2011. január 27., csütörtök

Kezdő ecsetkészlet és tanácsok a vásárláshoz

Összegyűjtöttem Nektek azokat az ecseteket, amiket szerintem érdemes megvenni azoknak, akik most kezdik bővíteni sminkes készletüket. Általában az a tapasztalat, hogy aki elkezd a sminkeléssel foglalkozni, az simán megveszi a szemhéjpúdert, a rúzst... stb. legyen szó akár egy drágább darabról is, viszont az ecsetvásárlással hadilábon áll mindenki. Az egyik alapvető problémát persze az jelenti, hogy túl drága és nem szívesen ad ki az ember lánya (fia) ilyen sokat olyan dolgokra, amiket első ránézésre nem tart fontosnak. Így voltam ezzel én is annak idején, amikor először megláttam  mennyibe kerül egy ecsetkészlet. Rengeteget gondolkoztam rajta, hogy mégis melyik márkát válasszam és milyen darabokból álló készletet, mire is van nekem alapvetően szükségem. A  döntést azóta sem bántam meg és azóta hatalmas nagy szerelem született köztem és az ecseteim között, mondhatni elválaszthatatlanok vagyunk. Azóta persze bővült a készlet, hiszen ecsetből sosem elég! Bátran mondhatom, hogy ez nem túlzás. Most azonban azokat az ecsetek szedtem össze, ami a legszükségesebb lehet bármelyik kezdő számára.Először az arc egészére használható ecsetekről ejtenék néhány szót.


Púderecset
Nagy, viszonylag tömött fejű ecsetről beszélhetünk. persze létezik belőle nagyon sok méret, ki milyet szeret. Ez a méret megfelelő, hogy az egész arcot gyorsan lepúderezzük, esetleg feleslegesen rákerült festéket eltávolítsunk vele. Ezt a méretet pirosításra egyáltalán nem ajánlom, mert túl nagy ahhoz, hogy a megfelelő helyre tudjunk felvinni vele a pirosítónkat. Préselt por, és por állagú termékekhez javasolom.

Alapozóecset
Azért került ide kettő ecset, mert nem tudtam választani közülük. Mindegyiket egyformán szeretem és igazából csak attól függ a használatuk, hogy éppen milyen kedvem van és ahhoz nyúlok. A felső a klasszikus értelemben vett alapozóecset, az alatta lévő a duo fibre ("duo fájbör" :)) ecset, amit lehet porállagú termékekhez is használni és krémesekhez is. Legyen az alapozó akár vagy pirosító. A klasszikus alapozó ecset általában szintetikus szőrből készül, a duo fibre ahogy az a nevében is benne van kettős, a fekete szőr természetes, a fehér pedig szintetikus szőr. Ez a két különböző típusú szőr nagyon jól tud együtt dolgozni, ebből is adódik ennek az ecsetnek a sokrétű használati lehetősége. 

Pirosító és kontúrecset

Ezt az ecsetet imádom, mivel ez a legeslegpuhább ecset, amivel  találkoztam. Természetes szőrből készülnek. Ahogy az a nevében is benne foglaltatik, pirosításra és kontúrozásra használjuk. Én kontúrozni nem szoktam olyan sűrűn, a pirosítókat viszont nagyon szeretem, az egyik kedvenc kellékem.

Szemre való ecsetek:

Pufi ecset
Az ecsetet sokféleképpen használom. Először is, amire valójában való a mélyítővonal megerősítésére egy sötétebb színnel. A második, amire kiválóan alkalmazható az a szélek eldolgozása, hogy ne legyen a színek között éles átmenet. Harmadszor pedig én ezzel az ecsettel szoktam eldolgozni a folyékony korrektort, amit a szemem alá viszek fel. Meglepődtem én magam is, amikor kipróbáltam, hogy milyen jól működik.

Lapos ecset
Ezt használjuk a szemhéjpúder felvitelére a teljes szemhéjra. Ezzel az ecsettel kell "fellapogatni" festéket a szemhéjunkra, akár többször építve az intenzitástól függően.

