2011. április 12., kedd

Bőrelőkészítés lépésről lépésre

    Sokan kértétek, hogy a sminkes könyvemet felhasználva írjak tippeket. Most ennek szeretnék eleget tenni ezzel a poszttal. Természetesen csakis olyan dolgokat fogok leírni, ami nekem bevált, nem játszok szótárgépet sem :), tehát nem azt csinálom, hogy elolvasom az angol szöveget, és ide begépelem. Saját tapasztalatokkal egészítem ki, illetve amit esetleg kicsit másképp csinálok, akkor ott kiegészítem. Fontos megemlítenem, hogy nem bőrápolásról szól, hanem a smink előkészítésekor fontos lépésekről, hogy tovább tartson a sminkünk, illetve hogyan tudjuk a legtöbbet kihozni a bőrünkből, ha sminkelésre adjuk a fejünket. Nyilván vannak átfedések a napi bőrápolási rutinommal kapcsolatosan, mert ha valami ugyanaz, akkor azt nem csinálom meg kétszer.

A bőr előkészítése

    Az első dolog, amit el kell tudnunk dönteni, hogy milyen hidratálót és milyen alapozó használunk. Vizes bázisút vagy olajos bázisút. (Ideális esetben a száraz bőrűek használnak inkább olajos bázisút, és a zsírosabb bőrűek pedig víz alapút) Ennek a kettőnek ugyanolyan alapúnak kell lennie, különben a két dolog, az arcodra kensz üti egymást, így nem tart olyan sokáig a smink. A legegyszerűbb módja a csomagoláson ellenőrizni az összetevőket, és máris kiderül, hogy egyezik-e a dolog.

1. A bőr tisztításával kezdjük, egy olyan lemosó, kendő stb. amivel egyébként is tisztítod a bőrödet. Most jön a fantasztikus tipp, ami nekem nagyon bevált. Hetente egyszer nem bőrradírt használok, hanem ezt. Előtte egy kicsit a bőrradírokról. Vannak a fizikai bőrradírok, amiket általában mindenhol kapni, azok ebbe a kategóriába sorolhatóak, vagyis kisebb-nagyobb méretű szemcsék találhatóak benne, amik segítenek az elhalt hámsejtek eltávolításában. Vannak olyan emberek azonban, akik sajnos nem használhatnak fizikai bőrradírt, mert több kárt csinálnak, mint hasznot, ugyanis akinek érzékenyebb a bőre az ilyesfajta külső hatásokra, annak Tilos ezt a módszert alkalmazni, mert elpattanhatnak a hajszálerek a bőrében és foltot okozhatnak. (ilyen például az orr körül található sötét kékes folt). Ezenkívül léteznek a kémiai hámlasztók, amikben nincsenek szemcsék, hanem magával a hatóanyagával szabadít meg minket az elhalt hámsejtektől. Ilyen például a szódabikarbóna, ami csodákat tesz.

Hozzávalók: 
  • A szokásos arctisztítónk

  • Szódabikarbóna




 Nyomjunk a kezünkbe az arctisztítóból a szokásosnál egy kicsit többet, majd fogjuk a szódabikarbónát, ebből öntsük rá egy keveset. Én érzésre csinálom, nem méregetek semmit sem.


Majd keverjük össze az ujjunkkal ezt a kettőt. A lényeg, hogy kb. ilyen állagot kapjunk, ennél semmiképpen se legyen hígabb, inkább sűrűbb.

Ezután jó alaposan dörzsöljük be vele az egész arcunkat, esetleg a nyakunkat. Ezt követően nem kell rajta hagyni, azonnal le kell öblíteni. Elég érzékeny a bőröm, de még csak nem is pirosodott ki tőle. Ha utána megérintitek az arcotokat, akkor lesz a nagy meglepetés. Selymesen puha lesz tőle. :) Szerintem szuper!
Még egyszer megemlítem, hogy ezt csak heti egyszer szabad alkalmazni!

2. Tonizáljunk. Ha szeretnénk. Akinek zsírosabb a bőre, az mindenképpen, mivel ezzel a lépéssel a felesleges olajat tudjuk eltávolítani a bőrről. Az első és a második lépésnél fontos, hogy az arctisztító és a tonik ne képezzen filmréteget a bőrön. (Az arctisztító kendők gyakran hajlamosak erre.)

