2011. szeptember 7., szerda

Vissza az alapokhoz I. - Sminkeszközök

Lassan egy éve már, hogy írom ezt a blogot és eddig fel sem tűnt, hogy az alapokról nem készültek igazán cikkek. Ezzel a sorozattal szeretném ezt most pótolni. Mindegyik poszt a teljesség igénye nélkül készül, hiszen itt az én véleményemet fogom leírni illetve azokról az eszközökről, sminkcuccokról lesz szó, ami nekem is van, én is használom és bátran ajánlom a kezdő sminkelőknek is. Természetesen minden egyéni igény kérdése, ebben a sorozatban láthatjátok az én egyéni igényemet egy átlagos nő pipereholmijaira levetítve. Lehet néha "szájbarágós" lesz, de hátha valakinek segítenek ezek az alap dolgok.Vágjunk is bele! :)
Első körben arról lesz szó, hogy mik azok az alapeszközök, amelyek nem hiányozhatnak egy sminkes asztalkáról vagy a fürdőszobánkból. Itt szigorúan korlátozódtam a sminkelésre. Azt mutatom be, ami szerintem nélkülözhetetlen.


Tisztítók, "javítók": A kozmetikai kendő, fültisztító pálca, sminklemosó kendő. Ezeket általában tisztításra, javításra használom. Ha valami nem úgy sikerült a sminkelés során, akkor ezek mindig kéznél vannak, illetve az ecsetek tisztítására is használok kozmetikai kendőt, erre fújom az ecsettisztítómat, de ha az nincs, akkor a sminklemosó kendővel oldom meg a dolgot. A sima kendőből általában ezt a Zewa-t szoktam venni, sokféle színben van, ami feldobja a sminkes asztalomat, illetve az ára is jó. Sminklemosó kendőből mindig valami újat próbálok, mert egyik sem tökéletes. Egyik sem tisztít annyira, amennyire kéne, vagy ha mégis, akkor az nagyon csípi a szemkörnyékemet. Csak ezt általános esti sminklemosásra nem ajánlom, esetleg ezzel leszedni a nagy részét, után jöhetnek egyéb tisztítók. Ha csak ezt használjuk, a sminkünk jó része az arcunkon marad. Fültisztítóból változó milyet veszek, éppen amit találok, de azért erre is kényes vagyok, mert léteznek ebből is rossz minőségűek, én például nagyon nem szeretem, ha bojhosodik, vagy könnyen lejön a pálcáról.
Az arcnál maradva, ha zsírosodásra hajlamos bőröd van, akkor én mindenképpen ajánlok mattító lap vagy film beszerzését, ezzel felitatjuk a felesleges olajat és ezután púderezhetünk, jó ha van mindig a táskánkban.
Ha nem is húzzuk ki a szemöldökünket, akkor is jó szolgálatot tehet egy szemöldökzselé, amivel átfésülve a szemöldököt, az a helyén marad egész nap. A szempillagöndörítő szintén alapdarab, hiszen sokkal szebbnek és íveltebbnek látszik a szempilla (jobban kinyílik a tekintet) akkor is, ha szuper szempillaspirál van a birtokunkban.
Áttérve az ajkakra először az ajakradírozót említeném. Első ránézésre nem tűnik alapdarabnak, nekem mégis sokszor mentette meg az életemet, ezért is említem meg őt is. Finom cukorszemcsék találhatók benne, így ha nem teljesen sima az ajkunk felülete, ezzel nagyon jól el tudjuk távolítani az elhalt hámsejteket. Velem történt már olyan, hogy felkentem egy rúzst és valami nem volt rendben, úgy tűnt a számon, mintha darabos lenne, letöröltem, radíroztam ezzel és máris szebben mutatott a rúzs. Ha valaki nem akar erre pénzt áldozni, akkor egy kis oliva olaj és kristálycukor keverésével megkaphatja ugyanezt az anyagot. Nekem jelen esetben ez a Lushtól a rágógumis ajakradír. Egy időben folyamatosan használtam a Carmexet, aztán egyre több helyen olvastam, hogy az állandó használat nem tesz jót az ajkaknak a benne található kámfor miatt. Tényleg csodákat tesz, de sem az illata sem a csomagolása nem valami bizalom gerjesztő, így hamar letettem az állandó használatról. Ennek ellenére úgy vélem, hogy nem árt, ha rendelkezünk vele, mert SOS helyzetben, amikor cserepes a szánk nagyon jól jöhet.
Ezután a kis bevezető után jöjjenek a főbb dolgok, amik alapdarabnak számítanak. Itt is van rögtön a nemrég tesztelt Beauty Blender. Az általam írt tesztben nem győztem hangsúlyozni mennyire fantasztikus találmányról van szó. Igazi Jolly Joker, ugyanis több ecsetet helyettesíthetünk vele, pontosabban az alapozó, a korrektor és a pirosító ecsetet biztosan. Akit bővebben érdekel, akkor az nézze meg ITT a tesztet.
