2011. július 5., kedd

Nyári extra hajvédelem - Igen vagy Nem?!

Néhány évvel ezelőtt még sokkal több női magazint olvastam, mint mostanság, bár néha most is a kezem ügyébe akad néhány. Az akkori nyári számok mindegyike telis-tele volt mindenféle hajvédővel, amiket nyáron tanácsos használni az erős napsugárzás és a tenger sós vízének káros hatásai ellen. Voltak olcsóbb-drágább kategóriás termékek úgy emlékszem és az is nagyon megmaradt bennem, hogy a különböző cégek kifejezetten nyárra való termékcsaládokat dobtak ki. Egyszóval nagyon "menőnek" számított, hogy megvédjük a hajunkat a nyár esetleges kellemetlenségeitől.
Szerintem már mindannyian tudjátok, hogy egy trópusi országba megyek nemsokára, egészen pontosan 15 nap múlva, ha valaki elfelejtette volna, akkor Izraelbe. :) Egészen eddig nem nagyon foglakoztatott a gondolat, hogy a nyári évszakban bármilyen extra kencével terheljem a hajam. Azonban most, hogy megvettem a napvédő krémet a bőrömre és egyébként magasabb faktorszámmal, mint ahogy eddig szoktam, eszembe jutott, hogy talán a hajamat is meg kellene óvnom ettől a szélsőségesen forró időtől, így mindenféle utánajárás nélkül elkezdtem nyakamba venni a várost, hogy vegyek egy ilyen terméket. 
Az alapgondolatom az volt, hogy spray-t szeretnék, a bőrre való készítményekből kiindulva, mivel azoknak a krémeknek a hatása is elillan a nap végére mindenképpen, fürdőzés nélkül is. Természetesen gondoltam, hogy jobban fog majd így zsírosodni a hajam, ha minden reggel indulás előtt befújom egy ilyen készítménnyel, de gondoltam megéri az áldozatot.
A Müllerben kezdtem a dolgot, azt gondolván, hogy a rengeteg márka közepette majd válogatok a sok-sok drága illetve olcsó termék között. Mondanom sem kell, nem így történt. Az eladó segítségét kérve hosszas keresgélés után egyetlen egy! terméket találtunk erre a célra, mégpedig egy saját márkásat. Spray kiszerelésben volt, kb. 500 Ft lehetett az ára, szóval teljesen megfelelt volna, azonban a leírást olvasva csupán annyit írtak rá, hogy UV szűrőt tartalmaz. De azt nem írták rá milyen mértékűt. Tehát semmilyen SPF jelzés nem szerepelt rajta. Azért gyorsan hozzá is teszem, hogy annyira nem értek a napvédő dolgokhoz, hogy milyen összetevő kell ahhoz, hogy védjen, stb. Viszont azt tudom, hogy el kell érni egy bizonyos értéket, hogy ráírhassák pl. SPF 20 vagy 15. Úgy gondoltam ez nem elég nekem, ha még minősítve sincsen. (Zárójelben megjegyzem azért, hogy hajvasalóhoz, hajsütőhoz való hővédőket ezrével találunk, szinte minden márkának van ilyen terméke, az olcsóbb és drágábbak között egyaránt, viszont én nem ezt kerestem.) Továbbhaladva a kutató hadjárattá fejlődött keresésben, a következő utam egy nagyobb gyógyszertárba vezetett. Szintén ugyanez a helyzet fogadott, hajra semmiféle hasonló terméket nem tudtak ajánlani. Pedig itt a különböző márkáknak rengeteg féle napozói közül válogathatunk. Következett a Rossmann, és a Marionnaud, szerintem kitaláljátok, szintén semmi. Egészen addig eszembe se jutott, hogy hol lehet máshol, mint a fodrászkellékesben! Végre tudták miről beszélek és elém tettek pár terméket, ezek közül csak egy spray kiszerelés volt és három féle márka. Rögtön rávetettem magam a "kis fújkodósra" :), de erre is csak azt írták, hogy UV szűrőt tartalmaz, de hogy mennyit, arról semmi info. Egyébként ez egy Wella termék volt. Még meg is barátkoztam volna ezzel a ténnyel, mert egyébként a "SUN" elnevezésű kollekció tagja volt, tehát kifejezetten nyári időre tervezve. De az ára... amikor megláttam, már tudtam, ez ki fog maradni az életemből. Úgy emlékszem, hogy csak 150 ml volt és 3990 Ft-ért már haza is hozhattam volna a kis drágát.  Egyébként ezenkívül voltak krémek és pakolások, de az előbb említettek miatt ezek a kiszerelések nem keltették fel az érdeklődésemet. Csalódottan innen is tovább álltam, benéztem egy fodrászüzletbe, ahol van egy elkerített rész és árulnak profi minőségű hajápolókat. Az eladó bár nagyon kedves volt, de nem igazán tudta miről beszélek és sima hővédőket ajánlott, egy ilyen csomagolásán felfedeztem, hogy tartalmaz UV szűrőt. De kiderült, hogy nem lenne tanácsos minden nap fújni vele a hajamat, mert olajos összetevői vannak és egyébként is 5500 Ft-ot kóstált. Ez egy Tigi volt. Az utolsó látogatásom a Douglas-ba vezetett, már nem sok reménnyel mentem be ebbe az üzletbe, és itt sem jártam sikerrel, itt sem tudtak mutatni semmit sem. A dm már kimaradt, mert úgy éreztem ennyi akkor elég is volt ebből. :D
Vajon én aggódom túl ezt az UV védelem kérdést és valóban nincs szüksége a hajunknak erre nyáron? Vagy teljesen különbözik a bőrünktől és elég a hajmosást követően UV szűrős terméket használni és a következő mosásig kitart? Az elmúlt években csupán egy felkapott dolog volt ez a nyári hajvédelem és mostanra kiderült, hogy nem sok jelentősége van? Ti mit gondoltok erről?
Pénteken megyek fodrászhoz egyébként és azt hiszem ott is fel fogom vetni a kérdést...