3. Hidratálás. Használhatjuk a szokásos arckrémünket, vagy egy kifejezetten erre a célra való bázist/primert. Kettőt semmiképpen sem. Minél több réteg van az alapozó alatt, annál inkább elősegítjük, hogy "elcsúszkáljon", ne tartson egész napon át. A legjobb, ha már a szokásos nappali krémünk tartalmaz a primer összetevőihez hasonlót, mint pl. a szilikon.

Vannak olyan helyzetek, amikor sminkelnünk kell, viszont közel sem ideálisak a körülmények. Ilyenkor hívhatjuk segítségül a babatörlőkendőt. Ne használjunk sminkelés előtt sminklemosásra alkalmas kozmetikai kendőket, mert ez egy krémes filmréteget képez a bőrön, ami nem engedi, hogy a sminket megfelelően beledolgozzuk a bőrbe.


A szemhéj előkészítése


Megmondom őszintén ebben a részben nekem is volt olyan, ami újdonság volt. Például az, hogy a szemhéjat nem szabad hidratáló krémmel kenegetni. Legalábbis sminkelés előtt biztosan nem. A szemhéjunk az arcunk egyik legolajosabb részének számít, és szerintem senkinek nem kell magyaráznom, hogy az bőrön lévő olaj mit csinál a sminkkel... Tehát a szemhéjunk lehet ugyanolyan "zsíros", mint például a T-vonalunk.

1. Tisztítsuk meg a szemhéjunkat. Ez lehet egy vizes bázisú lemosó (ami nekem még mindig nagyon furcsa), vagy egy baba törlőkendő.

2. Az örök nagy kérdés: Használjunk-e a szemhéjunkon alapozót vagy sem? Én erre azt mondanám, hogy igen, abban az esetben, ha nem használunk egyéb szemhéjlapozót/primert vagy krémes alapot (pl. paint pot) Mindkettőt azonban itt sem kell felvinni, mert megcsúszhatnak egymáson a rétegek, ami szintén tönkreteheti a sminket. Valamelyiket azonban célszerű alkalmazni (alapozó vagy primer), ha csak azt a részét nézzük, hogy a szemhéjunkon gyakran vöröses, kékes elszíneződések vannak és ha egyenletes színt biztosítunk, akkor szebben kijönnek a felvinni kívánt színek. A másik nem elhanyagolható tényező pedig a tartósság elérése. Ha alapozót teszünk fel, akkor azt viszont szélszerű lepúderezni. Én személy szerint paint potot használok, célzott és egyszerű.

Szeretitek az ilyen jellegű posztokat? Hasznos volt számotokra?

12 megjegyzés :

A szódabikarbónával kellő képen megleptél!Azt eddig is tudtam hogy jó fog és ezüst ékszer tisztítására,de hogy arctisztításra is:O, erre eddig nem is gondoltam!Köszönöm szépen,számomra mindenképp hasznos poszt volt:)

Igen:)
Nekem pl. nagyon zsíros fénylő a szemhéjam, és eddig olajos lemosót használtam. De akkor a jövőben elkerülöm.

Hú, nagyon sok érdekes infó volt a bejegyzésben!:) Némelyik tippet biztos kipróbálom!

Sokszor nem is kell nagy dolgokra gondolni, ha nem jön össze a smink úgy, ahogy szeretnénk, lehet, hogy csak egy apróságon kell változtatni. :)

Még soha nem hallottam, hogy a szódabikarbóna oly sok hasznos lehetősége mellett erre is jó :) Köszi az infot. Nekem iszonyat érzékeny bőröm van, egy-két arcradírt visel csak el, de ezt tuti kipróbálom, zseniális. Köszi:)

Nagyon hasznos volt ez a bejegyzés :) Nem is gondoltam volna, hogy a szódabikarbóna még erre is jó :) Mindenképpen kifogom próbálni, mert nagyon kíváncsi lettem :) Köszi ezt a jó kis posztot!

Én kölesliszttel szoktam keverni a szódabikarbónát,meg egy kis vízzel és csodás radír lesz belőle..:)

Ezt a szódabikarbónás módszert ki fogom próbálni, örülök, hogy megosztottad ezt velünk. :)

Szuper vagy :) mindenképp kipróbálom!

Mennyi hasznos infó! Szuper bejegyzés :)

Köszi csajok, nagyon örülök neki, hogy hasznos tippeket tudtam adni Nektek! :)

Megjegyzés küldése