2010. december 28., kedd

Szilveszteri bulismink avagy gigi to sylvie

Lassacskán itt a szilveszter éjszaka, ezért úgy döntöttem, hogy készítek egy igazán dögös, nőcis sminket. Mivel idén nem valószínű, hogy eljutunk bulizni egyetemi elfoglaltságaink miatt, ezért gondoltam meglepem drága modellemet ezzel a sminkkel, hogy jobb kedvvel tudjunk rajzolni és jókedvűen nyissuk az évet. :) Azok akik a szolidabb sminkeket kedvelik, azok számára az itt látható smink nem feltétlenül jó alternatíva. Egyszerű hétvégi buliba én sem tudnám elképzelni, mert ahhoz szerintem is túlzás lenne, de most a szilveszterre készülünk, ezen az ünnepen nincsenek szabályok, elkészíthetjük magunknak akár álmaink legvadabb sminkjét is. Hozzá kell tennem, hogy nem csupán egy félórás munka volt, ezért azoknak ajánlom, akiknek van idejük elpepecselni egész délután a nagy buli előtt. :D Akkor lássuk is a sminket, remélem tetszeni fog és néhányan meg is próbálkoznak az elkészítésével!

előtte...
...utána



Buktatók,  ha valaki mást sminkelsz és nem saját magadat:
  • Nem tudhatod, hogy az illető mennyire figyel oda az arcápolásra. Ez különösen fontos, főleg télen, mert nagyon kiszáradhat a bőr a hidegtől. Ha száraz a bőr, egyenetlenségek is kialakulhatnak, így nem fog szépen "felfeküdni" az arcra sem az alapozó sem pedig a púder és úgy tűnhet, mintha nem dolgoztunk volna megfelelően, mert akármennyire igyekszünk eldolgozni a termékeket, könnyen előfordulhat, hogy mégsem lesz tökéletes az eredmény. Javíthatunk valamelyest a hibán, ha előtte hidratáló krémet használunk. Ugyanez vonatkozik az ajkakra is!
  • Saját bőrünkhöz még könnyedén meg tudjuk találni a megfelelő színű alapozót, de ha mást sminkelünk, akkor nagy gondot kell fordítani a modellünk bőrszínére is, hiszen egyáltalán nem biztos, hogy azonos paraméterekkel rendelkezünk vele. Jelenlegi esetben modellemnek sokkal sötétebb bőre van, mint nekem, ezért egy sötétebb és egy világosabb alapozót kevertem össze a megfelelő eredmény érdekében
  • Ha eddig még nem sminkeltük ezt a személyt, akkor azt sem tudhatjuk, hogy mennyire érzékeny  a szeme. Míg saját magadnál érzed hol a határ, másnál már nem. Óvatosan használjunk szemceruzát vagy tust főleg a vízvonalra, és tartsunk pár pillanat szünetet, ha szükség van rá!


Az elkészítés menete:

ELSŐ LÉPÉS:


Az egész arcot lealapoztam, egy folyékony korrektorral eltüntettem a szem alatti karikákat illetve az apróbb bőrhibákat, szerencsére nem kellett sok pattanással megküszködnöm. :) Lealapoztam a szemhéjat is, ennél a sminknél különösen fontos, hogy ne csak a felső szemhéjat alapozzuk le, hanem alul is tegyük meg ugyanezt, mivel oda is tusvonal kerül. Az egész arcot fixáltam púderrel.

MÁSODIK LÉPÉS:





Mivel natúr színű szemhéjalapozót használtam, ezért jelen esetben szükségem van egy fehér alapra is. Sokkal szebben kihozza az ezüst szemhéjpúder színét, ha fehér alapot használunk, ez most egy nyx jumbo eye pencil. Jól beledolgozom a natúr alapba a fehér színt, majd egy lapos ecsettel beleütögetem az ezüst színt. Egy hegyes ecset segítségével a a szem alsó részét is kiemelem az ezüst színnel.

HARMADIK LÉPÉS:




A mélyítő vonalra illetve a külső V-be az előbbi hegyes ecsettel felviszek egy selyemfényű fekete színt, majd ugyanezzel a színnel és ecsettel az alsó szemhéjon is húzok egy vonalat, mégpedig úgy, hogy a fekete szín a szemgolyó belső feléig érjen. Pufi ecsettel és egy matt fehér színnel eldolgozzuk a széleket.