17 megjegyzés :

Érdekes, mert én is emlékszem ezekre a cuccokra újságokban, de talán nem olyan régről is (?). Fura, hogy ha meg direkt rákeresel akkor jóformán semmi... Én amúgy azt gondolom, hogy nyáron is ugyanúgy megteszi egy hidratáló hajpakolás, balzsam, az ember hiszen érzi a különbséget (legalábbis én igen, mindig selymesebb a hajam tőlük :)) .

Én a DM-ben vettem egy Balea Summer sprayt hajra, uv védővel, hát mondanom se kell, totál sprőd lett tőle a hajam, kuka...

Szerintem elég ha a "normál" uv-szűrős samponoddal-balzsamoddal ápolod, esetleg pluszban nyárra egy uv-szűrős gliss kur fújós balzsam ha mondjuk egész nap a strandon/napon van az ember, plusz pár hetente egy táplálóbb pakolás (jaj, az avon olívaolajasa isteniii), illetve mosások után egy kis hajvégápoló.

Engem az sem izgat, ha pl a fújókás balzsamtól hamarabb kell mosni, egyrészt a nagy melegben egyébként is hamarabb kell mosni, másrészt pl allergiás vagyok és kifejezetten jót tesz ha sűrűbben mosom a hajam, mert a pollenek megülnek benne.

:)

Lehet kapni Gliss Kur fújós balzsamot, amiben van UV védelem? Hol éltem én eddig? :D

Szerintem inkább kint keress ott biztosan nagyobb a választék de valamit kell használni én most a Moroccanoil Light-ot használom 2-3 naponta mosok hajat és közben nem zsírosítja el a hajam de az itthon nem kapható és az ára is elégé húzós annyira nem különleges.

A sötétrózsaszín vadrózsásban tuti volt, de azt megszüntették, de most rákerestem és a festett hajra valóban is van, itt meg is tudod nézni:
http://www.glisskur.de/glisskur/de/de/home/produkte-loesungen/produktlinien/color-schutz/color-schutz-express-repair-spuelung.html

Én nagyon szeretem ezeket a kétfázisú spray-ket. :)

Nekem a Baleás eléggé bejött eddig, bár csak jövő héttől fogom élesben tesztelni :) Szerintem ha festett a hajad azért nem árt valami fényvédős cuccot rátenni. Mondjuk a só az baromira ki tudja szárítani a hajat, úgyhogy vmilyen pakolást mindenképpen érdemes utána feldobni, én tavaly egy Kérastase after sun pakolást használtam. És persze a kalap se jön rosszul.

Szerintem nem kell túlcifrázni, ha csak kis időre mész és nem tervezel életvitelszerűen berendezkedni Izraelbe, akkor egy sima sampon/balzsam is megteszi (pl. elsevenek az uv szűrős termékcsaládja).. nekem sosem lett olyan baja a hajamnak Közel-Keleten, amit egy tisztességesebb hajpakolás ne rakott volna rendbe, sőt, én csak az ottani szappant (!) használtam hajmosáshoz, mint minden helyi lakos.
Izrael még bőven nem trópusi ország. :)

http://www.lorealprofessionnel.co.uk/products/haircare/serie-expert/solar-sublime
ez kifejezetten a loreal nyari hajvedo csaladja, nekunk amr jo par eve van nyarra otthon belole...en foleg a spray-t szeretem, nem zsirosodik a haj tole, eleg par fujas. A sampont es a maszkot viszont tengernel hasznaljuk, nagyon jol ki lehet vele mosni a sos viz utan maradt ragacsot a hajbol :) en ajanlani tudom. fodrasznal erdeklodj utana. szokott nyari akcioban is lenni,ha jol tudom...

