2011. január 28., péntek

Bőrápolás II. Téli bőrápolás

   Néhány sminkes bejegyzésemben pár szóban már hangsúlyoztam a bőrápolás fontosságát. Erre most egy egész bejegyzést szánok, mert úgy gondolom, hogy van olyan fontos, hogy külön írjak erről is. Le kell azonban szögeznem, hogy nem vagyok sem bőrgyógyász, sem kozmetikus, így a saját tapasztalataimra tudok hagyatkozni, amikor ezt a bejegyzést írom.  
   Télen különösen fontos a rendszeres bőrápolás, mert ilyenkor a bőrünk sokkal könnyebben kiszáradhat még akkor is, ha alapvetően nem száraz bőrünk van.
Sminkeltem néhányszor olyan embereket, akiknek nem volt napi rendszerességgel beütemezve a bőrápolás, és sok esetben jelentett problémát, hogy mégis olyan sminket készítsek, amit elvárnak tőlem, így a tökéletes bőr a sminkestől ugyanolyan elvárás, mint a szép szemsmink. Saját tapasztalatom szerint (de javítsatok ki ha tévednék) a nők többsége abszolút nem foglalkozik naponta az arcbőrével. Néha radírozik, tisztít, esetleg ápol, de hogy mit miért és hogyan tesz, azzal nem nagyon van tisztában. Persze ennek nem feltétlenül ő az oka, hiszen a reklámokban csak azt látjuk, hogy ezt és ezt a terméket vegyük meg, mert akkor olyan jó lesz nekünk, de hogy miért is azt elfelejtik hozzátenni.
  Alapvetően 3 napi arcápoló lépést különböztetünk meg: tisztítás, tonizálás, hidratálás. Néhány termékcsaládnál a középső lépés kimarad és marad a tisztítás és ápolás. Azért tisztítunk, hogy a „napi koszt” lemossuk az arcunkról illetve eltávolítsuk a felesleges faggyút. A tonizálás fertőtlenít, felfrissíti a bőrt és előkészít a hidratálásra. Némiképp szárít is, ezt esetleg ki is hagyhatjuk télen vagy csak az arcunk T vonalában alkalmazhatjuk. Ebben az évszakban kiemelten fontos a megfelelő hidratáló krém használata. De nagy gondot kell fordítani a bőrtípusunkhoz megfelelő krém kiválasztására.  Hatalmas tévhit az, ha hámlik a bőrünk, akkor a száraz típusba is tartozik. A zsíros bőr ugyanúgy lehet hámló, ezt hívják vízhiánynak. Ha pattanásos a bőrünk, akkor könnyen beleeshetünk abba a hibába, hogy csak tisztítjuk és tisztítjuk, hogy eltűnjön a felesleges olaj, de nem pótoljuk az elvesztett nedvességet. Erre mindenképpen vizes alapú hidratáló krém kell, télen semmiképpen se használjunk mattító krémet, mert az ugyanúgy száríthat. Ha száraz típusú a bőrünk, akkor viszont tápláló krém kell inkább, mert alapjában véve is olajtól mentes a bőr, és azt kell pótolnunk. Ha vegyes bőrünk van, akkor is inkább a vizes alapú krém a javasolt. Hallottam már olyat is nem is egy lánytól, hogy ő azért nem hidratálja a bőrét, mert attól úgyis pattanásos lesz a bőre. Micsoda tévhit! Valószínűleg száraz bőrre való krémet használt, ami nem volt megfelelő a bőrének és eltömítette a pórusait.
   A heti arcápoló rutinunkhoz tartozhat a radírozás és a maszkok használata. Léteznek olyan arctisztítók, amelyek bőrradírként is funkcionálnak és minden nap használhatóak, én azonban ezeket nem javasolnám. A túlzott radírozás többet árthat, mint használ. Bőrünknek van egy felső rétege, ami véd a külső hatásokkal szemben, azonban ha ezt napi rendszerességgel leradírozzuk, akkor sokkal inkább kiszáradhat, kivörösödhet. Ha hámlik az arcunk, akkor nem feltétlenül az a legjobb megoldás, hogy nekiállunk radírozni, valószínű, hogy azért van, mert nincs megfelelően hidratálva. Télen tehát egy hatalmas kulcsszó: A Hidratálás! Egy dolgot fontos még megemlítenem. Nagyon türelmetlenek vagyunk, ha elkezdünk használni egy terméket. A rendszeresség elengedhetetlen és a legtöbb termék csak sok-sok hét illetve hónap után fejti ki igazán a hatását. Tehát ha az első pár használat után nem érezzük a változást, ne dobjuk félre őket, használjuk tovább, elképzelhető, hogy a hatóanyagoknak több időt kell hagynunk!
  Összeszedtem nektek néhány lehetséges alternatívát. Különszedtem azokat a termékeket, ami inkább a zsíros illetve a száraz bőrűeknek nyújthat megoldást. Azonban az érzékeny és vízhiányos bőrre már külön termékcsalások születtek, amelyeknél ugyanúgy találunk száraz bőrre (rich elnevezésű) illetve kombinált bőrre (light elnevezésű) hidratálót is. Természetesen léteznek külön nagyon száraz bőrre való arcápoló családok is, ami már egy különleges esetnek számít így azokat nem vettem már ide bele. A Clinique-ről fogok írni egy külön bejegyzést is, mivel szerintem nagyon nehéz eligazodni a termékeik között, mert teljesen máshogy kategorizálnak, mint más cégek, és persze azért is, mert most ezt a márkát használom. Az utóbbi kivételével mindegyik termékcsalád a gyógyszertárakban elérhető.



