2011. szeptember 14., szerda

Tartók vintage stílusban step by step

Mit tehet az ember lánya, ha már hónapok óta keresi a tökéletes akarom mondani egy célnak megfelelő ecsettartót, de sehol nem talál még csak hasonlót sem, amit elképzelt? Hát elkészíti magának! :) Tényleg nem voltak hatalmas igényeim, teljesen egyszerű fára vagy üvegre vágytam, tőlem akár egyszínű legalapabb tartó is lehetett volna. De hát nem, nálunk ilyen elképzelhetetlen. Majd végső elkeseredésemben elnéztem a kreatív hobbyba és megjött az ihlet, én fogom magamnak megcsinálni a hőn áhított ecsettartómat! Mellé szegődött egy ceruzatartó is, mert mégiscsak jobb, ha ezek az asztalon foglalnak helyet és nem a sminkes boxban. Így kezdődött az egész, miután rátaláltam egy újra divatba jövő stílusra, még pedig a vintage-re. 
A telepakolt tartók, az ecsettartóban még hely is maradt szerencsére! :)
A vintage stílus a '20-as évektől egészen a '70-es évekig volt uralkodó irányzat nem csak a ruhaiparban, hanem a bútorok és lakáskiegészítők között is hódított. A ruhákhoz és textilekhez jellemzően mintás anyagokat használtak fel, míg a kiegészítőknél és a bútoroknál egy szín (általában pasztell szín) dominált, és erre került néhány a stílus hangulatával megegyező motívum. 
Ezt vettem alapul az én tartóim elkészítésénél is, továbbá azt, hogy mivel ez egy régi stílusirányzat, ezért kopottnak érdemes lennie. Jöjjenek akkor a hozzávalók és leírás, hogyan is készítettem el őket.

Amire szükségünk lesz:
  • Sima natúr fa tartók (kreatív hobby)
  • Ragasztó (kreatív hobby, papírbolt)
  • Kétféle vastagságú ecset (kreatív hobby, papírbolt, barkécsbolt)
  • Ragasztó lakk decopuage technikához (szalvéta technika) (kreatív hobby)
  • Két féle színű festékre, jelen esetlben egy sötétbarna illetve egy vanília (kreatív hobby)
  • Egy finomabb és egy durvább csiszolópapírra (barkácsbolt)
  • Díszítésként címkékre illetve szalvétára vagy decoupage papírra (kreatív hobby)
  • Matt lakk (barkácsbolt)
Első lépésben a három összeragasztani kívánt fatartót egyenként összeillesztjük, majd kivárjuk a ragasztó száradási idejét, én azt figyeltem, hogy legyen teljesen szilárd, ha megfogtam és úgy éreztem ez nem eshet szét már. Nem érdemes egyszerre mind a hármat ragasztani, mert könnyen elcsúszhatnak. Először az egyiket, miután megszáradt a másikat is odaragasztani. Ha ez megvan, akkor a finomabb csiszoló papírra lesz szükségünk, amivel a tartókat nagyjából átcsiszoljuk. Szerencsére ezeknek elég sima a felülete, így nem kellett hosszú órákat ezzel tölteni. Majd ezután a sötétbarna festékkel és a vékonyabbik ecsettel kívül belül az egészet egy rétegben befesteni. Nagyon gyorsan száradt a ragasztó is meg a festék is, de azért hagytam nekik időt, közben csináltam mást is. 
A második lépésben kimossuk vízzel alaposan az ecsetünket, majd a vanília színnel befestjük szintén az egészet. Elvileg két rétegben már eléggé fed, de én nem sajnáltam róla a harmadikat sem, milyen igazam lett, így sokkal teljesebb lett a fedés. A rétegek között természetesen ismét időt kell hagyni a száradásnak, a harmadik réteg után érdemes azért egy egész éjszakát a száradásnak meghagyni.

Harmadik lépésben fogjuk a durvább csiszoló papírunkat, és először az éleket, aztán a felületet is tetszőlegesen elkezdjük csiszolgatni. Ezzel érhetjük el a jellemző kopott hatást. Vigyázzunk arra, hogy csak a vanília színű festéket csiszoljuk le, a barnát ne! Ezt is kívül belül érdemes megcsinálni.


Negyedik lépésnél csak a fantázia szabhat határt. Bármilyen nekünk tetsző motívummal díszíthetjük a tárgyakat, ehhez címkéket és decoupage papírt használtam, majd valamelyik képnél a barna festéket felhasználva, kiemelés érdekében körbepöttyöztem. A keretbe filccel írtam be az "ECSETEK" szót. Ezek a felragasztásához érdemes kifejezetten erre a célra alkalmas ragasztót vásárolni, mert ez nagyban megkönnyíti a munkánkat. Ebből is olyat érdemes venni , ami ragasztó és lakk egyben, mert  akkor a képek tetejére is kerülhet belőle és nem kell kétféle dologra pénzt kiadni. Ezután nem kell félnünk attól, hogy bármikor is lejönnek az általunk felragasztott képek. Ha ennék a stílusnál maradunk, akkor azért arra vigyázzunk, hogy a mintázást ne vigyük túlzásba, mert az már nem fér bele a vintage stílusba.
Utolsó lépésben egy réteg matt lakk kerül, fontos, hogy matt legyen, ezeknek a tárgyaknak nem szabad "csilli-villinek" lennie. Hagyjuk megszáradni. Lehetőleg ezt a szabadban végezzük ha van rá lehetőség, mert nagyon erős szaga van a lakknak. És voilá! Készen is vagyunk! A lakk egy kicsit sárgásabbá tette őket, de nem vészes, nekem így is tetszik!
Nagyon meg vagyok elégedve az eredménnyel, nagyon tetszenek az általam kreált tartók. Valószínűleg ha készen vettem volna őket, akkor kevesebbe került volna összességében, de így legalább egyedieket készíthettem és ami a leglényegesebb, hogy iszonyúan élveztem a "gyártási folyamatot". :))

Nektek hogy tetszenek?

14 megjegyzés :

Nagyon ügyes vagy és nagyon ízléses, szép lett :)

gyönyörű lett:) most nagyon jó ötletet adtál amúgy mert én szalvéta technikával szoktam alkotni hasonlókat. azt ismered?:)

Milyen kis kreatív vagy :) ez a kopott hatás nagyon élethű :D szuper lett!!

nálam egy nagyobb bögrében vannak az ecsetek és a ceruzák (nincs olyan sok) tetszik az ötlet amúgy, ügyes vagy!

Nagyon jól néz ki, én is szeretnék már újítani kicsit a sminktárolóimon.

nagyon ügyes vagy,jól néznek ki! :)

Tök ügyi vagy, nagyon szépek lettek! :))

aaa ez nagyon nagyon tetszik, ki kell majd próbálnom!!!!! ;)

Megjegyzés küldése