NEGYEDIK LÉPÉS:









Következik a tusvonal meghúzása, ami a legtöbb időt jelentette, főként az alsó tusvonal viszonylagos egyedisége miatt. Először a felső szemhéjon kezdtem, az egyszerűbbnek tűnt. Ami nagyon fontos ennél a lépésnél, hogy folyamatosan hasonlítsuk a két szemet össze, hogy egyforma legyen. Teljesen egyforma nem hiszem, hogy valaha is lesz, a legügyesebb és leggyakorlottabb "tusvonalhúzóknak" talán sikerülni fog. :) De azért törekedjünk a tökéletességre! Ha kész vagyunk vele, akkor egy ferde ecsettel és az előbbi fekete színnel menjünk végig a vonalon, ezzel tudjuk fixálni, hogy semmiképpen sem mozdulhasson el a hatalmas buli hevében. :)

ÖTÖDIK LÉPÉS:








Kifestettem a szempillákat, különös gondot fordítva most rájuk, sokkal több festéket felvihetünk ilyenkor, amikor egy alkalmi sminkről van szó. Műszempilla ragasztóval két-két kövecske került fel még a két tusvonal közé, a drámaibb hatás érdekében. Aki szeretné el is hagyhatja őket. Utoljára kihúztam a a szemöldököt egy matt barna színű porral és egy ferde ecsettel. Készen vagyunk a szemmel.

HATODIK LÉPÉS:

Az arc többi része következik. Az arccsont fölé felvittem egy pufi ecsettel highlightert, az arccsontra bronzosító került, szerintem túlzás lenne még pirosító is egy ilyen kontrasztos sminkhez, esetleg valamilyen teljesen natúr színt használhatunk, jelen esetben a modell bőréhez igazodtam, szépen illet a bronzosító ehhez a bőrtónushoz. Mint látjátok kétféle rúzzsal készítettem el ezt a sminket, de miután az első variáció felkerült, kicsit soknak éreztem, ezért feltettem egy natúr színt is. Nekem az utóbbival jobban tetszik, de mindenki döntse el maga, hogy mennyire akar feltűnő lenni. :D Ajánlott fixálni az egész arcot egy fixáló spray-vel, ha szeretnék, hogy egész éjszaka biztosan a helyén maradjon a smink.
Készen vagyunk! :)






Használt termékek listája:

ARC:
  • Oriflame Giordani Gold Age-defying alapozó - Natural rose + Vichy Aera Teint Pure alapozó - 23 Clair Ivory
  • Astor Age Vitality Concealer pen
  • Clinique Almost powder makeup -  02 neutral fair
  • Manhattan Natural Bronzing Powder
  • Essence return to paradise shimmer powder
SZEM:
  • MAC Painterly paintpot
  • NYX jumbo eyeshadow pencil - milk
  • Coastal scents gel eyeliner - true black
  • Coastal scents 88-as paletta ezüst, fekete, fehér szín, barna a szemöldökre
  • Szempillagöndörítő
  • Max Factor False Lash Effect
  • Csillogó kövek + műszempilla ragasztó
AJAK:
első variáció:
  • Avon Színmegújító megahatású ajakrúzs - rockin red
második variáció:
  • Manhattan Intense Moiszure & Gloss - 56E
  • Essence XXL shine szájfény - 04 Rising star

2 megjegyzés :

Jesszus de durva, de naggyon jóóó! :D Milyen fixáló spray-t használsz és mennyivel bírja tovább a smink? Ez nagyon szép munka volt :) csak így toovább!

Bocsánat, hogy csak most válaszolok! Mac Fix+ spray-t használok, most pedig tesztelés alatt van egy clinique spray, ami nem kifejezetten fixáló spray, de smink fölé is alkalmazható és eddig pozitív élményeim vannak vele kapcsolatban. Órát sajnos nem tudok mondani, mert nem szoktam időt nézni, de látványosan tovább bírja a sminkem, mint egyébként.

Megjegyzés küldése