2011. június 25., szombat

Hajápolás, ahogyan én csinálom

Többen kértetek ilyen posztot tőlem, most eljött az ideje, hogy megcsináljam. Nem nagyon lesz újdonság a termékek között, szinte mindegyikről írtam már pár szót korábban, most azonban bővebben kifejtem a véleményemet az egyes termékekről. Nem használok túl sok darabot, egyenlőre ez elég nekem, hajformázót  csak különleges alkalmakkor és nagyon ritkán mégpedig azért, mert alapvetően nagyon könnyen zsírosodik a hajam és nem szeretném semmivel sem pluszban "terhelni". Ami extra még a hajamban, hogy bár a töve gyorsan zsírosodik, a vége viszont hamar szálkásodik.

Először leírom a saját rutinomat: Hetente legalább kétszer, de legtöbbször háromszor mosok hajat. A sampon az adott, minden alkalommal ezt használom mostanában. Váltogatni a balzsamokat szoktam. Van egy mélyhidratáló pakolás, amit csak hetente egyszer használok, az összes többi alkalommal egy spray-s változatot, ami inkább egy kondícionáló, jobban ki tudom fésülni a hajamat és jó illata is lesz tőle. Ezek mind a John Frieda szőke hajra való termékcsaládjába tartoznak. Hajvégápolóból most a harmadik fajtát használom egymás után, jelenleg az Avontól, de ezt már csak alkalomszerűen. Általában szárítás után ki szoktam vasalni a hajamat, egy semmi extra hajvasalóm van, azt nem is fotóztam le, de ha olyan kedvem van, akkor hagyom egyszerűen megszáradni és akkor hullámos lesz. Ha épp jó kedvében van a hajam, akkor tud ez nagyon szép is lenni, de ha nem, akkor borzalmasan áll és muszáj vasalnom.

Néhány hónappal ezelőttig szimpla drogériás hajápolási kozmetikumokat használtam, de egyszerűen nem éreztem igazán  a hatásukat, mintha semmit nem csináltam volna a hajammal. Aztán elkezdtem körültekintőbb lenni, véleményeket olvastam több helyen, ekkor találtam rá erre a márkára. A cél az volt, hogy azért maradjanak viszonylag elfogadható árfekvésben a választott termékek, és könnyen el is tudjam érni őket, ne kelljen ezt is külföldről rendelgetni.

Akkor lássuk a termékeket:

John Frieda Sheer Blonde Hydration Shampoo Honig bis Karamel: 
Ez egy hidratáló sampon, ahogy azt a nevében is olvashatjátok, méztől egészen a karamell árnyalatú szőke hajra ajánlott. Na nekem pontosan ilyen van, egy kicsi vöröses fénnyel. Lássuk mit ígér: "Hidratáló sampon száraz igénybevett hajra. Ápoló aloe vera, jojobaolaj , antioxidáns tartalmának köszönhetően a hajszálakat belülről hidratálja és visszaadja a szőke haj természetes ragyogását." Nagyon szépeket ír és a hatását meg is tudom erősíteni. Ez volt meg legelőször, (ahogy láthatjátok is, elég kevés van már benne) és nagyon szépen kifényesedett tőle a hajam. Nem szárít, de zsíros sem lesz tőle a hajam. Az illata nagyon finom, egyáltalán nem erős, tolakodó, inkább kellemes. Amit nagyon nem szeretek egy samponban az az, ha nem habzik, mert akkor nem érzem azt, hogy igazán tisztítaná a hajamat. Ennél szerencsére nincs így.


John Frieda Sheer Blonde Blond Vitalizer:
Ez egy nagyon könnyen használható balzsam, köszönhetően a spray-s kiszerelésnek. Ezért is nagy kedvencem lett, mert amikor rohanok valahova, de szeretném, ha szép lenne a hajam, akkor nem rakok rá pakolást, csak ezt használom, csak pár fújás és kész is. Ennek az illatát is szeretem, egyébként hasonló mind a három termék illatra. Igazából ez fokozza a sampon hatását, remekül kiegészítik egymást. Extra hidratált nem lesz viszont tőle  a hajam, de hozzá kell tenni, hogy ez a termék nem is erre való. Hővédőt is tartalmaz, ami nagyon fontos, hiszen sokat vasalom a hajamat. Ebben a spray-ben találunk B5-provitamint, mézet, búzacsíra kivonatot. Nagyon könnyű állaga van, tényleg nem zsírosodik tőle a hajam, ami már az előbb említettek miatt is nagyon fontos nekem.