Én Schwarzkopf terméket vettem a fodrászomnál, mert ez egy profibb dolog..Spray formulájú, 200 ml és 3800 forint volt (pontosan nem emlékszek az árára, de az biztos, hogy 4000 forint alatt...Ilyen kétfázisú, össze kell rázni használat előtt..
Azt írja, hogy gyengéden hidratálja a nap által igénybevett hajat és véd az UV-sugarak, a tengeri só és a klór ellen...
Én már ki is próbáltam, mert a hétvégén voltunk Rómában városnézésen és kb. 40 fok volt és nagyon erősen sütött a nap és a hajamnak semmi baja nem lett..Minden nap befújtam vele, nem zsírosította le, szóval csak ajánlani tudom..Nekem a naptól mindig nagyon kiszárad a hajam, de ettől puha maradt...Szóval szerintem megéri..Főleg Izraelben nagyon meleg van, készülj fel egy laza 40-45 fokra, én tavaly voltam Jordániában és gyilkos volt..
Scwarzkopf Bonacure Sun protect...ez a teljes neve..Amúgy a hajvarázs.hu oldalon is lehet rendelni...Remélem tudtam segíteni..

Én baleasat vettem, még nem tudtam élesbe tesztelni (köszönet ezért a nyári ősznek..), de szerintem egy próbát megér.
Erről van szó:

http://www.dm-drogeriemarkt.hu/content/szolgaltatasok/Balea_napvedo_hajspray.html

Csajok, nagyon köszi a sok tanácsot, tapasztalatot! A sokféle vélemény is igazolja mennyire más mindenkinek az igénye a legpozitívabb értelemben. Nyilván a hajunk szerkezete is más és más, ettől is függ kinek mennyire van szüksége extra dolgokra.
A hajam nem festett, kalapom van, de ez alól azért bőven kilóg. :) Izrael nekem már bőven trópusi ország :D, Olasz-és Horvátországnál délebbre még nem jártam, és tartok ettől az extra hőségtől, amihez persze nem vagyok hozzászokva.
Nagy fürdőzések nem lesznek, mert nem pancsolni megyek, hanem minél több mindent megnézni. Bár azért a Holt-tenger után kíváncsi leszek a hajamra... :)
Egyenlőre betérek a dm-be és megnézem, hogy az olcsóbb kategóriák (elseve, gliss kur) mit ígérnek, aztán meglátjuk...

A Holt-tengerbe ne tedd bele a fejed szerintem, mert nagyon sós..Nekem nagy élmény volt, hogy tényleg nem lehet lesüllyedni benne, nagyon klassz..Csak amikor elbambultam egy kicsit és a számhoz érintettem a kezem, akkor jött a felismerés, hogy rettenetesen sós..Az iszappakolást is próbáld ki...Bocs, hogy okoskodok itt, csak én ezeket ajánlom..Igaz, én nem az izraeli parton voltam, hanem a jordániai felén, de mivel a Holt-tenger közepén van a két ország határa, így át lehet látni egyik országból a másikba..Nagyon jó lesz neked az tuti...

Dóri, nem okoskodsz egyáltalán, nem vettem annak! :) Iszappakolás hogy működik? Van ilyen szolgáltatás vagy magamnak kell megoldani? :DD Igen, és remélem jó lesz, már nagyon várom! :)

Jutott még eszembe, hogy a Holt-tengernél lehet kapni egy csomó kozmetikumot, amik vagy sót vagy iszapot tartalmaznak, és van köztük egy-két nagyon jó. Sajnos márkát nem tudok, mert már jó pár éve volt hogy használtam, de biztos van most is nagyon sok féle.

Azt hiszem fizetni kell egy ilyen pakolásért, vannak ilyen ágyak amire felfekszel és bekenik az egész testedet..Utána kicsit viccesen néz ki az ember, de nagyon jó a bőrnek..És Anna is jól mondta, lehet venni iszapot is meg különféle kozmetikumot meg azt hiszem még tengervizet is..

Én csak simán a balzsamozást, illetve a spray állagú hajápoló használatát szoktam fokozni nyáron, mert jobban szárad a hajam. Ezek a spray-k szerintem tök jók.

A Gliss kus fújós vadrózsás balzsama tartalmaz UV szűrőt,nekem is az van itthon és imádom. :) És az ugyanilyen vadrózsás gliss kur samponon is fel van tüntetve, hogy véd a napsugárzás ellen. Én a kettőt együtt használom. :)
Isteni az illatuk, és jobb a hajam tapintása tőlük.

http://szepuljunk.blogspot.com/

Megjegyzés küldése