2011. február 17., csütörtök

Bőrápolás III. Arcápolási rutinom

   Régóta tervezem már, hogy írok Nektek az arcápolási rutinomról, de eddig sajnos nem volt olyan állapotban a bőröm, hogy érdemben tudjak nyilatkozni. Egy hete körül nagyon elegem lett a bőrömből. Ha valakinek voltak valaha pattanásai, akkor az teljesen meg tudja érteni ezt az érzést. Számtalan terméket próbáltam már drogériásakat és drágábbat, de soha semmi nem akart használni. Egyedül a fogamzásgátló tabletta volt az, ami segített, de nem akartam semmilyen gyógyszert szedni már...
    Sajnos én is úgy vagyok vele, hogy hiába tudom mennyi folyadékot kell meginni naponta, mindig elfelejtem, nincs kedvem cipelni magammal a nagy másfél literes vizet és egyéb ehhez hasonló kifogásom szokott lenni. Télen meg főleg jellemző ez a dolog, mert ilyenkor nem is érzi annyira az ember, hogy szüksége lenne folyadékra. Aztán kb. egy héttel ezelőtt, amikor már a kezemet is hiába kenegettem bármivel, akkor is száraz volt, akkor megfogadtam, hogy nem érdekel, akármilyen velejárói is vannak, rákényszerítem magamat, hogy sokkal-sokkal több vizet igyak. Azóta be is tartom. Napi 2-3 liter biztosan megvan, valamikor több is. Először furcsa, meg rossz, de hozzá lehet szokni ennyi folyadékhoz. Lehet butaság, de úgy veszem észre, hogy azóta az arcomon is jelentős változások történtek. 
    Lassan két hónapja használok Clinique arcápolási termékeket. Ami miatt már az első perctől szimpatikus volt ez a márka az az, hogy teljesen tartósítószer mentesek a termékek, illetve illatanyagot sem tartalmaznak, ezért az érzékeny bőrt sem irritálja. Nyilván az ember nem védheti meg minden káros anyagtól a bőrét, de ha van rá némi esély, hogy kevesebb legyen az ilyen anyagok mennyisége, akkor ez nyilván pozitív szempont. Nagyon sok jót hallottam/olvastam róluk, ezzel szemben persze rosszat is, de úgy gondoltam, hogy nem lehet jó mindenkinek ugyanaz. A pozitív vélemények között olyan is volt, hogy hosszútávú használat után bababőre lett a kedves használónak, az ilyenek pedig abszolút meg tudnak győzni, így beruháztam egy kisebb csomag után a nagyobb kiszerelésekbe is.  Azóta is nagyon kitartó vagyok, állítólag fél év után tud teljesen megújulni az arcbőr, így legalább addig kell használni a termékeket, hogy látványos eredményt tapasztalhassunk. Ráadásul ha keveset iszik az ember, akkor ez a folyamat le is lassul és tényleg mióta többet iszom elkezdett tisztulni a bőröm. Valószínűleg kevés még az idő, ami eltelt, de ha már most látszik a változás, akkor ennél csak jobb lehet. Lehet hiába kenünk magunkra mindenféle kozmetikumot, csak ezen a szokásunkon kellene változtatni és akkor minden sokkal jobb lenne?!
    Említettem már, hogy Clinique-t használok, akkor végre jöjjenek a termékek és a vélemény. Az első héten amikor elkezdtem használni őket nagyon meglepődtem, tényleg iszonyú jó érzés volt, nagyon jól tisztít és ápol, nagyon puha lett az arcom. A tonik kicsit csípett, de amint pár használat után megszokta a bőröm ez az érzés elmúlt. Aztán az első hét után mintha semmi nem történt volna... De nem szegte a kedvemet. Időközben a 3 lépéses rendszert kiegészítettem egy intenzív hidratáló krémmel, ami szintén Clinique, ilyenkor télen a hidegben nagyon jó szolgálatot tesz, nagyon jót tesz a vízhiányra hajlamos bőrömmel. Nem vagyok még 100 %-osan megelégedve az eredménnyel, de már így is sokkal jobb, mint volt és nem adom fel. Megfogadtam, hogy használni fogom legalább fél évig és akkor kiderül milyen hatást tett a bőrömre. Valószínű ki fogom még egészíteni mostanság egy kozmetikai kezeléssel, hogy ezáltal is tisztulhasson a bőröm.


