2011. szeptember 8., csütörtök

Vissza az alapokhoz II. - Színes alapok

A második részben úgy döntöttem, hogy a szemhéjalapozásról ejtek néhány szót. Szerintem az arcunk alapozása mellett ez a másik nagyon fontos dolog, amire oda kell figyelnünk. Nagyon sok olyan nőt látok, akinek el van "csúszva" a szemsminkje, erre adok most néhány tippet. Emellett ez egyben végül is egy teszt is, hiszen az összes ilyen terméket összehasonlítva próbálok adni egy képet mi miért jó és miért nem, illetve készítettem swatchokat is!
Ez mindig téma mindenhol, akármilyen sminkekkel foglalkozó oldalon járok, hogy vajon mivel alapozzuk le a szemhéjunkat? Vagy egyáltalán kell-e ilyesmi? Én mindenképpen ajánlom, mert ha nincs is problémánk a zsírosodó szemhéjjal, akkor is bármilyen színt intenzívebbé tesz, ha van alatta alap. Az általános szabály, hogy a  por a krémes dolgokba tapad igazán meg, ezért jó, ha valamit teszünk a szemhéjunkra.  Aki nem szeretne külön erre áldozni, annak javaslom a normál alapozójából, korrektorából  egy keveset felvinni erre a területre. Már ezzel is sokat javíthatunk. Itt azonban meg kell jegyeznem, hogy ha kifejezetten alapot használunk vagy krémes festéket, akkor lehetőleg nem menjünk rá a szemhéjunkra alapozóval ezelőtt, mert a krémes a krémesen megcsúszhat. 
Urban Decay Primer Potion (kicsit megkopva :S); Avon Anew Lifting Eyeshadow: Heather, Luminescence; Max Factor Masterpiece Color Precision eyeshadow: coffee; Avon Supershock folyékony szemhéjfesték: Garnet Flash; NYX, Eyeshadow base: Pearl; MAC Paint Pot: Painterly, Bare Study; essence gel eyeliner: berlin rocks, london baby; MAC Fluidline: Blacktrack
A másik nagyon népszerű téma, ha már eldöntöttük, hogy alapot szeretnénk használni, akkor mégis milyet? Válasszunk kifejezetten szemhéjalapozó terméket vagy egy tartós krémes festéket? Érdemes-e áldozni erre több pénzt? Mostanában a drogériákban is kezdenek megjelenni a szemhéjalapozó termékek (essence és catrice) illetve parfümériában már régóta lehet kapni ArtDeco-t és Isadora-t. A drogériásokról személyes tapasztalatom nincsen, néhány helyen olvastam, hogy jó-jó, de azért nem az igazi... Az ArtDeco-t én is használtam, nekem annyira nem jött be, konkrétan irritálta a szememet. Ha lehet az alapozó mellett még egy terméket említeni, amire érdemes kicsit többet költeni, akkor én ezt mondanám. Egyrészt biztosan megszolgálja az árát, másrészt általában mindegyik fajtára igaz, hogy nagyon sokáig elég. Hogy elég-e egy krémes szemhéjfesték alapnak az általában egyéntől is függ, nekem például a NYX Jumbo pencil-je nem elég, viszont sok helyen olvastam, hogy másoknak önmagában is bevált.
Itt láthatjátok az applikációs különbségeket. Mindegyik más és más. A képen az első az Anew krémes festék, ennek ecsetes megoldása van, sok festék rajta marad, ha letekerjük a kupakot, oda kell figyelni, nehogy túl sokat tegyünk belőle. A második az UDPP applikátora, ami ferde, ezzel megkönnyítve a felvitelt. A harmadik a Max Factor terméke, ez egy egyenes applikátor. A negyedik az Avon Supershock festéke, ennek csak a vége ferdített. Az ötödik pedig egyértelműen egy vastag ceruza :), amit hegyezni kell, így sajnos a  dobódik el belőle festék. Mindegyikről elmondható, hogy az applikátorral csak "felpöttyözzük" a szemhéjra a kívánt mennyiséget, ezzel nem lehet eldolgozni, mert túl sok festéket viszünk csak fel, majd ezt ecsettel vagy az ujjunkkal dolgozzuk el.
Ami a színes alapokban a legjobb, hogy önmagukban is hordhatjuk, (tehetünk alá szemhéjalapozót), de remek kiinduló alapot adhat a sminkünknek. A fehér alappal sokkal intenzívebbé tehetjük a színes porokat, de egy sötét (pl. fekete) alappal felgyorsíthatjuk és leegyszerűsíthetjük a sminkelés folyamatát, nem kell a sötét színű port építgetni, hanem egyből a sötét színnel indulhatunk.
Miket használhatunk színes alapként? Igazából szinte bármit, ami krémes, akár sima szemceruzát is vagy akár zselés tust is.
Felső sor:  NYX Jumbo Eyeshadow Pencil: Milk, Oyster, Strawberry Milk, Rust, Iced Mocha, Lemon; essence gel eyeliner: london baby,  berlin rocks; MAC Fluidline: Blacktrack
Alsó sor: Urban Decay Primer Potion,; Avon Anew Lifting Eyeshadow: Luminescence,  Heather; MAC Paint Pot: Painterly, Bare Study; NYX, Eyeshadow base: Pearl;  Max Factor Masterpiece Color Precision eyeshadow: coffee; Avon Supershock folyékony szemhéjfesték: Garnet Flash