John Frieda Sheer Blonde Hair Repair Intensiv-Kur:
Ez a pakolás egyszerűn szuper! Tegnappont esedékes volt a használata, kb. fél órát volt a hajamon. Az eredmény pedig leírhatatlan. Anniyra puha és selymes lett tőle a hajam, imádom ezt az érzést a hajamon. Amit ígér: "Erős és ápoló hatású kezelést nyújt a kiszáradt, sérült vagy igénybevett hajnak." Teljesen korrekt a leírás, tényleg így van. Fényes lesz tőle a haj, nagyon egészséges kinézetet biztosít neki. Ha nagyon rossz állapotban van valakinek a haja, egy-két alkalommal biztosan helyre hozza. Ez az a termék, amit mindenkinek nyugodt szívvel ajánlhatok. (Ebből létezik egyébként barna hajra való is és egy csoda kúra elnevezésű is) Ha csak egy termékre áldoznál többet, akkor mindenképpen egy ilyenbe fektesd.


Avon hajvégápoló szérum:
Ezt a terméket akkor vásároltam meg, amikor a blogokon rengeteg pozitív visszajelzést kapott. Ez a darab kb. a negyedik féle hajvégápoló, amit egymás után használtam. Nem írom azt, hogy rossz termékről van szó, de azért akkora csodát sem csinál, mint ahogy a véleményekből reméltem. Sokkal intenzívebb hatást vártam tőle, mint ahogy azt reméltem. Elég kevés van már benne, ezt biztosan nem fogom újravásárolni. Kizárólag a hajvégekre használom, ez egy elég nehéz állagú termék, az egész hajra nem ajánlatos. Az én hajamra nem vált be tökéletesen.

Az utolsó legyen az eszköz, amit nagyon megszerettem, ez (ha jól emlékszem) egy vaddisznószőrből készült hajkefe, amit egy fodrászkellékesben vettem. Nagyon szeretem ezt fésűt, mert nem roncsolja a hajamat és nagyon szép külső kap tőle a hajam. A sűrű sörtéknek köszönhetően sokkal jobban szétválasztja az egyes hajszálakat, mint egy normál hajkefe. Ebből létezik többféle méretben, a különböző igényeknek megfelelően.

Egy kis plusz: Nem állítom, hogy fantasztikusan extra termékekről van szó, és mindenkinek gyönyörű hajat kreálnak, de nekem ezek eléggé beváltak, szinten tartják azóta is a hajam állagának a minőségét és valószínű, hogy a John Frieda márkából fogok válogatni legközelebb is, ha valamelyik termék elfogy.

Használ valaki John Frieda terméket? Szeretitek őket?

16 megjegyzés :

Én is sokáig használtam a John Frieda szőke hajra való termékeket és elégedett is voltam csak hát az ember mindig többre vágyik én a hajdúsító termékeket próbálgatom állandóan így ebben a témában széles a repertoárom ,de visszatérve a J.F. termékekhez áprilisba vettem az új full repair(piros színű termékek) családból a vékony szálú hajra ajánlott mosás utáni permetet ,eszméletlenül jó tartás és dúsabb frizurát eredményez de csak ha meleg levegőjű szárítóval szárítom a hajam.

el sem hiszem, de ahogy leírtad a saját hajad, egyből ráismertem az én hajamra is. "a töve gyorsan zsírosodik, a vége viszont hamar szálkásodik." ugyanúgy szőkés a hajam, vöröses fénnyel. sajnos én majdnem egy évig, durván vasaltam a hajam, de körülbelül minden nap:( Nagyon rosszat tettem vele, nem szabadna minden nap, és szinte kötelező lenne balzsamot használni+hővédőt. na ez az amit én nem rendszerességgel csináltam. körülbelül 6. hónapja, hogy nem vasalom a hajam, kétszer 5-7 cm volt vágva már belőle, most nagyon rövid, de legalább már majdnem egészséges. most bárki ír valamilyen hajjal kapcsolatos postot, biztosan elolvasom, nagyon szeretném ha újra szép lenne a hajam.
Szóval örülök a postnak, elgondolkozom ezeken a termékeken:) még azt szeretném megkérdezni, hogy az első három termékbe mennyi van? az avonoson látom, hogy 30 ml.