Bioderma Sébium H2O Arclemosó 250 ml 2900 Ft
Bioderma Sébium Foaming gel habzó gél 200 ml  2970 Ft
Bioderma Sébium Exfoliating Gel Mikrohámlasztó gél 100 ml 2580 Ft
Bioderma Sébium Hydra krém 40 ml 2660 Ft




Bioderma Sensibio light krém 40 ml  3510 Ft
Bioderma Sensibio Rich krém 40 ml  3510 Ft
Bioderma Sensibio Maszk 75 ml 3440 Ft
Bioderma Sensibio H2O tisztító arclemosó 250 ml 2890 Ft







EUCERIN AQUAporin ACTIVE Hidratáló arckrém normál, vegyes bőrre 40 ml 3580 Ft
EUCERIN AQUAporin ACTIVE Hidratáló arckrém száraz, érzékeny bőrre 40 ml 3580 Ft








EUCERIN DERMOPURIFYER MÉLYÁPOLÓ KRÉM-GÉL

50 ml 4200 Ft
EUCERIN DERMOPURIFYER ARCRADÍR

100 ml 2720 Ft
EUCERIN DERMOPURIFYER ARCTONIK

200 ml 3325 Ft
EUCERIN DERMOPURIFYER MÉLYTISZTÍTÓ ARCLEMOSÓ ZSELÉ




200 ml 3325 Ft




LA ROCHE-POSAY EFFACLAR habzó arctisztító gél 400 ml 3160 Ft
LA ROCHE-POSAY EFFACLAR Termálvíz alapú arctisztító és sminklemosó 200 ml 3065 Ft
LA ROCHE-POSAY EFFACLAR K Bőrmegújító krém zsíros bőrre 30 ml 3200 Ft




LA ROCHE-POSAY HYDRAPHASE RICHE Intenzív hidratáló krém 50 ml 4730 Ft
LA ROCHE-POSAY HIDRAPHASE LEGERE Intenzív hidratáló krém 50 ml 4730 Ft





Clinique 3-step Introductory kit 50 ml arclemosó, 100 ml tonik, 30 ml krém 6100 Ft



Moisture Surge Extended Thirst Relief nedvességpótló zselé minden bőrtípusra 30 ml 7800 Ft





Superdefense SPF 25 Age Defense Moisturizer hidratáló kombinált-zsíros bőrre 30ml 8500 Ft
Superdefense SPF 25 Age Defense Moisturizer hidratáló száraz-kombinált bőrre 30 ml 8500 Ft

 Nektek milyen márkák illetve termékcsaládok váltak be az arcápolásban?

12 megjegyzés :

Nálam az Oriflame verhetetlen bőrápolásban, bár most vettem kuponnal a dmben Anaconda krémet meg Gerovital tisztító krémet, és eddig tetszenek. Meg most kaptam nemrég Neutrogena Wave-et.

Oriflames termékek közül melyik? Köszi a tippeket! :)

Az én bőröm nagyon nagy barátságban van a Lush termékekkel és a Niveával. Elég érzékeny, Niveából csak a krémet fogadja el, a tisztító cuccaitól simán eldurran, tisztításra csak a természetes dolgokat szereti.