Balról jobbra haladva: Arctisztító, Tonik, "Sárga krém", Hidratáló krém, Szemkörnyékápoló, Arcradír


Napi kétszer használom a 3 lépést, illetve a hidratáló krémet, a szemkörnyékápolót alakalomszerűen, az arcradírt heti 1-2-szer. 

     Mindegyik termékről leírom, hogy mire használom és hogy működik, mit csinál a bőrrel:

1. lépés, Tisztítás: Zselé állagú arclemosó, teljesen átlátszó, nincs különösebb szaga vagy illata. Megtisztítja    a bőrt a felesleges zsiradékoktól, a napi kosztól. Sminklemosásra is kiválóan alkalmas, kivéve a szemkörnyéket. Nagyon szeretem, a használata után olyan friss érzetet hagy maga után, teljesen tisztának érzem tőle az arcomat.

2. lépés, Tonizálás: Folyékony állaga van, olyan mint bármely más tonik. Az "illatát" meg kell szokni, nem a legjobb, de ha ez az ára, hogy ne érje felesleges káros anyag a bőrömet, ám legyen. :) Fertőtlenítő hatása van, tonizál, eltávolítja az esetlegesen ott maradt koszt vagy zsiradékot amit a tisztítással nem tudtunk eltávolítani és előkészíti a bőrt a hidratáló anyagok befogadására. 

3. lépés, Hidratálás: A zsíros bőrre való "sárga" krémnek nevezett zselé szerű krém van nekem. Teljesen szagtalan és imádom. Nagyon jó a bőrömnek. Nagyon gyorsan beszívódik, tényleg olyan érzés, mintha csak erre szomjazna a bőröd. Nagyon jól hidratál, kiváló sminkalap.

Kiegészítő termékek:

  • Clinique Moisture Surge Extended Thirst Relief: Tudom elég hosszú és fura neve van, de nagyon szuper kis találmányról van szó. Ez egy olyan krém, amit minden bőrtípusra ajánlanak. Megmondom őszintén, hogy elég szkeptikus vagyok az olyan termékekkel kapcsolatban, amik mindenkinek jók lehetnek, de ez a termék megcáfolta az előítéleteimet. Egy olyan krémzselé ez, ami a vízhiányos bőrt rendbeteszi, pótolja az elvesztett vizet a bőrből, ezért is ajánlják "szomjas" bőrre. Nagyon intenzíven hidratál, tényleg. Olajmentes formulája teszi lehetővé, hogy a zsíros bőrűek is használhassák. Ez is nagyon hamar beszívódik. Nagyon megszerettem ezt a krémet.
  • 7 Day Scrub Cream Rinse-Off Formula: Ez a bőrradírom. Használtam már pár fajta bőrradírt, de azt hiszem ez viszi a pálmát. Ő is teljesen illatanyag mentes, finom, apró radírozó szemcsék vannak benne. Nagyon szépen eltávolítja az elhalt hámsejteket, nagyon finom puha lesz utána  a bőröm. Egyáltalán nem irritálja a bőrömet, ami más radíroknál fordult elő.
  • All about eyes: Szemápoló krém. Eltűnteti a sötét karikákat és a puffadtságot. Bevallom, hogy én csak alkalomszerűen használom, de azért ennél is észre lehet venni a változást. Szerintem halványítja a karikákat. 

Kicsit hosszúra sikeredett ezt az iromány, remélem azért volt türelmetek végigolvasni és hogy hasznos volt valaki számára a sok információ...
Köszönöm, hogy végigolvastátok! :)


3 megjegyzés :

Annyit jót hallottam már ezekről, hogy most már komolyan érdeklődöm. :) A szemkörnyékápolót én is használom. Szintén alkalomszerűen, sajnos. A többit viszont nem ismerem, így kíváncsi lennék az árukra pontosan. Előre is köszönöm.

@Julcsi
Én kipróbálásra a kicsi csomagot ajánlanám, ami 6100 Ft körül szokott mozogni, azt hiszem a douglasban most akciós és 5900 ft. Ebben 150 ml arctisztító, 100 ml tonik, és 30 ml krém van. Neten is meg tudod nézni esetleg rendelni: http://douglas.bookline.hu/search/search!execute.action?inner=true&searchfield=clinique&tabname=douglas
Remélem tudtam segíteni. :)

Köszi, azt hiszem, meglepem magam a kis csomaggal. :)

Megjegyzés küldése