Hegyes ecset



Furcsa ezeknek a nevét lefordítani, ha tükörfordításban lenne, akkor ez a "ceruzaecset", szóval köze nincsen a magyar nevéhez. :) Ezt használhatjuk a legjobban a külső V megrajzolásáshoz, illetve az alsó szemhéjunk kiemeléséhez.

Ferde ecset
Plusz ecsetnek szánom, ezért is került a végére. Ez nem létszükséglet, viszont ha valaki szereti megrajzolni a szemöldökét, akkor annak ajánlott. Használhatjuk tusvonal húzására is (nekem pl. erre a célra nem felel meg, mert számomra van ahhoz jobb ecset is ami nekem jobban kézre áll)

Természetesen ez a lista a teljesség igénye nélkül készült, nagyon sokféle ecset létezik még amivel megkönnyíthetjük a munkánkat sminkelés közben. Néhány márkát azért szeretnék megemlíteni Nektek. A drogériákban kapható ecsetekről sajnos nincsen jó véleményem, mert sokszor drágán igénytelen minőségű ecsetet próbálnak a hozzá nem értőknek eladni, úgyhogy nem árt odafigyelni! Az itt bemutatott ecsetek mindegyike Sigma ecset. Ajánlott márkáim: SigmaBőszecsetDa Vinci. A Sigma ecseteket internetről rendelve lehet csak megvásárolni (illetve legfrisebb infóim szerint az L.A. makeup újonan nyílt üzleteiben is lehet kapni néhány készletet, de horrorisztikus áron); a Bőszecsetnek van mintaboltja Budapesten, oda érdemes benézni, de ha nem vagy pesti akkor se csüggedj, hiszen, ha emilben vagy telefonon felveszed velük a kapcsolatot, akkor postán bármit elküldenek Neked; a Da Vinci ecseteket pedig a Douglas parfümériákban lehet megvásárolni, illetve rendelni a webshopukból, ez a márka talán a legdrágább a 3 közül és nem vagyok meggyőződve, hogy annyival jobb ecseteket gyártanának...
Eszembe jutott még egy dolog, mégpedig az Essence. Ugyan csak néhány ecsetükkel lehet találkozni a drogériák polcain (állandóan kapható talán csak egy van jelenleg), de érdemes figyelni a limitált kollekcióikat, mert hihetetlenül olcsó hozzá lehet jutni nagyon jó minőségű ecsetekhez! Nem is értem az Essence miért nem gyárt több ecsetet...

Ti milyen ecsetet szeretnétek hamarosan beszerezni, illetve melyik az abszolút kedvencetek?

8 megjegyzés :

Duo fibre és pufi ecsetet szeretnék,nagyon-nagyon:)

Én most szereztem be egy pufi és egy hegyes ecsetet a te tanácsodra és segítségeddel :D remélem ezekkel könnyebben fog menni a mindennapi sminkelés :) csak gyakorolnom kell még :S DE az a duo fibre ecset nagyon mozgatja a fantáziám még :D

Sedonalace-től rendelnék,onnan is a Kabukit:-))))

@klorin
hahaha igen! Nagy szívfájdalmunkra a duo fibre ecset a legdrágább ecsetek közé tartozik... :( Én is szeretnék még egyet csak kisebb méretben. :)

@Katalin
húúúúúú, erről az oldalról nem is hallottam még! Köszi a tippet! :)

Nekem most egy olyan ceruza ecsetre fáj a fogam :). Da Vinci-ből sima hagyományos alapozó ecsetet vettem, de én nem igazán szeretem, nem lehet vele nagyon jól eldolgozni az alapozót:S

Nekem bőszecseteim vannak (na jó, meg paris berlin és ben nye -azok is nagyon jók, de elég drágák), és abból is akarom bővíteni a készletet duo fibre és ceruzaecset nagyon hiányzik.
Az essence ecsetek tényleg nagyon jók, így meg is oldódott a pirosítóecset problémám, de pl a tusecsete, nekem vastag, viszont ajakecsetnek klassz :D
De ha egyszer lesz fizum akkor tuti megrendelem a sigma szetteket :)

Megjegyzés küldése