbáltam már és nagyon meg voltam velük elégedve, de nekem az essence spirálok is eléggé bejöttek, illetve a Maybelline darabjai is elég ígéretesek.

Utoljára maradtak a szemceruzák illetve az ajakra való termékek. A szemceruzákkal könnyen és gyorsan érhetünk el elég jó eredményt, ezért vettem bele a felsorolásba. Ebből sem vennék drágát, hiszen vannak nagyon jó minőségek az olcsó kategóriában, nekem például egyik kedvenceim az Avon Supershock ceruzái, mert jól fognak és szuper tartósak. Általában egy barnát és egy feketét javasolok, erősebb és puhább végeredmény miatt.
Rúzsokból és szájfényekből elég nehéz tanácsot adni. Vannak különleges esetek, mint amilyen az enyém is, hogy könnyen kiszárad a szám tőlük, ezért érdemes odafigyelnem mit kenek magamra, viszont mégis találok olcsóbb termékeket, amik számomra megfelelőek. Az Avon rúzsai szerintem például fantasztikusak, és nagyon jó az állaguk. Tartósságról nem tudok nyilatkozni, mert nekem se a drágább se az olcsóbb rúzs nem marad fenn sokáig a számon a szájfényekről nem is beszélve. Összességében szerintem akkor érdemes drágább rúzst venni, ha különösen megtetszik egy árnyalat illetve a kíváncsiságunk nem hagy nyugodni minket. :D Rúzsból és szájféynből is azt javaslom, hogy legyen egy hétköznapi lágyabb, rózsaszínes vagy bézses nude árnyalat, illetve egy harsányabb, amit alkalmakra viselhetünk. Az, hogy ez vörös vagy pink lesz-e ezt mindenki maga dönti el mi áll jól vagy mi tetszik meg saját magán.

Ezek az én meglátásaim, írjátok meg, ha hasznos volt és tetszett, esetleg azt is, hogy nálatok mi az alapdarab, ami nélkül nem tudnátok élni. :) Nálam egyébként jelenleg a BB krémem, egy pirosító, szempillaspirál. :)

13 megjegyzés :

Hmm, a korrektort azért teljesen belevettem volna, az én szememben elég alap dolog. És valahogy a megítélése is jobb, mint az alapozónak.
De tetszett a poszt. ^^

Szia! Szerintem sem alap a korrektor, plusz én utálom az állagát, akkorinkább ott azon a pici helyen dupla réteg alapozó :)
A Catrice rúzs milyen színű?

Az alapozós résszel vitatkoznék: én a drogériás alapozók között is találtam már olyat, amit nagyon szeretek, mert igazán szép lesz tőle a bőröm, és nem került többe 2000.-nál.
A BB krémet én személy szerint nem érzem alap dolognak, mert drága, és ne 7000Ft-ért legyen szürke valamitől az arcom.

Nem kötözködni akartam, ez csak egy személyes vélemény. :)

Ezért írtam, hogy ez csak egy útmutatás, ahogy én látom a dolgokat. Persze, lehet találni drogériában is jó alapozót, de nekem az a tapasztalatom, hogy a magasabb árkategória egész mást nyújt. Nekem nem lesz szürke az arcom a BB krémtől, ezt is fajtája válogatja, a Signature-nek egyáltalán nincsen szürke alapszíne, arról nem is beszélve, hogy az egyik fő oka az arcom javulásának szerintem a BB krém, úgyhogy nekem minden pénzt megért...

Gigi, a Bourjois alapozó hogy vált be Neked? Régóta gondolkodom, hogy megvegyem, de mostanában csak BB-t használok, és nem tudom, megérné-e.

Írtam róla tesztet még régebben: http://gigitogirls.blogspot.com/2011/03/bourjois-uj-healthy-mix-alapozo-teszt.html
Én BB-t használok hétköznapokon, alkalmakkor általában alapozót. Téli időszakra számomra szuper ez az alapozó, nyárra viszont az én bőrömnek sok.

Teljesen más jellegű kérdésem lenne. Olvastam itt nálad korábban, hogy vettél egy AVON Clinical szérumot, és kíváncsi lennék a véleményedre, mert most megint benne van a katalógusban és nagyon szemezek vele.

Hogy a posthoz is hozzászóljak, teljesen egyetértek veled, főleg a pirosítót és szemspirált illetőleg. Teljesen más lesz az arcom egy kis pirosítótól, el sem tudnám képzelni nélküle. Nálam a szempsrirál max.3 hónapot bír ki, mert, ahogy el kezd kiszáradni, automatikusan elkezd leperegni a szempillámról és már délre lepislogom, ilyenkor nálam már kuka és így azért kicsit húzós lenne egy hatezres termék. Amúgy volt olyanom is, de nem láttam égbekiáltó különbséget.
Én is betenném a korrektort még. Jelenleg BB krémet használok, de nekem kell mellé egy kis korrektor szem alá, meg a csúnyaságokra, ha éppen van.

Szia! A palettáknál a jobb szélső egy NYX 10-es paletta, ugye? Mi a fantázianeve ennek a kombónak? És még egy kérdés: a Catrice rúzs neve/színkódja? Nem szárítja a szádat? Köszi:)

Magdi a szérumról lesz teszt majd, addig is annyit, hogy nem csodaszer és tehettek volna bele kevesebb illatanyagot, de úgy néz ki, hogy használ! Én úgy látom, hogy tüntetett el a hegeimből és tényleg egészségesebb kinézete is van a bőrömnek valamint jól hidratál.

Igen, az egy NYX 10es paletta, Bohemian Rhapsody nevet viseli. A catrice rúzsra viszont nem emlékszem sajnos, és nincs most nálam, és nekem nem szárított.

szia!
A studio fix púder neked mennyire vált be? száraz-kombinált bőrre szerinted jó választás lenne alapozó helyett nyárra?köszi.

Imádom a BB krémeket, többet is beszereztem már. De rájöttem hogy az én arcomnak a BRTC használ. Nem cserélném alapozóra semmi pénzért :)

Megjegyzés küldése