A egyik sampont én is próbáltam és egész jó volt:)
Gigi olyan kérdésem lenne feléd hogy a sörte kefét Te hogyan szoktad tisztítani???válaszod előre is köszi:)

pont ilyen hajam van nekem... a töve két nap után bezsírosodik, a vége meg a sok vasalástól totál kiszárad... Anno amíg egy fodrászatban dolgoztam csupa Kerastase termékeket használtam, istenem, hogy azok mennyire jók voltak :D persze most már nem költök ennyit a hajamra, de azért hővédőből mindig valami extrábbat választok

nekem az az avonos nagyon bejött, én kétnaponta mosok hajat és mindig bekenem a hajvégeket. Annyit nőt a hajam, hogy még én se hiszem el hogy ekkora hajam van. Fél éve használom, 7-8 centit biztos nőt a hajam. Azt hozzá teszem hogy 4 éve küszködök azzal hogy nőjön akár 1 centit is , mert mindig letörik. Szerintem ha valaki kicsit hosszabb távon használja és minden hajmosás után bekeni, annak biztos segít. ( Én is már csomót kipróbáltam, eddig semelyik nem vált be! ) :)

E73, ez jól hangzik, ezekben a dúsító termékekben sosem hittem. :)
Catwalk_bitch, én nem vasalom minden nap, csak mosás után, ezzel próbálom ezt a bajt megelőzni. 200ml a sampon és a spray illetve 150ml a pakolás, sztem ez normál méret.
Ms.Xixin, én úgy szoktam, hogy van egy másik műanyag tüskéjű fésűm és azzal megkefélgetem a fésűt, szép tiszta lesz, mert amúgy bele szokott rakódni a sok szösz.

Lolly, én a zsírosodás miatt sokáig zsíros hajra való sampont használtam és teljesen tönkretettem vele, mert borzasztóan kiszárította a hajszálakat. Azóta csak száraz hajra való termékeket használok, ha szükséges, inkább megmosom többször a hajamat.
csokishami, tök jó, hogy neked bejött, én is rendszeresen használtam látszik milyen kevés van benne, mivel semmi extra hatást nem éreztem, azért használom már csak alkalmanként.

A Fésűt mennyiért vetted?:D

és különben a Garnier Fructis-nak van egy Zsíros tövű, száraz végű hajra való termékcsaládja :D

hahaha ugye a John milyen addiktív? :))

Geraldin, pontosan nem emlékszem, nem most volt, de kb. 2000 Ft lehetett fodrászkellékesben. Tudom, hogy van ilyen termékcsalád, próbáltam is régebben, de nem vált be. :)

Dorka, jaja, bele lehet esni rendesen :D

Szerintem nincs olyan, hogy zsíros haj. Vagyis nem szabad a hajat zsíros hajra való samponnal mosni, mert az még jobban lehúzza a természetes olajokat, amit a hajunk úgy próbál kompenzálni, hogy még többet termel. Nekem ezt egy bőrgyógyász ismerősöm mondta, mert még régebben azt hittem, hogy zsíros a hajam. Átváltozzam rögtön normál hajra való samponra és néhány használat után már nem is volt zsíros a hajam:-P (Azóta meg száraz lett a hajfestéstől...)

Bettynova: ezt már én is hallottam, szintén dokitól. Sőt, azt is, hogy ha korpás a hajad és korpásodás elleni sampont használsz, akkor még korpásabb lesz - persze ez nem minden készítményre igaz, csak pl a H&S-re, azt hiszem, pont arra mondta.

bettynova, érdekes kérdést vetettél fel. Bár én nem voltam ennek tudatában, amikor abbahagytam a zsíros hajra való termékek használatát, de tényleg nagyon rosszat tett a hajammal.
Ayesha, fúúú a korpásodás még rosszabb sztem, nagyon csúnya tud lenni, ahogy hámlik a fejbőr.

Akár az én hajamról is beszélhettél volna, de ahogy látom nem vagyok egyedül. :D Nekem is a töve 2-3 nap alatt bezsírosodik, viszont az alja nagyon száraz tud lenni.

Nekem is hasonló hajkefém van és nekem is kedvencem! :) Pedig eleinte utáltam, nem tudtam bánni vele, de ahogy te is írod sokkal jobban kifésüli a hajat.

És esetleg ha van kedved kukkants be a blogomra, nem rég indult, nem teljes egészében sminkes, de szépségápolás minden mennyiségben! :)
http://szepuljunk.blogspot.com/

Üdv, hajvégápolásra a szűz kókuszolajat ajánlom, leszívatott-festett(=strapált) hajon is működik!

Megjegyzés küldése