Nagyon sok kérdés érkezik az ecsetekkel kapcsolatban, ezért bekerültek az alap darabok ide is, gondoltam, hogy külön bejegyzést csinálok az én birtokomban lévő összes ecsetről, és felhasználásukról, de az egy igazán hosszú poszt lenne, vagy videóra gondoltam. Ti melyiket preferáljátok inkább?
Tényleg, az ecsetválasztás nem könnyű feladat, különösen ha először vásárolunk. Nincs viszonyítási alapunk, nem tudjuk mi a jó és mi a rossz minőség és azt sem honnan szerezzük be. Írtam erről is már néhány gondolatot ITT, illetve ITT.
Az első képen  láthatjátok az összes ecsetet, ami szerintem számításba jöhet, ahogy láthatjátok kettesével különválasztottam őket, ez azért van, mert nem gondolom, hogy mindegyikbeszerzése létfontosságú, tehát a kettő közül a leírásom alapján mindenki eldöntheti melyik számára az ideálisabb ecset.
Először a szemre való ecsetek. Véleményem szerint erre a területre három ecsetre van szükség, és ezzel nagyjából lefedtünk mindent, a különlegesebb dolgoktól eltekintve. Ez a három ecset pedig a lapos ecset, a pufi ecset illetve a külső V-be használható ecset. Az első kettőnél (lapos és pufi) a szemünk nagyságát vegyük figyelembe. Akinek nagyobb szeme van, az könnyebben fog dolgozni a nagyobb lapos ecsettel, akinek kisebb nyilván a kisebbet fogja előnyben részesíteni. A pufi ecsetnél ugyanez a helyzet. Ha a külső V-be akarunk rajzolni, akkor a számunkra megfelelő technikát hozhatjuk előtérbe a választásnál. Ugyanis ide nem csak a "ceruzaecset" jó, hanem egy rövidebb, keményebb szőrű lapos ecset is. Utóbbi előnye, hogy az alsó szemhéjon könnyebben húzhatunk vonalat vele. Jöjjenek az arcra való ecsetek. Itt a klasszikus lapos alapozó ecsetet választottam illetve egy tömöttebb kabukit. Ez is a technikától függ leginkább melyiket preferáljuk illetve attól is, hogy milyen típusú alapozónk van. A "nehezebb", krémesebb állagút könnyebb szépen felvinni a lapos alapozó ecsettel, a folyékonyra mindegyik tökéletes szerintem. A púder állagú alapozóhoz viszont a kabuki a jó választás. Figyelembe vehetjük azt is, hogy a kabukit több féle termék (pirosító, púder) felvitelére is alkalmazhatjuk.
Következzen a pirosító ecset. Típusa attól függ milyen állagú pírt használunk inkább. A por állagúhoz megfelel a ferde fejű pirosító ecset, a krémes felviteléhez inkább a szintetikus szőr passzol. Jelen esetben mindegyiket lehet használni mindegyik állaghoz is. A púderecsetnél is választhatjuk a klasszikusat vagy egy kicsit hegyesebb végűt. A hegyesebb kialakításúnak az az előnye, hogy kisebb helyekre is jól odafér (pl. az orr környéke) illetve ezzel nagyon jól lehet kontúrozni is, nekem a kedvenc bronzosító ecsetem.

Remélem tetszett ez az alapokról szóló bejegyzés Nektek, nemsokára jövök a következő résszel! :)


5 megjegyzés :

Nagyon jó kis poszt lett, várom a folytatást! Ajakápolókkal kapcsolatban: nekem a Carmex túl erős volt, sosem szerettem a számon. Már évek óta áttértem a Blistexre, amit én egy kicsit a kistestvérének is tartok - már csak a neve miatt is. Nagyon szeretem, igazából amióta rátaláltam, nem is használok mást, sokkal jobban bevált, mint bármi más eddig.

Nekem a Carmex tökéletes, csak tényleg a csomagolása nem jön be annyira :) most rendelek az Avonból egy Anew ajakápolót, jókat hallottam róla, remélem a hatása is az lesz :)

Én még egy ferde ecsetet hiányolok, de szépen összeszedted:)

makeupcakes, egy ideje már én is legyeskedek Blistex körül, de eddig még nem próbáltam, na de majd talán most! :)
klorin, az Anew mindenképpen jön hozzám! :)
sunnysideup, én nem :), mert az már nem alap szerintem.

honnan vannak a Sigma ecsetek? nekem is kell :D

Megjegyzés küldése