Az állagukról is ejtenék pár szót. Szinte mindegyik más, még egy termékcsaláson belül is előfordul ilyesmi. A NYX Jumbo-k nagyjából egyformának mondhatók, elég kemények az ecsetes festékekhez képest, legjobban a Paint Potokra hasonlítanak. Az essence zselés tusai szerintem nem is igazán zselés tusok, hanem krémesek, én ezeket sokkal inkább el tudom képzelni krémes festéknek, mint tusnak. Sűrűbb, mint az applikátorosok, de lágyabb, mint a Nyx Jumbo-k. A Paint Potok elég kemények (a Painterly jobban), viszont kezünk melegének hatására elég jól csúsznak. A NYX szemfesték alapja a Paint Potok állagára hasonlít a legjobban. Az UDPP a leglágyabb, "legláthatatlanabb" az összes közül. Az Anew festékek folyósan krémesek, míg a Max Factor ennél már sűrűbb, viszont a Supershock a leghígabb az összes közül, ennek az állagán én elég rendesen meg is lepődtem.
A tartósságról következzen néhány mondat. Nyilván egy szemhéjalapozót nem lehet összehasonlítani a krémes  festékekkel, így külön jegyezném meg mennyire fantasztikus az UDPP, hiszen Izraelben a legmelegebb időben is bírta a kiképzést. :) Ami szintén kifejezetten szemhéjalap az a NYX, ez jóval gyengébb, mint az előző én annyira nem is szeretem őt. 
Az első helyre teszem én a Paint Potokat illetve a Fluidline-t, ezután következik a Max Factor és a Supershock majd az Anew festékei az essence-el holtversenyben és az utolsó a Jumbo. Igazából a Jumbot leszámítva igazán nincs nagy különbség a termékek között a tartósságot nézve. Ezek nálam mind működnek alap nélkül is, tehát mondhatjuk, hogy mindegyik jó alapnak is. A Jumbo sajnos nem ilyen, de alappal ezek is szépen működnek és gyönyörű színekben pompáznak.

Ti milyen szemhéjalapozókat vagy színes alapokat használtok?

8 megjegyzés :

Nekem a NYX van meg, és én teljesen elégedett vagyok vele, eddig sosem volt vele probléma. Jó, nyáron egyszer elmászott a festék, de ennyi (pedig szinte minden nap sminkelek).
Amit még nagyon szeretek és bevált: Miss Sporty Be connected krémes szemfestékek, Essence Metallics jumbo ceruzák - nekem ezekkel is a helyén maradt minden. :)
Színes alapot még nem próbáltam, de ami késik, nem múlik.

Én meg most tesztelgetem a Sleek primer palettát:)

Én a Catrice szemhéjalapozóját használom, nekem eddig tökéletesen bevált :)

te sem aprózod el látom :D a gyűjtőszenvedély...

Nayon jó eddig ez a sorozat, várom a többi részét. :)

Én a Beyu szemhéjalapozóját használom most, a You Rock nem nagyon vált be... Nem rossz, de nem az igazi! :)

ArtDeco-t használok és teljesen jó, nekem nem irritálja a szemem :)

A beyu nekem is bevált. 12 órát röhögve kibír, a színek sem fakulnak meg rajta. Pedig fedett, zsírosodásra hajlamos szemhéjam van...

Megjegyzés küldése