Hát az aloe verás csomagot imádom, a tonikjánál nem tudnék jobban elképzelni. Meg a swedish spa arcápoló szérum, amiből egy fél borsónnyi elég az arcra és elképesztőjó, és így sokáig tart ezért összességében nem is olyan drága, mint amilyen drágának tűnik:) A nagy hidegekben pedig a vörösáfonyás téli arckrémmel kezdem a napot, annyira jól hidratál és védi a bőröm, hogy magam is meglepődtem:) Egyébként zsíros, viszont vízhiányos bőröm van, szóval meg kell válogatnom, mit kenek rá, mert igazad van, hogy a rosszul ápolt bőrre csak rossz smink kerülhet. Ja, és amikor épp rosszabb korszakát éli, vagyis kijönnek a patik, akkor a teafaolajos arclemosóval mosom meg. Meg a patikra lefekvés előtt külön teafaolajat kenek, szinten Ori. Na, ez jó hosszú lett azt hiszem:)

Ja, valamit kifelejtettem: az aloe verás tonik tonik létére nem szárít, hanem tényleg megnyugtatja a tisztítástól megkínzott bőrt.

@sunnysideup
Annyira jó volt ezeket a sorokat olvasni! Látszik mennyire odafigyelsz a bőrödre, biztosan meg is hálálja Neked. A problémán sajnos osztoznom kell, mert ugyanilyen típusú az én bőröm is...

@sunnysideup
Ezt a teafaolajos dolgot nekem is mindenképpen ki kell próbálnom!

Az én bőröm kombinált, de úgy h a homlokom zsíros, viszont az orrom, a szám, meg az állam meg száraz-hámlós :D
Én szeretem azokat a radirozó arclemosókat amiket maszkként is lehet használni -most éppen bebe. Tonikkal az fix nálam. Krémnek télre a Helia-D-t vettem, elég nehéz, nyáron sok volt, de most kifejezetten szeretem érzeni, hogy réteget képez az arcomon.

Grat Gigi,nem rossz,de még így is nagyon nagyon sok mindent lehetne írni a bőrápolásról.
Azt hiszem én erről fogok írni egy blogot,mert ezzel a témával sajnos elég keveset foglalkoznak:S,pedig mint említetted a bőrápolás nagyon nagyon fontos,mert csak egy bőrünk van,amit egész életünkben viselünk.

@Ms.Xixin
Köszönöm, és igen, szerintem regényeket lehetne írni a megfelelő bőrápolásról. Ezt egy kis bevezetőnek szántam, még szeretnék írni erről a témáról több cikket is. Teljesen igazat adok abban, hogy nagyon kevesen foglalkoznak ezzel a témával és milyen nagy kár, ez a téma legalább olyan fontos és érdekes lehet, mint egy jól elkészített smink. Az induló blog gondolatát pedig szívből támogatni tudom, ha elindítod, mindenképpen jelezz, mert nagyon kíváncsi leszek rá! :)

Jó néhány sorban magamra ismertem :) Nekem zsíros bőröm van, de vízhiányos és most rendeltem az Avonból egy Complete Balance nappali és éjszakai krémet, igazából az éjszakára való az egy gélkrém és nagggyon puha lesz reggel a bőröm tőle. Ezen kívül a patik miatt rendeltem egy Clearskin bőrtónusjavító krémet, ami totál úgy néz ki mintha alapozó lenne, szóval színezett krémről van szó, de nagyon jól hidratálja a bőrt és azonnal csökkenti ( legalábbis nekem ) a piros foltokat. Viszont ez a nedvességpótló zselé ez nagyon szimpi, lehet kipróbálom majd ha elfogy a gélkrémem :)

@gigi

Hát muszáj odafigyelnem rá, mert különben pattanásos-hámlós sorminta lenne rajta, azt meg a franc se akarja:) Megnéztem a honlapjukon, és más a címkéjük, mint amilyen az enyémeknek van, de gondolom (remélem) megint megvariálták a csomagolást... Nem értem, miért szórakoznak folyton ezzel. Amúgy ott is vannak vélemények írva, itt az arctonik: http://hu.oriflame.com/products/product-detail.jhtml?prodCode=18919

Megjegyzés küldése